Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 08:06
Reklama BMM
Reklama

Co jest nie tak ze stanem infrastruktury rowerowej w Oławie? Przekazali raport

Radna miejska Magdalena Ziółkowska, razem z Anną Leszczyńską - wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Oławskiego, oraz Grzegorzem Mierzwiakiem, radnym RM w Oławie, a także Bożeną Diakowską-Mrochen ("Oława to nasza sprawa") przekazali raport ma temat stanu infrastruktury rowerowej na terenie miasta Oława (wraz z rekomendacjami) władzom miasta, powiatu, Policji, a także zarządcom dróg
Co jest nie tak ze stanem infrastruktury rowerowej w Oławie? Przekazali raport
Radna miejska Magdalena Ziółkowska, razem z Anną Leszczyńską - wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Oławskiego, oraz Grzegorzem Mierzwiakiem, radnym RM w Oławie, a także Bożeną Diakowską-Mrochen ("Oława to nasza sprawa") przekazali raport ma temat stanu infrastruktury rowerowej na terenie miasta Oława wraz z rekomendacjami władzom miasta, powiatu, Policji, a także zarządcom dróg
Podziel się
Oceń

- Zaobserwowane uwagi miały wprawdzie zróżnicowany charakter, tym niemniej występowały powszechnie i w każdym przypadku powodowały obniżenie poziomu bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w ruchu drogowym - informuje Magdalena Ziółkowska.

 

Nieprawidłowości dotyczyły najczęściej:

✅dopuszczenia do występowania barier lub innych obiektów wzdłuż drogi dla rowerów bez zachowania minimum 20 cm skrajni (odstępu);

✅niezapewnienia oznakowania drogowego zgodnego z przepisami lub projektem organizacji ruchu, ponadto w niektórych sytuacjach oznakowanie było nieczytelne;

✅braku spójności lub ciągłości infrastruktury rowerowej;

✅niedostosowaniu parametrów technicznych zarządzanej infrastruktury drogowej przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów do norm określonych w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych dla dróg, w szczególności występowania progów i uskoków na drogach dla rowerów i drogach dla pieszych i rowerów przekraczających dopuszczalną wysokość (1 cm);

✅występowania uszkodzeń nawierzchni dróg dla rowerów w postaci m.in. spękań i wybrzuszeń,

✅występowanie pokryw włazów studzienek kanalizacyjnych lub studni teletechnicznych w nawierzchniach dróg dla rowerów;

Ze względu na skalę i znaczenie nieprawidłowości, mających negatywny wpływ na poziom bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego, zasadne jest podjęcie przez zarządców dróg niezwłocznych działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym ruchu rowerowego. Poprawa stanu bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego, rowerzystów jest możliwa jedynie przy pełnym zaangażowaniu i współpracy pomiędzy środowiskami rowerzystów z władzami samorządowymi, zarządcami dróg: ZDMiZ, PZD, DSDiK, GDKiA, Policją oraz wszystkimi instytucjami mającymi wpływ na stan i bezpieczeństwo miejskiej infrastruktury drogowej i rowerowej. Miasto powinno być przyjazne dla rowerzystów. Należy zatem stale wyszukiwać rozwiązań, które mogłyby przyczynić się zarówno do poprawy komfortu, jak i bezpieczeństwa osób poruszających się rowerami. Mimo szeregu inwestycji w ostatnich latach, stan infrastruktury rowerowej w naszym mieście nadal jest na niewystarczającym poziomie i mamy jeszcze sporo do nadrobienia, by dogonić europejską czołówkę np. Holendrów czy Duńczyków.

- Złożyliśmy Raport o stanie infrastruktury rowerowej w m. Oława wraz z rekomendacjami do władz samorządowych miasta, powiatu, KPP w Oławie oraz zarządców dróg - komentuje Anna Leszczyńska. - Wierzymy, że przestawione w nim uwagi oraz propozycje mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów, jak również poprawienie komfortu jazy zostaną w niedalekiej przyszłości zrealizowane. Jak pokazują ogólnopolskie statystyki wypadki z udziałem rowerzystów są często występującym problemem, a wzrost popularyzacji turystyki rowerowej na Dolnym Śląsku ( w tym w powiecie oławskim) nie ułatwiała sprawy. Dlatego w naszej ocenie tak ważnym aspektem jest powstanie w powiecie oławskim Zintegrowanego Systemu Ścieżek Rowerowych oraz przygotowanie Projektu organizacji ruchu dla ścieżek rowerowych dla wszystkich kategorii dróg na terenie miasta Oława. 

- Dzięki pasji do rowerów i solidnej pracy w celu podniesienia bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców/użytkowników dwóch kółek - udało się spiąć w klamry ogromną dokumentację dotyczącą ścieżek rowerowych w Oławie - oraz potrzeb w tej materii, o które chcemy walczyć! - komentuje radny Mierzwiak.  

 

Opracowanie:

Magdalena Ziółkowska i Anna Leszczyńska

 

Badania terenowe: 

Bożena Diakowska-Mrochen

Grzegorz Mierzwiak 

 

Konsultacje:

Marcin Rzemykowski - PZD w Oławie

asp .szt. Tomasz Jarzębski - KPP w Oławie

 

 

Uwag było dużo, niżej parę przykładów:

 

 

Więcej z galerii niżej: 

 



Napisz komentarz

Komentarze

teofil 21.11.2024 11:39
Może byście zaczęli edukować rowerzystów bo łamane są przepisy przez nich notorycznie. W mojej ocenie lekceważenie przepisów jest większym zagrożeniem niż niedociągnięcia w infrastrukturze rowerowej.

Kazik 21.11.2024 09:07
,, ...Mimo szeregu inwestycji w ostatnich latach, stan infrastruktury rowerowej w naszym mieście nadal jest na niewystarczającym poziomie i mamy jeszcze sporo do nadrobienia, by dogonić europejską czołówkę np. Holendrów czy Duńczyków." Po co szukać tak daleko Jedźcie do Świnoujścia i zobaczcie jak się robi ścieżka rowerowe

Rafa 21.11.2024 09:05
Na okładce słynny zjazd że ścieżki na Lipowej koło mostu. Który Tomuś Burmistrz obiecał już dawno poprawić.

Pytam się ja podatnik 21.11.2024 09:03
Kto te ścieżki projektował , że tyle bubli wyszło ?

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: KpinaTreść komentarza: zbiórka darów, zbiórka na grzejniki, a Frischmann lekką ręką wywala 120 tys. na ławkęData dodania komentarza: 4.12.2025, 19:06Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: Oława OKTreść komentarza: Marek co się z tobą na wyrabiało ???Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:25Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: RafałTreść komentarza: Jak kler odejdzie od polityki to może wrócę do kościoła i zaczne się spowiadać w konfesionaleData dodania komentarza: 4.12.2025, 15:52Źródło komentarza: Wyspowiadaj się na dworcu kolejowymAutor komentarza: NataTreść komentarza: Robicie z Powiatu niepotrzebny Babilon i nie pozwalacie obywatelom, tj. Mieszkańcom dołożyć cegiełki na pomoc chorym i ubogim. Mam tego dość!!!!!!!!Data dodania komentarza: 4.12.2025, 15:16Źródło komentarza: Rusza akcja "Podziel się z potrzebującymi"Autor komentarza: WalerianTreść komentarza: Do czego może być przydatny ten dokument? To sztuka dla sztuki. Czy mamy zrezygnować z przemysłu i wrócić do rolnictwa i upraw bo to jest najmniej szkodliwa działalność. Chociaż nie do końca, bo najlepiej to lasy posadzić. Co szary mieszkaniec ma do powiedzenia? Wszyscy widzimy że klimat się zmienia, ale przyczyny mogą być różne. Może to być proces naturalny, a może jednak działalność człowieka.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:28Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Dziwie się że nie zmieniliście jeszcze nazwy na tuDrabiński...Data dodania komentarza: 4.12.2025, 13:33Źródło komentarza: Radny powiatowy zwrócił się do burmistrza Oławy o zawieszenie tego postepowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama