Komunikację postrzegamy najczęściej jako tekst lub mowę i w tej dziedzinie agenci ubezpieczeń z Wrocławia, Krakowa i Szczecina mają możliwość dokształcić się z pomocą szkoleń branżowych. Niejednokrotni zapomina się jednak o innych aspektach, w których prezentujemy klientowi naszą sumienność oraz rzetelność. Cechy niezwykle istotne, by wzbudzić zaufanie u zainteresowanych. Na co zwrócić uwagę podczas rozmowy z klientem i urządzania biura ubezpieczeń?
Agent ubezpieczeniowy i prezencja
Bardzo istotne jest zwrócić uwagę na swój strój, w którym wybieramy się do pracy. Nawet jeśli prowadzimy jednoosobowe biuro, w którym chcemy czuć się swobodnie, powinniśmy zastosować korporacyjny dresscode – eleganckie spodnie oraz koszula dla panów i ołówkowa spódnica z gładką bluzką dla pań. Szyk, dbałość o detal dodaje nam wiarygodności w oczach klientów. Pan w swobodnym T-shircie nie kojarzy nam się z osobą, która zadba o naszą przyszłość.
Agent ubezpieczeniowy – biuro
Agencja ubezpieczeniowa w Częstochowie czy w Warszawie - to nie ma tu znaczenia. Nasze biuro powinno prezentować się estetycznie i schludnie. Istotny jest nie tylko sam gabinet agenta, ale również klatka schodowa i elewacja. Nikt nie zaufa w rzetelność firmy, do której droga prowadzi przez obskurny, zaniedbany korytarz. Czasem dobrze jest zainwestować w odświeżenie elewacji czy klatki schodowej, nawet jeśli najemca nie odliczy nam tego od czynszu. Nie będą to stracone pieniądze, a krok w stronę zaufania naszych potencjalnych klientów.
Agent ubezpieczeniowy – certyfikat
Agent ubezpieczeń ma za zadanie zadbać o naszą przyszłość, ale żeby powierzyć mu nasze pieniądze, obawy i troski trzeba zaufać, że sam jest odpowiednio wykwalifikowany do swojej roli oraz cieszy się dobrą opinią swoich klientów. W widocznym miejscu biura ubezpieczeń powinny znajdować się certyfikaty, potwierdzające kwalifikacje agenta. Przydatne są również dyplomy, świadczące o zaufaniu klientów, ale tych nie da nam w gratisie drukarnia (a nawet jeśli, to będą niewiele warte). Zyskać taki materiał promocyjny możesz poprzez uzyskanie wyróżnienia w plebiscycie Orły Ubezpieczeń. Udział jest darmowy, a w zamian dostajesz rzetelną informację o tym jak Twoja agencja ubezpieczeniowa jest oceniana w Internecie. Tylko firmy, które otrzymają powyżej 8 z 10 punktów otrzymuję wyróżnienie i możliwość zakupu materiałów marketingowych. Sprawdź czy jesteś Orłem Ubezpieczeń!
Podsumowanie
Agent ubezpieczeniowy powinien myśleć o swojej pracy o wiele szerzej niż tylko o dobrze dobranej ofercie dla klienta. Pozyskanie jego zaufania nie jest proste, ale wystarczy konsekwentnie trzymać się kilku założeń, by zyskać jego przychylność. Każdy agent może zostać Orłem Ubezpieczeń!





