Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 11:38
Reklama BMM
Reklama

Co wiecie o pieniądzach?

Podziel się
Oceń

Cztery pokolenia o finansach - AKCJA EDUKACYJNA Banku Zachodniego WBK Podobno pieniądze szczęścia nie dają. Nie da się jednak bez nich żyć. Z badań przeprowadzonych dla Banku Zachodniego WBK wynika, że cztery pokolenia Polaków swoją wiedzę o finansach oceniają jako średnią. Gorzej oceniana jest ta o inwestowaniu. Za najważniejsze i pożądane informacje respondenci uznają te, ułatwiające codzienne funkcjonowanie. Najsłabiej na finansach znają się najmłodsi respondenci (16-20 lat). Najlepiej oceniają się pod tym względem osoby w wieku 21-35 lat. Jak twierdzą wystarcza im tej wiedzy do podejmowania decyzji, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Informacji o finansach Polacy najchętniej szukają na stronach internetowych banków, towarzystw inwestycyjnych. Czerpią je także z codziennych rozmów, wymiany opinii. Istotną rolę w podejmowaniu decyzji finansowych odgrywają porady udzielane w rodzinie i kręgach przyjaciół. Ten ostatni trend dominuje wśród najmłodszych. Osoby starsze częściej szukają profesjonalnego doradztwa. Blisko połowa Polaków dzieli się opiniami na temat banków w bezpośrednich rozmowach. Nie zawsze są one pozytywne. Lepsze dominują wśród młodszych pokoleń. częściej dzielących się również ze znajomymi informacjami o osobistej sytuacji finansowej. Najbardziej powściągliwe w tym względzie są osoby w wieku 51-70 lat. Nie lubią mówić, ile mają w portfelu. Gospodarowanie finansami uważają za sprawę, którą niechętnie chcieliby się dzielić z innymi. Z badań wynika, że najbardziej pożądana wśród Polaków jest wiedza ułatwiająca codzienne funkcjonowanie w świecie finansów, podnosząca świadomość w zakresie „trików” stosowanych przez banki i „kruczków prawnych” w umowach zapisanych zwykle drobnym druczkiem. W teorii wiemy więc na co zwracać uwagę. W praktyce nie zawsze tę wiedzę stosujemy. Pożądane są również informacje dotyczące oszczędzania: jak robić to najlepiej i najbezpieczniej. Od kogo oczekujemy wiedzy o pieniądzach? Respondenci uznali, że obowiązek edukacji finansowej spoczywa głównie na szkołach średnich i wyższych. Szczególnie mocno podkreślają to najmłodsze pokolenia, oczekujące wsparcia w sposobach zarządzania własnym budżetem. Spore oczekiwania są też wobec Ministerstwa Finansów. Starsze pokolenia liczą w tym względzie głównie na telewizję. Źródło:Pokolenia o finansach. W poszukiwaniu różnic i podobieństw, czyli przynależność pokoleniowa Polaków determinuje postawy wobec finansów”. Badanie przeprowadzone na zlecenie Banku Zachodniego WBK na 1017 osobowej grupie respondentów w wieku 16 – 70 lat, obejmującej cztery pokolenia (16 – 20 lat, 21 – 35 lat, 36 – 50 lat i 51 – 70 lat) (akcja edukacyjna BZ WBK)

Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: StefanTreść komentarza: A o tej jego słynnej ławeczce to już w radio wrocław piszą , śmiech na całą polskę się robiData dodania komentarza: 5.12.2025, 11:27Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: *Treść komentarza: Bo w Sobieskim oprócz tego, że nauczają, to jeszcze uczą empatii i działalności społecznej, a nie tylko patrzenia na koniec "własnego nosa" i samolubstwa.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 10:53Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: RodzicTreść komentarza: Bo oni chodzą do szkoły , żeby się uczyć a w Sobieskim ciągle trwają zabawy . Zgodnie z powiedzeniem " nie matura a chęć szczera zrobią z ciebie oficera " .Data dodania komentarza: 5.12.2025, 09:29Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: RedaktorTreść komentarza: "Rzeczą, która budzi zastrzeżenia (...) jest forma nagłośnienia (...). (...) było niezbędne minimum w postaci wzmianki w BIP, stronie internetowej (...), a nawet w gazecie - ale wydaj mi się, że (...) powinno to być znacznie bardziej nagłośnione. Tymczasem zrobiono (...), niezbędne minimum." Dawno już nikt nie wskazał tak dobitnie na nikłą rolę gazety w podawaniu informacji, jej zasięgu i oddziaływania, jak zrobił to "lokalny działacz społeczny, ekolog dla którego bardzo istotna jest ochrona środowiska naturalnego". Pierwszy tego imienia... (a zbieżność danych oraz podobieństwo osoby na zdjęciu z czynnym politykiem KO może być jedynie "przypadkowa..."). Dlaczego inni lokalni politycy (zajmujący się hobbistycznie ekologią), nie dostąpili zaszczytu skomentowania - nie wiadomo. Kabaret w czystej postaci.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 09:28Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: ten pseudo burmistrz nadaję się tylko na zdjęcia i cieszyć tą japę bo tylko to dobrze mu wychodzi.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 08:58Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: To miasto nie ma gospodarza, jakby miał odrobinę honoru to podałby się do dymisji i oddał pobrane wynagrodzenie.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 07:47Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniaków
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama