Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 17 maja 2024 08:17
Reklama
Reklama
News will be here

Będziemy kontrolować kierowców

Z prezesem PKS Oława Erwinem Monastyrskim - o kontrolach, jeździe bez biletów, błędach kierowców i wychodzeniu naprzeciw klientom rozmawia Malwina Gadawa

Oława Upominaj się o bilet 

- Kilka miesięcy temu pisaliśmy o kontroli rewizorów w PKS, wykazującej nieprawidłowości kierowców. Okradali firmę. Brali od pasażerów pieniądze, jednak nie wydawali biletów. Ostatnio znów była kontrola i niektórzy twierdzili, że znowu jest podobnie.

- Mamy podpisaną umowę z zewnętrzną firmą, która regularnie kontroluje i pasażerów i kierowców. Takich inspekcji jest w miesiącu  około 150. Jedna inspekcja to jeden autobus. Jeżeli na danej linii jest więcej mandatów, to częściej ją kontrolujemy. Wyniki są bardzo różne. Jednak w tym przypadku, o którym pani mówi, nic sensacyjnego się nie stało. To pasażerka jechała bez biletu. Złapana przez rewizora, próbowała zwalić winę na kierowcę, mówiąc, że nie wydał jej biletu. Jednak to jest proste do udowodnienia, wystarczy sprawdzić stan kasy. Po wyjaśnieniach zmieniła oświadczenie i kierowca został oczyszczony z zarzutów. Wszystko wyjaśniono i pasażerka zapłaciła mandat.

- Wszystko można wyjaśnić, jeżeli kierowca nie wydał biletu, a wpłacił pieniądze do kasy. Co z przypadkiem, kiedy wziął je do kieszeni?

- Na to są inne sposoby. Reagujemy na przykład na sygnały pasażerów. Tak było w przypadku o którym gazeta już pisała. Dzięki temu zostali przyłapani na gorącym uczynku. Będziemy kontrolować naszych kierowców ciągle. Zapewniam jednak, że takie przypadki są marginalne. Zawsze staje po stronie naszych klientów, czy są nimi pasażerowie, czy gminy, którym świadczymy usługi. Zawsze sprawdzamy sygnały, jakie dostajemy, jeżeli chodzi o bilety, czy różne nieodpowiednie zachowania kierowców. Mam kontakt z ludźmi. Dzwonią i mówią o swoich problemach.  Na przykład dzisiaj dostałem taką wiadomość, że pewien kierowca, według pasażera, zachował się nieodpowiednio i po mojej decyzji nie będzie już jeździł na tej linii.

- Kierowcy o których pisaliśmy kilka miesięcy temu, zostali ukarani naganą, obcięto im także premię. Co będzie z ich naśladowcami?

- Taka reakcja to było ostrzeżenie dla pozostałych. Teraz, jeżeli złapiemy kogoś, kto będzie okradał naszą firmę czy klientów na pewno nie będziemy już mieli wątpliwości i takie osoby zwolnimy z pracy.

- Jednak pasażerowie muszą znać także swoje praca i umieć się upomnieć o swoje.

- Zdecydowanie tak. Na to chciałbym uczulić naszych pasażerów. Płacący za kurs musi otrzymać bilet. Jeżeli go nie dostanie, powinien kategorycznie się o niego upomnieć. Należy pamiętać, że bilet to jednocześnie forma zawarcia umowy z przewoźnikiem. Ważny bilet upoważnia pasażera do składania reklamacji i wnoszenia wszelkich roszczeń w stosunku do przewoźnika w tym także takich które, wypłacane są z polisy ubezpieczeniowej przewoźnika. Jeżeli pasażer nie ma biletu, nie może mieć później żadnych pretensji.

- Jakie pretensje mają najczęściej pasażerowie?

- Przeważnie o zmianę rozkładu. Ludzie przyzwyczają się do starego i każda zmiana, jeżeli nie dowiedzą się o niej w porę, jest dla nich problemem. Zgłaszają także niepunktualne kursowanie autobusów. Na wszystkie uwagi pasażerów natychmiast reagujemy. 

- W jakich sytuacjach najczęściej muszą interweniować kierowcy?

- Pasażerowie nie rozumieją czasami przepisów o ulgach. Czasami są przekonani, że im się należy, jednak ustawa mówi inaczej. Niekiedy źle interpretowane są  przepisy dotyczące przewożenia zwierząt. 

- PKS  uruchomił w swoich autobusach dostęp do bezpłatnego internetu, a co będzie dalej w walce o klienta?

- W trosce o naszych klientów staramy się ciągłe polepszać jakość naszych usług. Dużą grupę naszych pasażerów stanowi młodzież, która dojeżdża do szkół i na uczelnie. Jednak żeby się doskonalić musimy mieć informację zwrotną od pasażerów. Wkrótce uruchomimy naszą stronę  na facebooku. Cały czas się dostosowujemy do wymogów naszych klientów. W tamtym roku kupiliśmy nowoczesny mikrobus  mercedes na 19 osób, z pełną klimatyzacją, który służy nie tylko do przewozów regularnych, ale także okazjonalnych. Obsługujemy powiaty oławski i strzeliński. Wygraliśmy przetargi na dowóz dzieci do szkół w Przewornie i Kondratowicach oraz w powiecie wrocławskim w gminie Czernica.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: KrisTreść komentarza: Zdjęcie?Data dodania komentarza: 17.05.2024, 07:18Źródło komentarza: Ruszył remont na oddziale wewnętrznym Szpitala PowiatowegoAutor komentarza: DdfghhhTreść komentarza: A co zrobił Z. Brezdeń ?Data dodania komentarza: 17.05.2024, 02:01Źródło komentarza: Ruszył remont na oddziale wewnętrznym Szpitala PowiatowegoAutor komentarza: AndrewTreść komentarza: Światła bardzo często generują problemy. Wystarczy poobserwować i przeanalizować... brak świateł na głównej 94 w Oławie. Ze Strzelnej zniknęły korki, piesi i rowerzyści przechodzą płynnie, jako kierowca przejeżdżający tam z różnych kierunków codziennie poruszam się płynnie. Wystarczy trochę myśleć. Nie trzeba tam świateł.Data dodania komentarza: 16.05.2024, 23:41Źródło komentarza: Skrzyżowanie w Godzikowicach. Temat wracaAutor komentarza: wodnik szuwarekTreść komentarza: Przecież mamy wodę średnio mineralizowaną???????Data dodania komentarza: 16.05.2024, 22:48Źródło komentarza: ZWiK prosi by nie podlewać ogrodów wodą z kranuAutor komentarza: oławianinTreść komentarza: Gościu a w jaki to sposób jesteś dyskryminowany jako osoba niepełnosprawna?Data dodania komentarza: 16.05.2024, 22:45Źródło komentarza: Karolina Kaczor chce Młodzieżowej Rady MiastaAutor komentarza: SebastianTreść komentarza: Brawo Panie Krzysztofie , "Tam, gdzie jest honor, tam, gdzie jest wierność, tam, gdzie jest serce, tam jest ojczyzna"Data dodania komentarza: 16.05.2024, 22:32Źródło komentarza: Woźniak: - Zawsze będziemy o tym pamiętać
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama