Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 17 maja 2025 11:40
Reklama
Reklama
Reklama Uniwersytet Wrocławski

Będziemy kontrolować kierowców

Z prezesem PKS Oława Erwinem Monastyrskim - o kontrolach, jeździe bez biletów, błędach kierowców i wychodzeniu naprzeciw klientom rozmawia Malwina Gadawa
Reklama
Podziel się
Oceń

Oława Upominaj się o bilet 

- Kilka miesięcy temu pisaliśmy o kontroli rewizorów w PKS, wykazującej nieprawidłowości kierowców. Okradali firmę. Brali od pasażerów pieniądze, jednak nie wydawali biletów. Ostatnio znów była kontrola i niektórzy twierdzili, że znowu jest podobnie.

- Mamy podpisaną umowę z zewnętrzną firmą, która regularnie kontroluje i pasażerów i kierowców. Takich inspekcji jest w miesiącu  około 150. Jedna inspekcja to jeden autobus. Jeżeli na danej linii jest więcej mandatów, to częściej ją kontrolujemy. Wyniki są bardzo różne. Jednak w tym przypadku, o którym pani mówi, nic sensacyjnego się nie stało. To pasażerka jechała bez biletu. Złapana przez rewizora, próbowała zwalić winę na kierowcę, mówiąc, że nie wydał jej biletu. Jednak to jest proste do udowodnienia, wystarczy sprawdzić stan kasy. Po wyjaśnieniach zmieniła oświadczenie i kierowca został oczyszczony z zarzutów. Wszystko wyjaśniono i pasażerka zapłaciła mandat.

- Wszystko można wyjaśnić, jeżeli kierowca nie wydał biletu, a wpłacił pieniądze do kasy. Co z przypadkiem, kiedy wziął je do kieszeni?

- Na to są inne sposoby. Reagujemy na przykład na sygnały pasażerów. Tak było w przypadku o którym gazeta już pisała. Dzięki temu zostali przyłapani na gorącym uczynku. Będziemy kontrolować naszych kierowców ciągle. Zapewniam jednak, że takie przypadki są marginalne. Zawsze staje po stronie naszych klientów, czy są nimi pasażerowie, czy gminy, którym świadczymy usługi. Zawsze sprawdzamy sygnały, jakie dostajemy, jeżeli chodzi o bilety, czy różne nieodpowiednie zachowania kierowców. Mam kontakt z ludźmi. Dzwonią i mówią o swoich problemach.  Na przykład dzisiaj dostałem taką wiadomość, że pewien kierowca, według pasażera, zachował się nieodpowiednio i po mojej decyzji nie będzie już jeździł na tej linii.

- Kierowcy o których pisaliśmy kilka miesięcy temu, zostali ukarani naganą, obcięto im także premię. Co będzie z ich naśladowcami?

- Taka reakcja to było ostrzeżenie dla pozostałych. Teraz, jeżeli złapiemy kogoś, kto będzie okradał naszą firmę czy klientów na pewno nie będziemy już mieli wątpliwości i takie osoby zwolnimy z pracy.

- Jednak pasażerowie muszą znać także swoje praca i umieć się upomnieć o swoje.

- Zdecydowanie tak. Na to chciałbym uczulić naszych pasażerów. Płacący za kurs musi otrzymać bilet. Jeżeli go nie dostanie, powinien kategorycznie się o niego upomnieć. Należy pamiętać, że bilet to jednocześnie forma zawarcia umowy z przewoźnikiem. Ważny bilet upoważnia pasażera do składania reklamacji i wnoszenia wszelkich roszczeń w stosunku do przewoźnika w tym także takich które, wypłacane są z polisy ubezpieczeniowej przewoźnika. Jeżeli pasażer nie ma biletu, nie może mieć później żadnych pretensji.

- Jakie pretensje mają najczęściej pasażerowie?

- Przeważnie o zmianę rozkładu. Ludzie przyzwyczają się do starego i każda zmiana, jeżeli nie dowiedzą się o niej w porę, jest dla nich problemem. Zgłaszają także niepunktualne kursowanie autobusów. Na wszystkie uwagi pasażerów natychmiast reagujemy. 

- W jakich sytuacjach najczęściej muszą interweniować kierowcy?

- Pasażerowie nie rozumieją czasami przepisów o ulgach. Czasami są przekonani, że im się należy, jednak ustawa mówi inaczej. Niekiedy źle interpretowane są  przepisy dotyczące przewożenia zwierząt. 

- PKS  uruchomił w swoich autobusach dostęp do bezpłatnego internetu, a co będzie dalej w walce o klienta?

- W trosce o naszych klientów staramy się ciągłe polepszać jakość naszych usług. Dużą grupę naszych pasażerów stanowi młodzież, która dojeżdża do szkół i na uczelnie. Jednak żeby się doskonalić musimy mieć informację zwrotną od pasażerów. Wkrótce uruchomimy naszą stronę  na facebooku. Cały czas się dostosowujemy do wymogów naszych klientów. W tamtym roku kupiliśmy nowoczesny mikrobus  mercedes na 19 osób, z pełną klimatyzacją, który służy nie tylko do przewozów regularnych, ale także okazjonalnych. Obsługujemy powiaty oławski i strzeliński. Wygraliśmy przetargi na dowóz dzieci do szkół w Przewornie i Kondratowicach oraz w powiecie wrocławskim w gminie Czernica.

Reklama

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: HeheszekTreść komentarza: Podobna sytuacja była z linią nr 5 wożąca powietrze do stacji PKP w Lizawicach. Pasażerów nikt nie widział, ale wszyscy dziękowali Panu Burmistrzowi za to krajoznawcze połączenie ;)Data dodania komentarza: 17.05.2025, 00:30Źródło komentarza: W 5 dni wniosek złożyły tu 23 osobyAutor komentarza: DarioTreść komentarza: Rycerze o 16:30 aktualni (pogoda)?Data dodania komentarza: 16.05.2025, 22:02Źródło komentarza: OŁAWA 10-lecie browaru PROBUS już w tę sobotęAutor komentarza: HeheszekTreść komentarza: Przykro mi ale nie jestem aż tak "zdolny"Data dodania komentarza: 16.05.2025, 15:40Źródło komentarza: W 5 dni wniosek złożyły tu 23 osobyAutor komentarza: WiesiekTreść komentarza: Budowa ul. Jodłowej kosztuje coś ok. 5 mln, więc nie wiem czy tyle podatków od mieszkańców wpłynęło, wątpliwa sprawa. Ten prywaciarz raczej na BBS nie wpłaca, kto go zna to wie że swojej złotówki na nic nie wyda, ludziom posprzedawał działki, nawet do dróg się nie dołożył, a co obiecywał to nie będę pisał bo mieszkańcy to wiedzą.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 14:52Źródło komentarza: Radny: - Na ul. Południowej konieczny jest chodnikAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Kto? Zdziwicie sie maruderzy, dużo ludzi będzie korzystać.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 14:49Źródło komentarza: Rozkład jazdy z przystanku OŁAWA ZACHODNIA. Od kiedy?Autor komentarza: NataTreść komentarza: Precz z klusownictwem!!!Data dodania komentarza: 16.05.2025, 14:24Źródło komentarza: Policja ustala, kto to zrobił
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama