Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 19:22
Reklama

"777" za 280.000 zł

Podziel się
Oceń

Rozliczamy imprezę, zorganizowaną na jubileusz miasta


Oława Miesiąc później

Rocznica 777-lecia Oławy miała być okazją do szerszej  promocji miasta i wspólnej zabawy wszystkich mieszkańców. Pomysł płatnej czterodniowej imprezy (pierwszy dzień za zaproszeniami) wyszedł od Jerzego Witkowskiego, naczelnika Wydziału Promocji i Współpracy Europejskiej Urzędu Miejskiego. Miesiąc przed imprezą zrezygnowano z głównego organizatora - Agencji Artystycznej "Jedynka" z Wrocławia. O pomoc w organizacji poproszono współpracującego z miastem Józefa Markockiego, szefa Wrocławskiego Teatru Formy. Zgodził się i od tej pory figurował jako główny organizator. 

Oławianie nie byli zainteresowani udziałem w święcie swojego miasta, bo karnet kosztował 77 zł na dwie osoby. Artyści kabaretowi i aktorzy Teatru Lalek występowali dla garstki widzów. Dużo emocji i krytyki wzbudziła konieczność zapłaty za udział w imprezie oraz oddzielenie płatnych miejsc siedzących ogrodzeniem z drucianej siatki. Na forach internetowych wrzało. Pytano, kto na to pozwolił, kto za to odpowie i ile miasto zapłaciło za imprezę, w której uczestniczyło tak niewiele osób.

Po całej imprezie zgłosił się do redakcji Józef Markocki. Mówił, że chce wytłumaczyć swój udział w przedsięwzięciu. Twierdził, że jego firma sprzedawała bilety, ale to mu się nie podobało i nie chce być kojarzony z tym pomysłem, a także z innymi posunięciami Wydziału Promocji i Urzędu Miejskiego. Jakimi? Tego się nie dowiedzieliśmy się, bo mimo wcześniejszych zapowiedzi, nie spotkał się z dziennikarzem "GP-WO".

Obchody jubileuszu kosztowały ok. 280.000 zł. Z miejskiego budżetu wydano 225.000 złotych. Pozyskano 55.000 zł środków zewnętrznych. Wśród nich znalazły się m.in. dotacja z  Urzędu Marszałkowskiego - ok. 20.000 zł oraz wpływy z reklam - ok. 17.000 zł. Ze sprzedaży dwuosobowych karnetów uzyskano 8.100 zł - wynika z tego, że kupiło je niewiele ponad 100 osób.

Na co wydano pieniądze? Kontrakt z Teatrem Formy opiewał na 90.000 zł (z tych pieniędzy opłacono głównie scenę i występy artystów). 50.000 zł zapłacono Telewizji Wrocław za wyemitowanie materiałów o imprezie, które miały promować Oławę. W zamyśle szefa Wydziału Promocji miała to być głównie impreza promocyjna. Telewizja regionalna wyemitowała dwa kilkunastominutowe programy, kolejny będzie 13 sierpnia.

Pozostałe wydatki to inne koszty, związane z utrzymaniem porządku i pracami przy organizacji czterodniowej imprezy. Głównym patronem medialnym wśród gazet była "Polska-Gazeta Wrocławska". Zapowiadała "777", ale relacji po imprezie nie było.

- Oficjalnie jestem zadowolony - podsumowuje jubileusz burmistrz Franciszek Październik. - Wiadomo, że zawsze człowiek chciałby, żeby było lepiej, żeby było większe zainteresowanie. To wszystko trzeba jeszcze wypracować i dopracować...

100 - mniej więcej tylu oławian kupiło karnety

Monika Gałuszka-Sucharska

[email protected]


Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama