Jelcz-Laskowice
Gospodarka
Będą montowane w modelach toyota auris, yaris i corolla, trafiających na rynek europejski. Charakteryzują się wysoką wydajnością i obniżonym poziomem emisji dwutlenku węgla.
- Nasze inwestycje w Polsce, również produkcja czystych silników diesla w fabryce TMIP, odgrywają kluczową rolę w działaniach Toyoty na rzecz środowiska naturalnego - mówi Hiroyuki Ochiai, przedstawiciel zarządu Toyota Motor Europe. - Jednocześnie gwarantują europejskim klientom produkt innowacyjny najwyższej jakości. Aby sprostać wyzwaniom w zakresie redukcji dwutlenku węgla, staramy się stworzyć samochód maksymalnie przyjazny środowisku, który będzie się charakteryzował zerową emisją spalin. Dlatego inwestujemy w rozwój benzynowych, wysokoprężnych i elektrycznych jednostek napędowych oraz w badania nad alternatywnymi źródłami energii, które w przyszłości będzie można wykorzystać do napędu pojazdów.
Nowy silnik będzie montowany na tej samej linii produkcyjnej, co dotychczasowe produkty TMIP, czyli wysokoprężne silniki o pojemności 2 i 2,2 litra. Celem firmy jest zachowanie najwyższych standardów jakości, wytrzymałości i niezawodności produktu. Jak mówi Hirotaka Morishita, prezes TMIP, w zeszłym roku fiskalnym jelczańska fabryka osiągnęła jeden z lepszych wyników wśród zakładów Toyoty zlokalizowanych poza Japonią. - Rozpoczęcie produkcji silnika 1,4 litra jest ogromnym wyzwaniem dla naszych pracowników - twierdzi prezes Morishita. - Jestem jednak przekonany, że z tak doświadczoną i zmotywowaną załogą będziemy w stanie produkować w J-L silniki, które w pełni zaspokoją oczekiwania naszych klientów.
W ubiegłym roku w jelczańskiej fabryce wyprodukowano 69 500 silników. Pracują tam 684 osoby.
(MON)
Fot.: archiwum Toyoty







Napisz komentarz
Komentarze