Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 13 grudnia 2025 06:07
Reklama

„Nie daj się nabić w butlę”

Podziel się
Oceń

Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz bezpiecznego korzystania z butli gazowych

- Celem kampanii jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników butli gazowych w Polsce oraz wzrost świadomości konsumentów o mechanizmach rynku gazu w butlach, w tym o prawidłowych zasadach użytkowania produktu - mówi Sylwester Śmigiel, przewodniczący Polskiej Organizacji Gazu Płynnego - organizatora kampanii. - Podejmowane działania są odpowiedzią na zjawisko rosnącej liczby niebezpiecznych zdarzeń z udziałem butli gazowych. Tylko prawidłowe i bezpieczne funkcjonowanie rynku butli gazowych może zapobiec wzrostowi liczby wypadków.

Prowadzone przez POGP statystyki pokazują, że średnio raz w tygodniu dochodzi do zdarzenia, w wyniku którego oprócz strat majątkowych, ludzie doznają uszczerbku na zdrowiu a nawet tracą życie. - Dlatego też uznaliśmy za konieczne podjęcie działań edukacyjnych prewencyjnych, które przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników butli -  dodaje Sylwester Śmigiel. 

Jednym z działań realizowanych w ramach kampanii jest infolinia ekspercka: (22) 321 50 88, gdzie można wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące ważności posiadanej butli, jej oznakowania, itp. 

W obrocie handlowym znajduje się około 11 milionów 11-kg butli gazowych. Każda  z nich jest napełniana kilka razy w roku. Używane są głównie do gotowania, ale także do ogrzewania, zasilania parasoli grzewczych, grilli, wózków widłowych. Większość urządzeń na gaz płynny jest umiejscowiona w budynkach mieszkalnych. Powszechność i miejsce użytkowania butli gazowych w Polsce powoduje, że wszelkie nieprawidłowości obecne na tym rynku niosą duże ryzyko dla milionów Polaków. Każdy uczestnik rynku (dostawca, dystrybutor, konsument) ma określone obowiązki i prawa. Jednym 
z podstawowych obowiązków mających bezpośredni wpływ na poczucie bezpieczeństwa konsumenta jest napełnianie butli wyłącznie przez uprawnione rozlewnie gazu. 

Partnerami i patronami kampanii są: Urząd Dozoru Technicznego, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Państwowa Inspekcja Pracy, Business Centre Club, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP, Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, Polskie Towarzystwo Leczenia Oparzeń, Biuro Informacji Toksykologicznej.

Działania w ramach kampanii będą realizowane do września br. Szczegółowe informacje dotyczące kampanii znajdują się na stronie www.pogp.pl

Edyta Kwapich
 


Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: .Treść komentarza: Nawet jak muszą to robią to niechętnie, z wielką łaską albo wcale… A szczególnie patologiczne parkowanie jest w naszym mieście nagminne zlewane, najwyżej pouczenie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 21:42Źródło komentarza: Ma być tak pięknie, ale na razie... MINUS!Autor komentarza: PikoloTreść komentarza: Chyba już coś uzbierales za te debilne komentarze. Jedź i wykup niemieckie...Data dodania komentarza: 12.12.2025, 20:24Źródło komentarza: Wiemy, co tu będzie. Więcej szczegółów rozbudowy Parku Handlowego w OławieAutor komentarza: PikoloTreść komentarza: Strażnicy i policjanci pracują do emerytury, a robią coś jak muszą. Z własnej inicjatywy, jak ostatnio czytalem, tylko jeden dzielnicowy...Data dodania komentarza: 12.12.2025, 20:18Źródło komentarza: Ma być tak pięknie, ale na razie... MINUS!Autor komentarza: mysliwyTreść komentarza: Goście na legalu i na widoku zniszczyli trawnik i chodnik. Na zdjęciu na słupie widać znak "zakaz zatrzymywania się i parkowania." Żeby tam wjechać, muszą pokonać dystans wzdłuż po chodniku, a to grube wykroczenie. To się w głowie nie mieści! Gdzie jest Straż Miejska i Policja się pytam? No gdzie? Państwo i miasto z dykty...Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:22Źródło komentarza: Ma być tak pięknie, ale na razie... MINUS!Autor komentarza: mieszkańcyTreść komentarza: Apelujemy do redakcji o podjęcie tematu zwolnień z podatku osób powiązanych z burmistrzem, w tym między innymi radnego miejskiego z jego ugrupowania! Ten ogromny skandal jest zamiatamy pod dywan! Mieszkańcy mają prawo wiedzieć że w czasie kiedy są im drastycznie podnoszone podatki, ludzie związani z burmistrzem są z nich zwalniani! Redakcji liczymy na Was!Data dodania komentarza: 12.12.2025, 18:36Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następcaAutor komentarza: FranzTreść komentarza: Oławianin: To jest ławka? Burmistrz: Na pewno ławka. Oławianin: A może pan się myli, może to nie jest ławka, dajmy na to beczka burmistrza? Burmistrz: To nie jest beczka burmistrza, to jest ławka. Oławianin: Niech się pan dobrze przypatrzy. Twierdzi pan kategorycznie, że to nic innego jak tylko coś nazywane ławką? Burmistrz: Twierdzę kategorycznie, że to jest lipa! "Wszponydopadlszmal" -chyba się nie pogniewasz, że podkradłem Ci Twoje fajne stwierdzenie z tą beczką.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 18:34Źródło komentarza: OŁAWA Ławeczka za 120 tys. zł - hitem internetu!
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama