Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 30 lipca 2025 14:19
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Powtórka z mostu - ciąg dalszy

Podziel się
Oceń

3 września około 19.10 zderzyły się dwa tiry na odrzańskim moście. W ubiegłym roku 8 września doszło do podobnego wypadku w tym samym miejscu. Wtedy mieszkańcy przeżywali koszmar. Tym razem obyło się bez zamknięcia mostu

Oława
Chwile grozy na Oleśnickiej

Reklama

Skutki zderzenia nie są aż tak poważne, ale reakcje mieszkańców ostre. - Może wreszcie ktoś pokaże, że ma jaja, a nie wydmuszki, i upomni się o ten most w imieniu mieszkańców Zaodrza oraz miejscowości prawobrzeżnych? - napisał po wypadku Mandragora na naszym portalu.
Padał deszcz, na ulicach ślisko. 60-letni mieszkaniec Piechowic wjeżdżał na most z nadmierną prędkością i uderzył w jadącą  z naprzeciwka scanię. W środku był 42-letni oławianin. 
- Sprawca wypadku nie dostosował prędkości do warunków atmosferycznych - mówi Alicja Jędo            z KPP w Oławie. - Lewą stroną kabiny uderzył  w przęsło mostu. Nie doznał poważniejszych obrażeń, nie był hospitalizowany. Jego samochód zabezpieczono procesowo.
Kierujący scanią też wyszedł z wypadku cało, ma stłuczone kolano. Zderzenie najbardziej odczuła 64-letnia pasażerka prawidłowo jadącego tira. Kobieta ma złamaną nogę, trafiła do szpitala. Obaj kierowcy byli trzeźwi.
Uszkodzenie  mostu było niewielkie. Pracownicy Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei dopuścili go do użytku. Mieszkańcy, którzy przyszli na miejsce wypadku, na gorąco komentowali całą sytuację. - Jak można było do tej pory nic nie zrobić? - pytał oławianin. - Znowu to samo. Jeśli ktoś  nie zareaguje, będzie coraz gorzej. W końcu dojdzie do wielkiej tragedii...
Czy rzeczywiście nikt nic nie zrobił w sprawie bezpieczeństwa na moście? Zapytaliśmy o to zarządcę drogi nr 396. Dzień przed wypadkiem zaczęto montować bariery energochłonne z lewej strony mostu. Prace przerwał tir, który uderzył w prawą część, jeszcze niezabezpieczoną.
- Bariery które montujemy, są specjalnie wzmocnione ze względu na konstrukcję mostu - mówi Joanna Jarocka, rzecznik prasowy DSDiK. - Prace będą prowadzone do końca września. Chcemy poprawić bezpieczeństwo kierowców i ochronić konstrukcję mostu przed ewentualnymi skutkami wypadków drogowych. Już wcześniej zastosowaliśmy środki bezpieczeństwa, ograniczając tam prędkość do 40 km na godzinę. Więcej nic nie można zrobić. Nawet gdybyśmy zamontowali tam spowalniacze, to i tak nic nie da. Wszystko zależy od zdrowego rozsądku tych za kierownicą. W takich miejscach trzeba zachować szczególną ostrożność i ograniczyć prędkość.
Temat mostu po raz kolejny wywołał ostrą dyskusję internautów. Na forum użytkownik Lukas napisał: - Ciekawe kiedy wreszcie postawią tam fotoradar, ale stacjonarny, przecież tam każda ciężarówka przekracza dopuszczalną prędkość...
Wątek podjął Peteros:
- Tak... fotoradar, bariery energochłonne, spowalniacze... A może najpierw uderzyć się w pierś i przyznać, że ruch o takim natężeniu nie powinien po prostu iść tym szlakiem? OK, drugiego mostu nie wybuduje się w miesiąc, ale „nasze” władze powinny wymóc na DSDiK przynajmniej poprawienie stanu nawierzchni na samym moście i podjazdach.
Montaż barier energochłonnych potrwa do końca miesiąca. W związku z pracami ograniczono tam prędkość do 20 km/godz.
Koszt remontu mostu po ubiegłorocznym wypadku wyniósł 536.000 złotych. Pieniądze odzyskano z polisy ubezpieczeniowej kierowcy.

Agnieszka Herba
powiatowa@gmail.com


Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: BolecTreść komentarza: O co wam ludzie chodzi w tych komentarzach? Przecież jak widać na zdjęciach po obu stronach umieszczone są znaki przystanku autobusowego i z artykułu jasno wynika, że celem jest aby osoby korzystający z komunikacji autobusowej mogli z niej bezpiecznie w tym miejscu korzystać w czasie remontu dworca! Ale jaśniepaństwo to najchętniej wjechałoby samochodem na perony (a brzuchy rosną).Data dodania komentarza: 30.07.2025, 13:57Źródło komentarza: Tu posypią się mandaty!Autor komentarza: HeheszekTreść komentarza: To myślisz, że jak Frisch przestanie brać pensje i zwolni z pracy połowę urzędników to Tauron wszystko naprawi? Mega logika. Brawo. Startuj w wyborach i masz mój glosData dodania komentarza: 30.07.2025, 12:15Źródło komentarza: Wciąż ciemna Oława. Dlaczego? Miasto tłumaczyAutor komentarza: alarmowaniTreść komentarza: Gdyby Odra była prawidłowo zagospodarowana to 3m powinno być normą dla prawidłowego funkcjonowania i żeglugi a tak jest albo za dużo albo za mało wody.Podobnie z Oławką.Data dodania komentarza: 30.07.2025, 11:45Źródło komentarza: Jak wygląda sytuacja hydrologiczna w Oławie. Stan na 30 lipcaAutor komentarza: Gocha ze ZwierzyńcaTreść komentarza: Kim jesteś ? Nie znam ciebie O.s. Nie musisz czytać .....Data dodania komentarza: 30.07.2025, 11:44Źródło komentarza: Tu posypią się mandaty!Autor komentarza: Kogut z innego gospodarstwaTreść komentarza: Jak się zrzeknie wynagrodzenia i wywali tych partaczy z urzędu, co nie potrafią sobie poradzić w prostej kwestii to bardzo chętnie to uczynię. W innym wypadku nie widzę potrzeby charytatywnej pracy w sytuacji gdy Frischmann kasuje 20 tys. miesięcznie a efektów jego pracy nie widać.Data dodania komentarza: 30.07.2025, 11:30Źródło komentarza: Wciąż ciemna Oława. Dlaczego? Miasto tłumaczyAutor komentarza: MichałTreść komentarza: Super informacja. Mam nadzieję, że teraz zarząd pójdzie za ciosem i pozyska kolejnych dużych sponsorów, żeby MOTO-JELCZ mógł się dalej rozwijać.Data dodania komentarza: 30.07.2025, 11:26Źródło komentarza: Archon oficjalnym partnerem MGKS „Moto-Jelcz” Oława – razem dla młodych sportowców i lokalnej społeczności
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama