Z roku na rok stale rośnie liczba powierzchni magazynowych oddawanych do użytku, co przekłada się równocześnie na stale rosnące zapotrzebowanie na wózki jezdniowe unoszące oraz podnośnikowe. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o wózki widłowe wysokiego składowania, ale także o wózki paletowe z napędem, które sprawdzają się w magazynach niższego składowania, czy pojazdy czołowe, wykorzystywane w średnim składowaniu. Dynamiczny rozwój branży sprawił, iż na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących wózki widłowe wysokiego składowania. Warto wśród nich wybrać najlepszy model w oparciu o potrzeby magazynu oraz możliwości wykorzystania sprzętu, czy jego jakość, nie tylko cenę.
1. Jak są zbudowane wózki wysokiego składowania?
Wózki widłowe wysokiego składowania zdecydowanie różnią się budową od innych urządzeń jezdniowych podnośnikowych. Przede wszystkim cechuje je zwarta, niewielka konstrukcja, która umożliwia swobodne poruszanie się pomiędzy magazynowymi regałami. Po drugie (a przy tym najważniejsze) maszt w wózkach widłowych wysokiego składowania zamontowany jest nie równolegle, a prostopadle do fotela operatora. Dlaczego?
Zastosowany układ pozwala na większą wygodę jazdy i ułatwienie codziennej pracy. Pobierając ładunek z regału, operator nie ma konieczności zmiany pozycji jazdy pojazdu, dzięki czemu praca jest szybsza i obsługa ładunków przebiega sprawniej.
2. Jak inaczej określa się wózki widłowe wysokiego składowania?

Za charakterystyczną budową kryje się także charakterystyczna dla wózków wysokiego składowania używana zamiennie druga nazwa. Powstała ona właśnie na skutek obserwacji, iż wózek tego typu porusza się jakby bokiem (tak umiejscowiony jest fotel operatora) - stąd nazwa - “wózek boczny”.







Napisz komentarz
Komentarze