Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 06:55
Reklama

Materiały marketingowe – wzmocnij wizerunek swojej firmy

Podziel się
Oceń

Na trwały i solidny wizerunek marki składa się wiele drobiazgów. Logo czy pieczątka to dopiero pierwsze kroki w jego budowaniu. Ważne jest, by dobrze się prezentować zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy – oraz by materiały wizualne kojarzyły się z nią jednoznacznie.

Jak Cię widzą,

…tak Cię piszą. To powiedzenie powinno być szczególnie ważne dla każdej firmy. Niektórzy powiedzą, że przecież są profesjonalistami i liczy się, że wykonują swoje zadania z najwyższą starannością. Jednak zanim klient wybierze wykonawcę, najpierw musi zechcieć zostać na jego stronie i wczytać się w oferowane usługi – lub przekonany schludnym opakowaniem, sięgnąć po jakościowy produkt. Dzięki przykładowo badaniom zwanym user experience dowiadujemy się, czego oczekują klienci. Nie chodzi o to, by spytać użytkownika wprost, czego chce, bo taka metoda życzeniowa nie odpowie nam w rzeczywistości na pytanie, czego użytkownik potrzebuje. Dowiemy się między innymi czy interfejs strony jest dla niego przyjazny? Czy ulotkę, którą otrzymał wyrzucili bez spoglądania na nią? Czy niedbale zaprojektowana wizytówka sprawiła, że stracił zaufanie do potencjalnego partnera? A może krzykliwe kolory opakowania produktu lub wystroju wnętrza sprawiły, że opuścił sklep? Dlatego też warto zwrócić się do zewnętrznych wykonawców, którzy świetnie znają się na swojej pracy i od wielu lat sprawdzają oraz na różne sposoby poznają preferencje użytkowników wielu, także odmiennych od siebie, sektorów rynku. Studio brandingowe przygotuje materiały marketingowe dopasowane do profilu firmy, odzwierciedlające jej charakter oraz budujące pozytywny wizerunek marki. Nic nie zastąpi wiedzy zbieranej przez specjalistów, którzy wiedzą, jak działać najskuteczniej.

Zewnętrzny wizerunek

Spójne materiały marketingowe pozwolą Ci na zbudowanie rozpoznawalnej marki. Czasem wystarczy odpowiednie dobranie kolorystyki oraz prostego symbolu. Przykładowo połączenie barwy żółtej i czerwonej z biedronką na czele kojarzy się z jednym z większych dyskontów spożywczych w Polsce, a zielona żaba – z osiedlowymi sklepami. Wizerunek musi być także zgodny z profilem i charakterem firmy. Gdyby zabawki dla małych dzieci reklamowane były przez ogarniturowanych na czarno panów w meloniku na głowie, istnieje mała szansa, żeby przekonać najmłodszych do ich posiadania – lub gdyby poważny dom pogrzebowy korzystał z krzykliwej, różowej papeterii w swoich materiałach skierowanych do klienta. Oczywiście, niektóre branże mogą sobie pozwolić na linię budowania wizerunku poprzez kontrowersję. Na szczęście dogłębna analiza rynkowa może uchronić nas przed błędami źle dostosowanych rozwiązań.

Ład wewnętrzny

Spersonalizowana firmowa papeteria to nie tylko estetyczna fanaberia, lecz realna pomoc w uporządkowaniu działania biura. Jedno spojrzenie na dokumenty pozwoli bez ich dogłębnej analizy na skierowanie dokumentacji do odpowiednich działów – lub segregatorów. Przygotowywanie umów na firmowym papierze to również oznaka profesjonalizmu. Ujednolicony mailing, prezentacje czy raporty pozwolą zachować marce spójność – pewne wizualne wzory będą się z nią kojarzyć jednoznacznie, wpłynie to także pozytywnie na odczucia pracowników względem swojego miejsca pracy. Identyfikacja wizualna firmy nie kończy się bowiem tylko na relacjach z partnerami czy klientami. Z drugiej strony – niewątpliwie zaczyna się od dobrze zaprojektowanych materiałów wizualnych, także tych, które mogą wzbogacić wystrój wnętrza i pobudzić kreatywność pracowników. Nie oszczędzaj na drobnych szczegółach. To najczęściej one decydują o wybraniu naszej firmy spośród morza innych. Żyjemy w czasach kultury wizualnej, a więc wzrok jest pierwszym narządem, który musimy przekupić, by zachęcić klienta do korzystania z naszych usług czy produktów. Uporządkowany, schludny wizerunek budowany konsekwentnie daje innym sygnał, że oto mają do czynienia z poważnym i solidnym graczem.
(tekst sponsorowany)
 

Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: AnonimTreść komentarza: Naprawdę ostrzezcie swoich seniorów w rodzinie! W bliskim mi otoczeniu slyszałam o dwóch takich przypadkach tamtej nocy. Do jednej starszej samotnej kobiety zadzwoniono po 1 w nocy!! Ktoś się przedstawiał za lekarza ze szpitala z oddziału zakaźnego w Oławie i żądał zapewnienia że będzie miał kto zapłacić 100 tysięcy ponieważ bratanica tej kobiety nie dozyje do rana jeśli nie dostanie 3 zastrzyków. Ktoś udawał głosy tej bratanicy, że niby się meczy umiera (na ciężkiego koronawieusa...) Do drugiej kobiety także dzwoniono w nocy i chciano wyłudzić pieniądze na umierającego w szpitalu ojca...ale na ich nieszczęście mężczyzna przebywał z kobietą w domu i iknnje poszło. Nie dość, że coraz więcej wymyślaja sposobów to zaczęli to robić bardziej w nocy, kiedy ludzie są zaspani. Ofiara to po takim telefonie na zawał może zejść!Data dodania komentarza: 13.12.2025, 19:15Źródło komentarza: Oszust mówił, że syn szwagra potrącił osobę na pasach, ale... sprawę „da się załatwić”Autor komentarza: OławiakTreść komentarza: Takiego lichego i beznadziejnego wystroju świątecznego miasta , nie było od lat! Oprócz choinki w rynku i jakiejś tam ramki obok byłego banku PKO i tradycyjnej szopki , nie ma nic ! Wystarczy pojechać do Jelcza- Lskowic, czy Brzegu i od razu widać i czuć nadchodzące święta , oprócz Rynku , pozostała część miasta to ciemna beznadziejna szarość i półmrok,! Jeszcze nie tak dawno ulica Krótka, ,Brzeska , Rocha , 1 Maja itd udekorowane były swietlnymi ozdobami , w tym roku NIC! przykre!Data dodania komentarza: 13.12.2025, 18:46Źródło komentarza: Jarmark w Oławie trwa [ZDJĘCIA]Autor komentarza: Oława OKTreść komentarza: Dzięki Panu Jerzeskiemu mamy niskie rachunki za prąd ? 😁😁😁 , ciekawe czy oni nie dostają dotacji z Izraela ?Data dodania komentarza: 13.12.2025, 18:43Źródło komentarza: Innowacje z naszego Promet-Plastu pójdą teraz w świat!Autor komentarza: Oława OKTreść komentarza: Mamy to kolejny sukces naszego Niemieckiego PremieraData dodania komentarza: 13.12.2025, 18:39Źródło komentarza: Najpierw zwolnienia, teraz sprzedają zakład za niemal 27 mln zł!Autor komentarza: wwwTreść komentarza: Opowieść bajek część następna , jaka przebudowa to remont jest przebudowa by była wtedy jak by zrobili dwa pasy w jedną i dwa pasy w drugą stronę , a obwodnicę będziecie robić jeszcze w tym stuleciu czy w przyszłym ? bo nie narodzone dzieci mojego syna się pytają he he mamy władze że dla wszystkich jest ale dla polska są tylko podatki do płaceniaData dodania komentarza: 13.12.2025, 18:36Źródło komentarza: Chcą przebudować fragment trasy do Wrocławia, ale jeszcze nie w tym rokuAutor komentarza: jarek.wTreść komentarza: sytuacjatakabedziewurzedzie,dotad,dopukiradni/wwiekszosci/bedakundelkamistajszczyka.jedyniewmiareodwaznymjestpanRygielskizkolegami.taktrzymac.Apan,panieBabskijestjuzchybatadzialalnosciazmeczonyData dodania komentarza: 13.12.2025, 16:45Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następca
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama