Ustalenie koncepcji i celu
Przed rozpoczęciem pisania treści, należy dokładnie opracować ich koncepcję i cel. Warto zebrać wszelkie pomysły i na ich podstawie ustalić tematy na posty. Mogą one być powiązane z datą. Być może zbliżają się święta, Walentynki, Nowy Rok, czy też weekend — jeśli tak, warto do tego nawiązać.
Tematy najczęściej opracowuje się na miesiąc do przodu. Warto, by były różnorodne. Treści na media społecznościowe mogą przedstawiać ofertę, jej zalety oraz zachęcać do skorzystania z usług firmy, jednak mogą być również merytoryczne i być źródłem wiedzy, mniej lub bardziej powiązanej z działalnością danego profilu.
Ustalenie daty publikacji także ma znaczenie. Co więcej, uwagę zwraca się nawet na czas publikacji! Uznaje się, że posty na Instagramie najczęściej są czytane w porze lunchu (11:00-13:00) oraz w porze wieczornej (19:00-21:00), z kolei posty na Facebooku w godzinach 10:00-11:00. Jest to jednak uzależnione również od grupy docelowej. Wszystkie te czynniki wymagają dokładnej analizy.
Tworzenie treści
Jeśli została ustalona koncepcja każdego posta, jego temat oraz cel — można śmiało przejść do tworzenia treści. Jest to szeroko pojęty copywriting. Pisanie polega jednak nie tylko na trzymaniu się zasad ortograficznych i interpunkcyjnych, jest to o wiele bardziej skomplikowane. Przede wszystkim wymaga rzetelnego research’u i zapoznania się z działalnością oraz ideą firmy.
Należy być na bieżąco z wydarzeniami i trendami w danej branży oraz trafiać do potencjalnych klientów. Jaka jest grupa docelowa? Co lubi i czego potrzebuje? To wszystko naprawdę ma znaczenie. Tworząc treści na media społecznościowe, należy również angażować użytkowników do działań. Może to być zostawienie odpowiedzi w komentarzu na zadane pytanie, kliknięcie linku, pozostawienie reakcji na zdjęcie, czy w przypadku Instagrama — zapisanie posta. Treści na media społecznościowe nie są długie. Często w kilkuset znakach należy zawrzeć najważniejsze informacje oraz zainteresować czytelnika, a to bywa naprawdę trudne. Wraz z osobą piszącą treści pracuje również grafik, który przygotowuje odpowiednie dla danej tematyki grafiki lub zdjęcia.
Urozmaicenie postu i jego publikacja
Kolejny krok to urozmaicenie posta. Dodaje się do niego odpowiednie hashtagi, a także emoji, które przykuwają uwagę odbiorców. Niektóre media społecznościowe oferują również bogate możliwości jeśli chodzi o formatowanie tekstu. Tego kroku również nie można pominąć. Świetnym urozmaiceniem postów są wszelkiego rodzaju zagadki, łamigłówki i rebusy. Takie zadania przykuwają uwagę i podnoszą zainteresowanie.
Jeśli tekst został urozmaicony i dokładnie sprawdzony, można go śmiało opublikować. Reklama na Facebooku lub Instagramie pozwoli go dodatkowo wypromować oraz dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Rozmowa i badanie rezultatów
Napisanie i opublikowanie treści to nadal nie wszystko. Gdy post zostanie umieszczony na profilu, należy go obserwować. W przypadku gdy pojawią się jakieś komentarze, warto na nie odpowiadać i rozmawiać z odbiorcami. Badanie rezultatów ma ogromne znaczenie! Po dłuższym czasie od publikacji należy zadać sobie kilka ważnych pytań. Czy post się przyjął i zaangażował użytkowników? Czy cieszy się większą popularnością niż pozostałe posty, czy może wręcz odwrotnie?
Równolegle z postami należy analizować także rezultaty reklam i szereg innych działań na mediach społecznościowych. Cały ten proces wymaga zaangażowania, czasu i przede wszystkim odpowiedniej wiedzy, która pozwala tworzyć skuteczne treści. Aby uzyskać możliwie jak najlepsze efekty, warto skorzystać z usług agencji marketingowej, składającej się z doświadczonych i posiadających odpowiednie umiejętności specjalistów.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze