Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 12:53
Reklama BMM

Gazeta jako sposób na zaistnienie w lokalnej społeczności

Dziennikarstwo zmieniło się w ostatniej dekadzie diametralnie, w dużej mierze przenosząc się do Internetu. Nadal funkcjonują jednak wydawnictwa lokalne, a dziennikarze obywatelscy z powodzeniem podtrzymują tradycje, dzięki którym społeczności sołeckie, gminne, powiatowe czy wojewódzkie dostają wiadomości bezpośrednio związane z ich regionem.
Podziel się
Oceń

Lokalne dziennikarstwo nadal funkcjonuje, chociaż w nieco zmienionej formie niż chociażby dekadę temu. Nadal też wspiera osoby i firmy w integrowaniu się z lokalną społecznością. Samo tylko przekartkowanie gazety czy też przejrzenie jej aktualnego wydania na smartfonie już tworzy obraz marki, która się w niej znalazła. Z kolei reklama sprawia, że gazeta lokalna staje się nie tylko sposobem na zaistnienie, ale też sprzedawcą lokalnych usług. 

Lokalne wydawnictwa w papierze i w Internecie

Wciąż w wielu miejscach urzędy, duże korporacje wydawnicze lub osoby prywatne wydają dzienniki czy tygodniki z wiadomościami lokalnymi. Docierają one do domów między innymi poprzez pocztę lub są rozdawane w różnych miejscach użyteczności publicznej. Najczęściej mają też swój odpowiednik w sieci – stronę internetową, a także social media, które są nową formą działu Interwencji, zgłoszeń obywatelskich. Tu toczy się czasami bardzo burzliwe życie społeczne. Ludzie, którzy coraz rzadziej spotykają się face to face, poprzez gazetę i jej grupy np. na Facebooku czy Twitterze, podejmują dyskusje, a także oceniają.

Gazeta jako narzędzie PR-owe

Obecność w gazecie to wciąż potężne narzędzie PR-owe. Lokalni dziennikarze docierają do wydarzeń czy firm szybciej i przedstawiają je w bardziej rzetelny sposób, ponieważ mają dojście bezpośrednie. Gazeta lokalna może opublikować opis działalności, przedstawić nową inicjatywę czy zaprezentować członków firmy. Działa tu w tradycyjny sposób poprzez kontakt telefoniczny, mailowy lub spotkanie. Gazeta lokalna powinna być otwarta na wszelkie tego typu inicjatywy, ponieważ dzięki poznawaniu i prezentacji różnych osób czy wydarzeń jest ciekawa i ma więcej czytelników. 

Korzyści z reklamy w wydawnictwie lokalnym

Prezentując swoją firmę czy markę osobistą w gazecie lokalnej, zwiększamy szansę na zaistnienie w społeczności, która będzie potencjalnie bardziej zainteresowana naszymi działaniami niż osoby z drugiego końca Polski. Jest to szczególnie przydatne, jeśli działamy lokalnie także stacjonarnie. Wówczas można łatwiej dotrzeć w informacją o adresie firmy czy miejscu spotkania, które chcemy wypromować. Można to zrobić poprzez wspomniane działania PR-owe, zapraszając dziennikarzy do współpracy. Można też zaistnieć poprzez reklamę. Gazeta lokalna ma przewagę w postaci zaangażowanej publiczności, która jest blisko. Korzyści tego typu reklamy to też oczywiście mniejsze koszty od reklamy chociażby ogólnopolskiej, a także duża elastyczność lokalnego wydawcy. 

Gazeta lokalna to świetne medium do zaprezentowania się w społeczności miasta czy województwa. Umiejętna współpraca z dziennikarzami i przeznaczenie części finansów na reklamę w tego typu gazecie to zdecydowanie dobry sposób na wyjście z cienia.

(tekst sponsorowany)

Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: PekińczykTreść komentarza: Tam też oczywiście nakłamał.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 12:48Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: PekińczykTreść komentarza: "Cieszę się, że jestem gospodarzem miasta, które ma tak wspaniałych przedsiębiorców - powitał uczestników burmistrz Oławy Tomasz Frischmann.", nie Tomaszku, nie jesteś gospodarzem, jedynie bierzesz za to pieniądze, ale swoich obowiązków nie wykonujesz rzetelnie.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 12:44Źródło komentarza: Dolnośląscy Liderzy Biznesu spotkali sie w OławieAutor komentarza: talentTreść komentarza: Byłem i niczego przydatnego się nie dowiedziałem . Wszystko a nawet więcej informacji wygooglujecie sami.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 12:23Źródło komentarza: Dolnośląscy Liderzy Biznesu spotkali sie w OławieAutor komentarza: xDDTreść komentarza: Widać, że elegancko mają dopasowane spodnie.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 12:15Źródło komentarza: Nowe osoby w szeregach oławskiej PolicjiAutor komentarza: StefanTreść komentarza: A o tej jego słynnej ławeczce to już w radio wrocław piszą , śmiech na całą polskę się robiData dodania komentarza: 5.12.2025, 11:27Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: *Treść komentarza: Bo w Sobieskim oprócz tego, że nauczają, to jeszcze uczą empatii i działalności społecznej, a nie tylko patrzenia na koniec "własnego nosa" i samolubstwa.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 10:53Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniaków
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama