Lokalne dziennikarstwo nadal funkcjonuje, chociaż w nieco zmienionej formie niż chociażby dekadę temu. Nadal też wspiera osoby i firmy w integrowaniu się z lokalną społecznością. Samo tylko przekartkowanie gazety czy też przejrzenie jej aktualnego wydania na smartfonie już tworzy obraz marki, która się w niej znalazła. Z kolei reklama sprawia, że gazeta lokalna staje się nie tylko sposobem na zaistnienie, ale też sprzedawcą lokalnych usług.
Lokalne wydawnictwa w papierze i w Internecie
Wciąż w wielu miejscach urzędy, duże korporacje wydawnicze lub osoby prywatne wydają dzienniki czy tygodniki z wiadomościami lokalnymi. Docierają one do domów między innymi poprzez pocztę lub są rozdawane w różnych miejscach użyteczności publicznej. Najczęściej mają też swój odpowiednik w sieci – stronę internetową, a także social media, które są nową formą działu Interwencji, zgłoszeń obywatelskich. Tu toczy się czasami bardzo burzliwe życie społeczne. Ludzie, którzy coraz rzadziej spotykają się face to face, poprzez gazetę i jej grupy np. na Facebooku czy Twitterze, podejmują dyskusje, a także oceniają.
Gazeta jako narzędzie PR-owe
Obecność w gazecie to wciąż potężne narzędzie PR-owe. Lokalni dziennikarze docierają do wydarzeń czy firm szybciej i przedstawiają je w bardziej rzetelny sposób, ponieważ mają dojście bezpośrednie. Gazeta lokalna może opublikować opis działalności, przedstawić nową inicjatywę czy zaprezentować członków firmy. Działa tu w tradycyjny sposób poprzez kontakt telefoniczny, mailowy lub spotkanie. Gazeta lokalna powinna być otwarta na wszelkie tego typu inicjatywy, ponieważ dzięki poznawaniu i prezentacji różnych osób czy wydarzeń jest ciekawa i ma więcej czytelników.
Korzyści z reklamy w wydawnictwie lokalnym
Prezentując swoją firmę czy markę osobistą w gazecie lokalnej, zwiększamy szansę na zaistnienie w społeczności, która będzie potencjalnie bardziej zainteresowana naszymi działaniami niż osoby z drugiego końca Polski. Jest to szczególnie przydatne, jeśli działamy lokalnie także stacjonarnie. Wówczas można łatwiej dotrzeć w informacją o adresie firmy czy miejscu spotkania, które chcemy wypromować. Można to zrobić poprzez wspomniane działania PR-owe, zapraszając dziennikarzy do współpracy. Można też zaistnieć poprzez reklamę. Gazeta lokalna ma przewagę w postaci zaangażowanej publiczności, która jest blisko. Korzyści tego typu reklamy to też oczywiście mniejsze koszty od reklamy chociażby ogólnopolskiej, a także duża elastyczność lokalnego wydawcy.
Gazeta lokalna to świetne medium do zaprezentowania się w społeczności miasta czy województwa. Umiejętna współpraca z dziennikarzami i przeznaczenie części finansów na reklamę w tego typu gazecie to zdecydowanie dobry sposób na wyjście z cienia.
(tekst sponsorowany)







Napisz komentarz
Komentarze