Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 13 grudnia 2025 17:25
Reklama Hipol

Sprawa odwołania dyrektora szpitala wcale nie jest przesądzona

Radny Hołyński ma wątpliwości co do podejścia do tematu odwołania dyrektora. Jego zdaniem najpierw radni i zarząd powinien mieć czas na dokładne zapoznanie się z dokumentem i jego uwagami oraz zaleceniami naprawczym
Sprawa odwołania dyrektora szpitala wcale nie jest przesądzona
Zdaniem radnego Hołyński najpierw radni i zarząd powinien mieć czas na dokładne zapoznanie się audytem, a potem decydować o odwołaniu dyrektora szpitala
Podziel się
Oceń

Sierpniowa sesja Rady Powiatu to szereg nieoczekiwanych zmian i następujących po sobie niespodzianek. Jedną z nich była informacja o zamiarze odwołania z funkcji dyrektora szpitala. Składając sprawozdanie z działalności zarządu między sesjami starosta Zdzisław Brezdeń  poinformował, że Zarząd przy udziale dyrektora oławskiego szpitala i jego zastępcy dokonali głębokiej analizy audytu zewnętrznego, który przeprowadzono w szpitalu. Na spotkaniu dzień przed sesją Rady Powiatu Zarząd podjął - jak stwierdził starosta - bardzo ważną decyzję, a mianowicie wystąpili do Rady Społecznej działającej przy ZOZ z wnioskiem o wydanie opinii w sprawie odwołania Andrzeja Dronsejki ze stanowiska dyrektora szpitala. 

Jako pierwszy na tę informację zareagował radny Józef Hołyński ze Wspólnoty Samorządowej mówiąc, że skoro Zarząd wystąpił o taką opinię do Rady Społecznej, to czy zajął jakieś stanowisko w tej sprawie. W odpowiedzi usłyszał, że przygotował stosowną uchwałę i przekazał ją do zaopiniowania. Brezdeń nie wyjaśnił jednak, jakie jest to stanowisko Zarządu. Zapytaliśmy go o to kilka dni po sesji, ale nie chciał rozmawiać na ten temat i odesłał nas do nowego szefa zarządu.

Temat powrócił jednak jeszcze na tej samej sesji ponownie za sprawą radnego Hołyńskiego, który nawiązał do sprawy przypominając, że podstawowym zarzutem opozycji wobec Zarządu Powiatu i starosty od miesięcy był brak właściwego nadzoru nad działalnością szpitala, a audyt, o którym wspomniał starosta, wykonano na zlecenie Zarządu Powiatu oraz Rady Powiatu (a szczególnie radnych opozycji - jak stwierdził w rozmowie z nami - którzy wymusili na zarządzie zlecenie tego audytu). 

Radny Hołyński ma też wątpliwości co do podejścia do tematu odwołania dyrektora. Jego zdaniem, najpierw radni i zarząd powinien mieć czas na dokładne zapoznanie się z dokumentem i jego uwagami oraz zaleceniami naprawczymi, w dalszej kolejności powinno się wysłuchać w tej sprawie dyrektora szpitala i pozwolić mu odnieść się do wyników kontroli, a dopiero na końcu podjąć decyzję o jego ewentualnym odwołaniu. 

- Uważam, że to, co zrobił Zdzisław Brezdeń, to wyjście przed szereg i mam nadzieję, że teraz, gdy Zarząd się zmieni, procedura ewentualnego odwołania dyrektora zostanie przeprowadzona tak jak trzeba - mówi Hołyński.

O komentarz poprosiliśmy dyrektor szpitala Andrzeja Dronsejkę, ale odmówił tłumacząc, że owszem, czytał audyt, ale na razie nie będzie się odnosił ani do jego treści, ani też do wniosku o odwołanie go ze stanowiska.

Jak będzie? Na razie nie wiadomo. Były starosta nie chce komentować, nowy  nie podjął jeszcze decyzji. Czeka na wybór członków Zarządu Powiatu, który nastąpi prawdopodobnie na sesji RP 23 sierpnia. 

*

Więcej o sprawie piszemy w najnowszym wydaniu "Gazety Powiatowej" - już od dziś wieczorem dostępna w powiecie oławskim. 

Napisz komentarz

Komentarze

C.K 21.08.2023 13:10
W Strzelinie władze, zrestrukturyzowały szpital w taki sposób, że poszedł na dno. A zaczęło się podobnie. Posadzenie na stołku politycznego decydenta. Nie pozwólcie , aby w Oławie doszło do podobnej tragedii. Teraz mieszkańcy Strzelina i okolic korzystają z Oławskiego szpitala. I nie ma odwrotu od tego. Zniszczyć to co jest przez polityczne potyczki jest bardzo łatwo, a odbudować jak widać już się nie da.

bubu 17.08.2023 10:32
Dzięki obecnemu dyrektorowi idzie na dno

Paweł 17.08.2023 11:59
Dzięki obecnemu dyrektorowi szpital wogóle istnieje. W okolicy już dawno władze zmarnowały swoje szpitale, które wielokrotnie bankrutowały.

Janek 16.08.2023 16:12
Dronsejko mocno przyspawal swoje 4 litery do dyrektorskiego fotela. Ciezko jest zejsc ze sceny nawet gdy rzucaja pomidorami bo przeciez kasa kasa kasa

Wiesiek 16.08.2023 10:44
Ja bym proponował aby w tym państwowym szpitalu zatrudnić młodego menadżera tak jak to zrobili w Bolesławcu i szpital wyszedł na prostą. Lekarz może niech się zajmie leczeniem. Ile by w ten szpital nie włożył wiecznie będą do tyłu, tu potrzebna jest jakaś mądra głowa, może potrzeba trochę pozwalniać administracji bo wiadomo jak to w takich firmach jest. Restrukturyzacja by się przydała.

Staszek Porażka 16.08.2023 16:38
Wiesiek 16.08.2023 10:44
Ja bym proponował aby w tym państwowym szpitalu zatrudnić młodego menadżera tak jak to zrobili w Bolesławcu i szpital wyszedł na prostą. Lekarz może niech się zajmie leczeniem. Ile by w ten szpital nie włożył wiecznie będą do tyłu, tu potrzebna jest jakaś mądra głowa, może potrzeba trochę pozwalniać administracji bo wiadomo jak to w takich firmach jest. Restrukturyzacja by się przydała.
Nie bredź Szpital to nie fabryka pampersów

ceko 17.08.2023 11:42
Ma rację, dyrektorem szpitala nie musi być lekarz. Pan Dronsejko powinien dać sobie trochę odpoczynku na emeryturze.

Milena 16.08.2023 19:14
Wiesiek 16.08.2023 10:44
Ja bym proponował aby w tym państwowym szpitalu zatrudnić młodego menadżera tak jak to zrobili w Bolesławcu i szpital wyszedł na prostą. Lekarz może niech się zajmie leczeniem. Ile by w ten szpital nie włożył wiecznie będą do tyłu, tu potrzebna jest jakaś mądra głowa, może potrzeba trochę pozwalniać administracji bo wiadomo jak to w takich firmach jest. Restrukturyzacja by się przydała.
Po pierwsze, w Bolesławcu szpital w pandemii był jednoimienny i zarobił na Covidzie. A po drugie mają prywatny oddział psychiatrii dziecięcej w którym doba kosztuje 1200 zł. Jest sposób na wyjście z kryzysu.

dr 21.08.2023 16:07
Kto bronił Panu Dronsejko zorganizować prywatny oddział psychiatrii dziecięcej (lub inny), który dawałby zyski? Trzeba mieć pomysł na działalność.

Kazik 21.08.2023 17:19
dr 21.08.2023 16:07
Kto bronił Panu Dronsejko zorganizować prywatny oddział psychiatrii dziecięcej (lub inny), który dawałby zyski? Trzeba mieć pomysł na działalność.
A ty bylbyś pierwszym pacjentem tego oddziału ... Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz

Ferdek 21.08.2023 17:43
dr 21.08.2023 16:07
Kto bronił Panu Dronsejko zorganizować prywatny oddział psychiatrii dziecięcej (lub inny), który dawałby zyski? Trzeba mieć pomysł na działalność.
Mam pomysła Niech szpital zrobi parking płatny . Tak jest we Wrocku na Fieldorfa i Buforowej P.s. Będą trzepać kasiore i u nas

Staszek Porażka 21.08.2023 18:08
dr 21.08.2023 16:07
Kto bronił Panu Dronsejko zorganizować prywatny oddział psychiatrii dziecięcej (lub inny), który dawałby zyski? Trzeba mieć pomysł na działalność.
Szpital to nie prywatny folwark Pana Dronsejko ..... , jak co niektórym p**om się wydaje Szpital jest zobligowany kontraktem z NFZ , który powinien dawać na to kasę. ..... , baner się robi jak jeszcze wpływają głupie aneksy i nie wiadomo co z tym robić

Hydrozagadka 16.08.2023 10:13
Zgadzam się w 100 %. Pozostaje jedynie odpowiedź na pytanie - kto naciskał na Zarząd Powiatu w sprawie natychmiastowego odwołania Dyrektora ?

Staszek Porażka 16.08.2023 10:59
Hydrozagadka 16.08.2023 10:13
Zgadzam się w 100 %. Pozostaje jedynie odpowiedź na pytanie - kto naciskał na Zarząd Powiatu w sprawie natychmiastowego odwołania Dyrektora ?
.... , i z jakiego powodu ?

xXx 16.08.2023 09:26
Paradoks polega zapewne na tym, że w powiecie pewnie nikt nie czytał a Ci co czytali i tak nie do końca zrozumieli, natomiast każdy ma coś do powiedzenia. Najlepszą drogą jest spokojna analiza, dyskusja z dyrekcją, może kadrą kierowniczą i ew. działania naprawcze o ile takowe są możliwe w obecnych realiach finansowania opieki zdrowotnej. Sam audyt bez względu na wyniki to dobre narzędzie autoweryfikacji. Przedsiębiorstwa często mają w praktyce takie audyty cyklicznie co pół roku, co rok itp. i nie zmieniając w jego efekcie co chwilę zarządu.

Staszek Porażka 16.08.2023 16:40
xXx 16.08.2023 09:26
Paradoks polega zapewne na tym, że w powiecie pewnie nikt nie czytał a Ci co czytali i tak nie do końca zrozumieli, natomiast każdy ma coś do powiedzenia. Najlepszą drogą jest spokojna analiza, dyskusja z dyrekcją, może kadrą kierowniczą i ew. działania naprawcze o ile takowe są możliwe w obecnych realiach finansowania opieki zdrowotnej. Sam audyt bez względu na wyniki to dobre narzędzie autoweryfikacji. Przedsiębiorstwa często mają w praktyce takie audyty cyklicznie co pół roku, co rok itp. i nie zmieniając w jego efekcie co chwilę zarządu.
Szpital to nie przedsiębiorstwo. A jak widać pod takim kątem był ten audyt

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: jarek.wTreść komentarza: sytuacjatakabedziewurzedzie,dotad,dopukiradni/wwiekszosci/bedakundelkamistajszczyka.jedyniewmiareodwaznymjestpanRygielskizkolegami.taktrzymac.Apan,panieBabskijestjuzchybatadzialalnosciazmeczonyData dodania komentarza: 13.12.2025, 16:45Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następcaAutor komentarza: lechiznajomiTreść komentarza: panieburmistrz,toilejeszczeosobzotoczeniaGrzedowczekanaintratnestanowiskaodpana?/Bez/Radnizacowybierzeciepieniadze,prawdajest,zejestescieleniamiidarmozjadami.trzebazastanawiacsiejuz,niestetynadreferendumData dodania komentarza: 13.12.2025, 16:19Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następcaAutor komentarza: :)Treść komentarza: Wyleciał człowiek niezależny... pod byle pretekstem. Pan Olechowski robił dobrą robotę. Teraz wsadzą kolejną miejscową miernotę i będzie git. Ważne, żeby kasa z miasta szła tam gdzie ma iść. Układ jelczański działa dalej.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 14:02Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następcaAutor komentarza: GosiaTreść komentarza: Krzysiu Ty tam nie pasujesz, wracaj na Orlenik tam bardziej się przydasz😅Data dodania komentarza: 13.12.2025, 13:05Źródło komentarza: Oddali hołd wszystkim, którzy nie wyrzekli się wartości, jakie tworzą fundament wolnego społeczeństwaAutor komentarza: RedaktorTreść komentarza: Dziękuję za korektę - czyli ktoś te komentarze jednak czyta.. :-)Data dodania komentarza: 13.12.2025, 12:50Źródło komentarza: Najpierw zwolnienia, teraz sprzedają zakład za niemal 27 mln zł!Autor komentarza: RedaktorTreść komentarza: Przykra informacja. Trudny czas dla pracowników. Trudno się uśmiechać w takiej Polsce... Do tego artykuł z błędami: "pojawiła się oferta kupna terenu po zakładzie.." - jeśli już to oferta sprzedaży terenu.. itd.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 10:59Źródło komentarza: Najpierw zwolnienia, teraz sprzedają zakład za niemal 27 mln zł!
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama