Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 10:50
Reklama BMM
Reklama

Kolejarz przyznaje: - Tłok, ścisk, nie ma czym oddychać

Jest ciekawy głos w dyskusji, jaką wywołał komentarz pani Agnieszki na temat zajmowania przez 3 konduktorów 8 miejsc w przedziale służbowym, podczas gdy obok ludzie się gniotą albo nawet w ogóle nie mogą wejść do pociągu
Kolejarz przyznaje: - Tłok, ścisk, nie ma czym oddychać
Zaczęło się od tego zdjęcia z lewej, gdzie 3 konduktorów zajęło 8-osobowy przedział. Po opublikowaniu tego zaczęliśmy dostawać takie zdjęcia, jak to z prawej, gdzie widać pasażerów
Podziel się
Oceń

 - Jestem kolejarzem i dlatego proszę o anonimowość - tak zakończył swój podpisany list nasz Czytelnik, co oczywiście szanujemy. Oto jego treść: 

 

 - Parę dni temu czytałem w sprawie  tłoku w pociągu do Wrocławia i z powrotem do Oławy. Niestety, ale kilka osób potrafi tylko hejtować, a rzeczywistość pozostawia wiele do życzenia.  Od paru dni zbieram się do napisania kilku zdań o tym, jak wygląda poranny dojazd do Wrocławia, do pracy i szkoły. Codziennie jeżdżę pociągiem o 6.44, a to, co się dzieje na stacji, to armagedon. Ludzi, głównie młodych, jest od groma. Do pociągu jest bardzo ciężko wejść, a to, co się później dzieje, to... Normalnie skład z przeładowania powinien całkowicie się zatrzymać. A może inaczej - od Oławy nie powinien zatrzymywać się na żadnej stacji aż do Wrocławia. Tłok, ścisk, nie ma czym oddychać.  Na kolejnych stacjach wielu ludzi nie może wsiąść do pociągu z braku miejsca, bo jest taki ścisk. Muszą więc czekać na następny. Dla przykładu dziś w Świętej Katarzynie i na Brochowie kilka razy były otwierane i zamykane drzwi z przeładowania - czujniki reagują na to, że jest przeszkoda do całkowitego zamknięcia drzwi. Efekt - kolejne opóźnienie. Niestety PR od lat nie robią sobie nic z tego, nie podstawiają większych składów, nie ma częstszych kursowań. Kto to widział, aby w godzinach szczytów do Wrocławia i z Wrocławia pociągi osobowe jechały średnio co godzinę, zwłaszcza że - jak każdy wie - miejscowości takie Brochów, Katarzyna, Lizawice i Oława mocno się rozbudowały, a duża część jeździ pociągiem, bo póki co jest taniej.  Jestem tylko ciekaw, kiedy w końcu dojdzie do jakiejś tragedii. Dla mnie osobiście, a pewnie też i dla wielu, skoro PR są bardzo bierne, to zarówno Burmistrz jak i Starosta, a nawet Wójt, powinni podjąć niemal natychmiast wszelkie możliwe kroki, aby KD rozpoczęły 2 kursy na trasie Wrocław - Oława - Wrocław w godzinach porannych (6-7) oraz popołudniowych (14-16). A to jest możliwe... 

PS

To zdjęcie jest z dzisiejszego pociągu. Ludzie stali nawet między siedzeniami...

*

 - Cieszę się, że ludzie "z drugiej strony szlabanu", żeby użyć kolejowego nieco języka, czasami rozumieją pasażera... - skomentowała pani Agnieszka.

*

Tu o problemie pisaliśmy wcześniej:


Napisz komentarz

Komentarze

Mikołaj 30.11.2023 09:34
Dalej pani Agnieszko. W jaki sposób otwarcie tego przedziału służbowego wpłynęło by na redukcję tłoku. W żaden. Więc zamiast być roszczeniowa i fotografować (swoją drogą nielegalnie) drużynę konduktorską to należało by zebrać grupę ludzi i pisać do PolRegio do wojewody o interwencję w sprawie za małych składów

Donek 29.11.2023 13:38
Ale ten PolRegio to chłam

kierpoć 28.11.2023 20:15
Panie kolejarzu, świat jest mały dlatego nie będę wywlekał problemów przywołanej tutaj przez pana spółki Koleje Dolnośląskie, bo to nie miejsce do tego. Wracając do jeżdżenia w godzinach szczytu to między 6:06 a 7:07 są 3 pociągi Regio, od grudnia wróci poprzednia kolejność pociągów i IC Gwarek będzie jechać po Regio, tym samym w ciągu 50 minut będą 3 pociągi regionalne, zaś w kolejne 30 minut jest dodatkowo pociąg IC oraz kolejny Regio. W szczycie popołudniowym między godziną 15:12 a 16:02 jadą 3 pociągi Regio oraz dwa uruchamiane przez PKP Intercity, oprócz tego w tym samym kierunku jedzie jeszcze pociąg IC Wawel, który nie ma postoju w Oławie ale ogranicza przepustowość linii (dodatkowo należy pamiętać o pociągach jadących w kierunku Siechnic). Od grudniowej zmiany rozkładu jazdy pociągi PolRegio oraz PKP Intercity w popołudniowym szczycie 14-16 będą wyjeżdżać w kierunku Oławy co średnio 20 minut, a rozszerzając do godzin 13-18 średnio co 30 minut. Mówienie o możliwości wciśnięcia pomiędzy te pociągi dodatkowych połączeń KD służy jedynie do siania zamieszania wśród czytelników. Ludzie dojeżdżający do pracy, wracający o stałych godzinach z powodzeniem mogą jeździć do Oławy bezpośrednimi pociągami PKP Intercity, co zresztą jest obserwowane. Można kupić osobny bilet w jedną stronę do Wrocławia na jednego przewoźnika i na powrót z Wrocławia na drugiego przewoźnika. Oferta przewozowa stopniowo się poprawia a porozumienie między władzami województw może sprawić, że połączenia kolejowe będą jeszcze bardziej atrakcyjne.

xxx 28.11.2023 21:58
Drogi Kierpociu, łatwo rozporządza się pieniędzmi pasażerów. Ludzie kupują bilety miesięczne. Dwa mają kupić? Napisz może ile taka inwestycja będzie kosztowała, a nie lekką rączką dysponujesz pieniędzmi pasażerów. Żenada.

kierpoć 29.11.2023 07:49
Z racji tego, że dobrze jak pasażerowie znają ofertę przewozową zrobiłem rozpiskę cen w dostępnych wariantach dla dojazdów Oława - Wrocław Główny: 1. bilety miesięczne: a) PKP IC tam i powrót: 269,00 zł b) Polregio tam i PKP IC powrót: 134,50 zł + 144,20 zł = 278,7 zł c) Polregio tam i powrót: 288,40 zł 2. bilety kwartalne (trzy miesiące): a) PKP IC tam i powrót: 673,00 zł (224,33 zł/miesiąc) b) Polegio tam i PKP IC powrót: 336,50 zł + 354,30 zł = 690,8 zł (230,27 zł/miesiąc) c) Polregio tam i powrót: 708,60 zł (236,20 zł/miesiąc)

symetrysta 29.11.2023 11:19
Po pierwsze nie każdy ma pracę 8-16 - często nie wiem o jakiej godzinie i którym pociągiem będą wracał. Po drugie szkoły też w różnych godzinach kończą, więc trudno oczekiwać, aby sobie wybierali raz taki pociąg raz taki. To PolRegio powinno się dostosowywać do pasażerów a nie na odwrót. Czy nie jest wstydem, że w XXI wieku ludzie jeżdżą w gorszych warunkach niż bydło wiezione na rzeź. W krajach cywilizowanych, o rozwiniętej sieci kolei, pociągi odchodzą ze stacji co 3-5 minut - dla naszego PKP okazuje się to ogromnym wyzwaniem. Tylko konkurencja, brak monopolu może spowodować, że wreszcie ktoś zrozumie, kolej powinna być dostępna, wygodna, punktualna - a o tych trzech punktach PolRegio nie wie.

kierpoć 29.11.2023 13:09
Polregio nie może się dostosować do pasażerów godzinami uruchamiania pociągów, ponieważ przewoźnik nie decyduje kiedy jedzie, a jedynie kiedy chce jechać, mimo składania wniosków o równie i powtarzalne godziny wiadomo jak wygląda rzeczywisty rozkład. Ostateczny rozkład jazdy zależy od zarządcy infrastruktury, który jakoś musi pomieścić wszystkich chętnych uwzględniając ograniczenia przepustowości. Zgadzam się, że najlepiej jakby pociągi jeździły co 5 minut. Do tego niestety potrzebna jest nowa, bardziej rozbudowana infrastruktura z rozdzielonym ruchem regionalnym/aglomeracyjnym i dalekobieżnym. Dopiero po przebudowie wrocławskiego węzła kolejowego możliwe będzie realne zwiększenie liczby pociągów do Oławy w godzinach szczytu. W jaki sposób konkurencja na torach może pomóc pasażerom? Im więcej przewoźników, którzy nie honorują wzajemnie swoich biletów, tym trudniej jest dojeżdżać na bilecie okresowym, jeśli zaś jedn bilet obowiązuje u każdego przewoźnika, to konkurencja jest fikcją. Im większa konkurencja, rozdrobnienie przewozów, tym trudniej o spontaniczny, nieplanowany przejazd. O dodatkowe pociągi uruchamiane w ramach służby publicznej trzeba występować do zamawiającego, bo przewoźnik ma w tej kwestii związane ręce. Należy jednak się cieszyć, że w rozkładzie 2023/2024 nie będzie u nas takiej sytuacji jak na granicy województwa dolnośląskiego i lubuskiego, gdzie następuje swoista dezintegracja połączeń Wrocław - Zielona Góra.

Kazik 29.11.2023 16:27
kierpoć 29.11.2023 13:09
Polregio nie może się dostosować do pasażerów godzinami uruchamiania pociągów, ponieważ przewoźnik nie decyduje kiedy jedzie, a jedynie kiedy chce jechać, mimo składania wniosków o równie i powtarzalne godziny wiadomo jak wygląda rzeczywisty rozkład. Ostateczny rozkład jazdy zależy od zarządcy infrastruktury, który jakoś musi pomieścić wszystkich chętnych uwzględniając ograniczenia przepustowości. Zgadzam się, że najlepiej jakby pociągi jeździły co 5 minut. Do tego niestety potrzebna jest nowa, bardziej rozbudowana infrastruktura z rozdzielonym ruchem regionalnym/aglomeracyjnym i dalekobieżnym. Dopiero po przebudowie wrocławskiego węzła kolejowego możliwe będzie realne zwiększenie liczby pociągów do Oławy w godzinach szczytu. W jaki sposób konkurencja na torach może pomóc pasażerom? Im więcej przewoźników, którzy nie honorują wzajemnie swoich biletów, tym trudniej jest dojeżdżać na bilecie okresowym, jeśli zaś jedn bilet obowiązuje u każdego przewoźnika, to konkurencja jest fikcją. Im większa konkurencja, rozdrobnienie przewozów, tym trudniej o spontaniczny, nieplanowany przejazd. O dodatkowe pociągi uruchamiane w ramach służby publicznej trzeba występować do zamawiającego, bo przewoźnik ma w tej kwestii związane ręce. Należy jednak się cieszyć, że w rozkładzie 2023/2024 nie będzie u nas takiej sytuacji jak na granicy województwa dolnośląskiego i lubuskiego, gdzie następuje swoista dezintegracja połączeń Wrocław - Zielona Góra.
Co za głupoty piszesz. Przeprowadziłem się na os. Sobieskiego w 1976roku. Zaraz za oknem widziałem oddalone tory . Wiesz co ile minut wtedy jeździły pociągi np. towarowe ? Jeden zaraz po drugim .... Teraz nie mogą?

kierpoć 29.11.2023 20:37
Porównajmy godziny odjazdów ze stacji Wrocław Główny pociągów zatrzymujących się w Oławie: 1) rozkład 1976/77:: 4:48, 5:35, 7:03, 8:40, 11:41, 13:47, 14:40, 15:27, 15:51, 17:24, 19:20, 22:24, 23:08, 23,41. 2) rozkład zima 2023/2024:: 3:23, 4:56, 5:02, 5:38, 6:10, 6:15, 6:58, 7:04, 7:29, 7:55, 8:40, 8:45, 9:20, 9:35, 10:14, 10:50, 10:55, 11:35, 12:14, 13:04, 13:20, 13:52, 14:18, 14:43, 14:56, 15:20, 15:34, 15:45, 16:10, 16:46, 16:56, 17:20, 17:25, 17:40, 17:54, 18:30, 18:35, 18:56, 19:28, 19:57, 20:53, 21:06, 21:55, 22:48.

symetrysta 29.11.2023 18:33
Konkurencja może pomóc w bardzo prosty sposób - pasażerowie pieniędzmi zadecydują którymi kolejami chcą jeździć. PolRegio będzie miało szansę się wykazać. Pociągi do Jelcza Laskowic odjeżdżają co 15 minut - więc i ta infrastruktura daje taką możliwość. A może zamiast mrzonek typu CPK, lepiej zająć się rozbudową tego co mamy - aby jeszcze bardziej poprawić komfort i jakość połączeń. Ale do tego trzeba mieć pomyśl - a kolej wraz ze związkowcami jest zainteresowana trwaniem i podwyżkami od czasu do czasu.

Dildo Star 29.11.2023 23:03
Brednie i pustosłowie. Do Jelcza-Laskowic może odjeżdżają pociągi co 15 minut, ale są to dwa pociągi na godzinę! I różnymi trasami, gdzie jedna ma 16 stacji (ponad 45 minut jazdy). "Lepiej zająć się rozbudową tego co mamy - aby jeszcze bardziej poprawić komfort i jakość połączeń". A czymże jest projekt kolei dużych prędkości, jak nie rozbudową tego co mamy, poprawą komfortu i czasu jazdy?!

symetrysta 30.11.2023 16:36
CPK jest rozbudową - serio - jak wpłynie KDP na dostępność transportu w Oławie, Brzegu, Świętej Katarzynie - i tak dalej i dalej mógłbym wymieniać. Skończy się na tym, że jeszcze siatka połączeń będzie ograniczona - bo w punktach węzłowych zabraknie miejsca dla kolei regionalnych. Do Oławy - jest jeden pociąg na godzinę (a jeszcze lepiej zaczyna być w weekendy - bo wg kolei nikt wtedy nie pracuje)

Dildo Star 30.11.2023 23:07
Jaki jeden pociąg do Oławy na godzinę?! O czy gadasz?! Z Wrocławia do Oławy są 44 pociagi na dobę. W niewiele ponad 2 godziny z Oławy czy Św. Katarzyny do Warszawy, dzięki KDP, to nie jest postęp komunikacyjny?

xxx 30.11.2023 07:31
Kierpoć to chyba kolej reprezentuje, bo tak uporczywie broni strupieszałego Polregio.

xxx 30.11.2023 07:30
Dokładnie. Obiema rękami podpisuję się pod tym stwierdzeniem. Nieustanne opóźnienia, za krótkie pociągi, część konduktorów opryskliwa. Pasażer jest klientem, płaci i ma prawo wymagać. PKP żyje w XIX wieku.

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: RodzicTreść komentarza: Bo oni chodzą do szkoły , żeby się uczyć a w Sobieskim ciągle trwają zabawy . Zgodnie z powiedzeniem " nie matura a chęć szczera zrobią z ciebie oficera " .Data dodania komentarza: 5.12.2025, 09:29Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: RedaktorTreść komentarza: "Rzeczą, która budzi zastrzeżenia (...) jest forma nagłośnienia (...). (...) było niezbędne minimum w postaci wzmianki w BIP, stronie internetowej (...), a nawet w gazecie - ale wydaj mi się, że (...) powinno to być znacznie bardziej nagłośnione. Tymczasem zrobiono (...), niezbędne minimum." Dawno już nikt nie wskazał tak dobitnie na nikłą rolę gazety w podawaniu informacji, jej zasięgu i oddziaływania, jak zrobił to "lokalny działacz społeczny, ekolog dla którego bardzo istotna jest ochrona środowiska naturalnego". Pierwszy tego imienia... (a zbieżność danych oraz podobieństwo osoby na zdjęciu z czynnym politykiem KO może być jedynie "przypadkowa..."). Dlaczego inni lokalni politycy (zajmujący się hobbistycznie ekologią), nie dostąpili zaszczytu skomentowania - nie wiadomo. Kabaret w czystej postaci.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 09:28Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: ten pseudo burmistrz nadaję się tylko na zdjęcia i cieszyć tą japę bo tylko to dobrze mu wychodzi.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 08:58Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: To miasto nie ma gospodarza, jakby miał odrobinę honoru to podałby się do dymisji i oddał pobrane wynagrodzenie.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 07:47Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: JacekTreść komentarza: Składam należne gratulacje! Dodam, że Rowerem przez Jelcz w ubiegłym roku doceniło talent Wojtka Ganczarka organizując odsłonięcie jego gwiazdy w dębińskiej alei. Gratuluję również rodzicom, którzy wychowali tak zdolnego człowieka! Oboje, przez długie lata związani są ze szkolnictwem. A my? cóż, pozostaje nam cieszyć się, że Wojtek Ganczarek w tak piękny sposób rozsławia nasze miasto!Data dodania komentarza: 5.12.2025, 06:31Źródło komentarza: Wojciech Ganczarek z Grand Prix Festiwalu HumanDOCAutor komentarza: MelomanTreść komentarza: Prawdziwa uczta dla miłośnika muzyki barokowej , wspanialeData dodania komentarza: 5.12.2025, 04:23Źródło komentarza: Wyjątkowy koncert w Sali Rycerskiej
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama