Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 13 czerwca 2026 04:12
ZOBACZ:
Reklama Hipol
Reklama
Reklama Tauron
Reklama Jaśnikowski
Reklama BMM

Trzy pytania do Piotra Soroczyńskiego

Kandydat Koalicji Obywatelskiej na burmistrza Oławy w pierwszej turze wyborów zdobył 23,90% głosów
Podziel się
Oceń

Obu kandydatom zadaliśmy mailem te same pytania.

***

- Jakie są Pana zdaniem trzy najważniejsze problemy miasta Oława ? W jaki sposób zamierza je Pan rozwiązać ?

- Jest ich sporo... na pewno mała liczba inwestycji. Kluczowe jest pozyskiwanie środków zewnętrznych. 21 kwietnia w drugiej turze wyborów zdecydujemy, jak będzie wyglądała Oława w najbliższych latach. Przed nami do wydania gigantyczne środki europejskiego z KPO i funduszy spójności. Burmistrz nie wykorzystał ostatnich lat, kiedy tworzył koalicje z PIS. Będę aktywnie pozyskiwał fundusze zewnętrzne i granty. Kluczowa jest dobra współpraca z Urzędem Marszałkowskim - wygrała KO i agencjami rządowymi w tym zakresie. Brak obwodnicy i kompleksowy plan na korki w Oławie - następny problem. Kluczowa jest współpraca z rządem i GDDKiA w zakresie kontynuowania działań zmierzających do budowy obwodnicy oraz działań zmierzających do budowy obwodnicy mostowej. Następny problem to mała liczba miejsc w żłobkach i przedszkolach miejskich. Dofinansowanie na tworzenie miejsc można pozyskać z KPO. Jak zaznaczyłem na początku problemów jest sporo i ciężko wybrać trzy.

- Czy na osiedlu Sobieskiego powstanie park lub las. Jak zamierza Pan rozwiązać problem braku zieleni na tym osiedlu? 

- Jeden z punktów naszego programu wyborczego - to stworzenie właśnie parku lub lasu na osiedlu Sobieskiego. W tej części miasta - największym oławskim osiedlu, brakuje terenów zielonych. Jak wiemy teren obok gdzie planujemy park / las należy do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Przepisy o KOWR, nie przewidują możliwości przekazania gruntów pod teren rekreacyjny czy park, ale już pod las tak. Taki obszar leśny, zwany Parkiem Wolności powstał wiele lat temu w Brzegu. Podobnie zadziało się niedawno na wrocławskim Ołtaszynie.Osiedle Sobieskiego w tej "nowej" części jest "zabetonowane". Aktualne władze Oławy nic z tym do tej pory nie zrobiły - wręcz przyczyniły się do tego. Naszym głównym celem jest ochrona istniejących drzew przed wycinką, inwentaryzacja, przegląd oraz sadzenie nowych drzew tam, gdzie jest to oczywiście możliwe. Im szybciej to zrobimy tym lepiej, ponieważ jak wiemy, aby drzewo było duże upływają lata. Współpraca ze wspólnotami mieszkaniowymi i spółdzielniami jest kluczowa. Będziemy również słuchać Mieszkańców w tej sprawie. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest środowisko. 

 - Jaki ma Pan pomysł na większe zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Jak np. usprawnić działanie "Oławskiego Budżetu Obywatelskiego"?

- Mój projekt wygrał w pierwszej edycji BO (Skwer im. Praw Kobiet). Więc w praktyce przeszedłem całą procedurę - no prawię całą, ponieważ w styczniu 2023 r. wygrałem i do dziś nic się nie dzieje - skwer jak wyglądał, tak wygląda. Podobnie z projektem Agnieszki Mikołajek - Grill Miejski. Nasz program przewiduje poprawę budżetu obywatelskiego w tym konsultacje, ponieważ różne środowiska, Mieszkańcy mają różne propozycje. Na pewno każdy zgodzi się ze mną, że kwota, która jest przeznaczana na ten cel jest za mała do wielkości Naszego miasta i powinna być co roku waloryzowana. Zasadniczym celem budżetu obywatelskiego jest większe zaangażowanie mieszkańców w ustalaniu priorytetów społeczności lokalnej. Cel ten ma prowadzić do budowania więzi w lokalnej społeczności oraz przedstawienia Mieszkańcom mechanizmów funkcjonowania Miasta. Uważam, że tą piękną idę nie udźwignął aktualny Burmistrz - nie chciał, albo nie interesował się - nie wiem co jest gorszę. Natomiast darmową reklamą budżetu obywatelskiego będzie realizacja projektów Mieszkańców, częste informowanie w mediach społecznościowych oraz w lokalnych mediach. 

***

Przeczytaj także: 


Napisz komentarz

Komentarze

Marek 21.04.2024 22:06
Piotruś do domu na kaszkę z betonu.

Oławska Wrocławianka 19.04.2024 21:14
Zielony klin południa Wrocławia jest na Wojszycach a nie Ołtaszynie. Taką mała dygresja…

q 19.04.2024 18:49
Kto będzie Panem burmistrzowym???

Stepmom 19.04.2024 19:18
Roman Kaczor.

hi men 19.04.2024 15:18
Nie można myśleć tylko o sobie i mieście... Bedę głosować na p.Soroczyńskiego bo on na pewno będzie pomagał planecie.

Nieogarniety 19.04.2024 17:05
hi men 19.04.2024 15:18
Nie można myśleć tylko o sobie i mieście... Bedę głosować na p.Soroczyńskiego bo on na pewno będzie pomagał planecie.
Jak byś się pomylił, to przypomnę ci, że to są wybory samorządowe, i burmistrz ma myśleć o mieście, którym ma zarządzać. Więc jak nic musi to być Frischamnn.

bubu 19.04.2024 19:04
Frischamnn to kolejne dla Oławy stracone klata 8 lat rządził pomimo rządów z pis żadnej obwodnicy to sobie odpowiedzcie sami czy to dobry kandydat Frischamnn kolejna botonoza Oławy potrzebna bo tak wygląda rynek

Kostek 19.04.2024 15:08
Proszę o trochę więcej informacji o Tym kandydacie...Nie znamy Go, Czy ma rodzinę? Co w życiu osiągnął? Czym może się pochwalić? Dotychczas nie słyszeliśmy jego wypowiedzi- mówią za niego wszyscy...Szkoda ,że nie wziął udziału w debacie...

Nieogarniety 19.04.2024 14:21
ja na Frischmanna nie głosuję nepotyzmu nie popieram ciekawe gdzie jego brat burmistrza znajdzie pracę bo w Domaniowie władze się zmieniły

mmm 19.04.2024 13:20
Kompleksowy plan na korki w Oławie hahah oczywiście niech pan Piotr wybuduje jeszcze dwa rona, które nie są potrzebne w tych miejscach co wspominał podczas kampani wyborczej. Serio rondo na głównym skrzyżowaniu Chrobrego i 3 maja to jest nieporozumienie!!! Niech zajmie się zadbaniem o stan dróg w naszym mieście bo te drogi to dramat!! ... Szkoda że nie wymyślił sobie ronda przed mostem na Odrze by było ciekawie hahha..

związkowiec 19.04.2024 10:51
Szkoda,że zabrakło pytania czy będą zwolnienia pracowników po przejęciu władzy?

łociec 19.04.2024 09:47
Człowiek bez pojęcia co się dzieje w mieście. Widzę jak zmieniły się chodniki w mieście, jak ożył rynek i wypiękniały szkoły. Soroczyński od samego początku swojej wypowiedzi przerzuca odpowiedzialność na władze centralne, że PO w Warszawie będzie jemu wszystko robić. Ich tam w stolicy mało co obchodzi Oława więc burmistrz sam powinien działać a nie liczyć na tych z góry. Akurat aktualnie rządzący chcą znaleźć oszczędności w likwidacji programu 100 obwodnic więc wątpię, że ten człowiek z nadania partyjnego jakkolwiek się im sprzeciwi.

dfg 19.04.2024 10:53
Nie wiesz ci piszesz, "łociec"!

syn proboszcza 19.04.2024 11:19
łociec 19.04.2024 09:47
Człowiek bez pojęcia co się dzieje w mieście. Widzę jak zmieniły się chodniki w mieście, jak ożył rynek i wypiękniały szkoły. Soroczyński od samego początku swojej wypowiedzi przerzuca odpowiedzialność na władze centralne, że PO w Warszawie będzie jemu wszystko robić. Ich tam w stolicy mało co obchodzi Oława więc burmistrz sam powinien działać a nie liczyć na tych z góry. Akurat aktualnie rządzący chcą znaleźć oszczędności w likwidacji programu 100 obwodnic więc wątpię, że ten człowiek z nadania partyjnego jakkolwiek się im sprzeciwi.
Ty to chyba jesteś to fejkowe konto z Raciborza. Rynek został przez BBS zamordowany. Chodników w mieście nie przebywa, a te które są, nie są remontowane. Nie ma sensu głosować na Frischmanna, bo to kolejne lata stagnacji w mieście.

paula 19.04.2024 13:22
Ani jeden ani drugi nie jest odpowiednim kandydatem.. Niech zadbają o podstawy tj. drogi bo w Oława to jedna wielka dziura za dziurą jeśli chodzi o stan dróg..

Nieogarniety 19.04.2024 14:21
paula 19.04.2024 13:22
Ani jeden ani drugi nie jest odpowiednim kandydatem.. Niech zadbają o podstawy tj. drogi bo w Oława to jedna wielka dziura za dziurą jeśli chodzi o stan dróg..
Przeprowadź się do Oławy i będziesz mogła zagłosować za Frischmanem, bo dzięki niemu "się dzieje".

Nieogarniety 19.04.2024 14:19
syn proboszcza 19.04.2024 11:19
Ty to chyba jesteś to fejkowe konto z Raciborza. Rynek został przez BBS zamordowany. Chodników w mieście nie przebywa, a te które są, nie są remontowane. Nie ma sensu głosować na Frischmanna, bo to kolejne lata stagnacji w mieście.
A ty po jakim mieście chodzisz, bo chyba nie po Oławie. Przyjedź do Oławy i zobacz. Rynek nareszcie tętni życiem. Wydarzenia kulturalne, koncerty, występy. I przychodzą ludzie, co jest najważniejsze. Drogi remontowane przez miasto i wspólnie ze Starostwem. Szerokie z miejscami parkingowymi i chodnikami. Brawo Frischamnn. Wygrywaj i oby tak dalej

bubu 19.04.2024 18:54
Betonoza to Frischamnn przegrywaj oby tak dalej jemu dziękujemy za btonoze Oławy

Hier 19.04.2024 07:40
Dlaczego w artykule nie ma hieroglifów? Na FB Pan Soroczyński w każdym zdaniu używa przynajmniej dwóch hieroglifów

KR 19.04.2024 07:21
Kolejny który będzie dzielił nasze małe społeczeństwo na partie !!!

Frischu 19.04.2024 07:05
Będzie 60 do 40 dla Frischmanna

syn proboszcza 19.04.2024 07:41
Frischu 19.04.2024 07:05
Będzie 60 do 40 dla Frischmanna
jak mowa o "sześćdziesiątkach" to mam kilka typów, np jeden co się nie dostał

Pocieszacz 18.04.2024 21:27
Zbyszek nie płacz

Nieogarniety 18.04.2024 15:47
No to trochę polemiki z panem Soroczyńskim. Co wg pana znaczy, że będzie pan " aktywnie pozyskiwał zewnętrzne fundusze i granty"? W jaki sposób? Czy wie pan ile takich funduszy pozyskał UM, prowadzony przez obecnego burmistrza? Proszę pokazać skalę porównawczą. Co w Oławie zostało zrobione z zewnętrznych funduszy i grantów? Wg. pana burmistrz nic nie zrobił w sprawie obwodnicy i korków w Oławie, ale sam pan twierdzi, że będzie kontynuował prace. Więc burmistrz coś zrobił czy jednak nie? A może pan po prostu tego nie wie. Miejsc w przedszkolach i żłobkach zawsze jest za mało. W ostatnim czasie, zostało zmodyfikowane przedszkole koło basenu, a niech pan zgadnie kto z tym miał najwięcej problemów, że miasto stara się powiększyć tą bazę dla dzieci? Niech pan sprawdzi, jak głosowali poprzedni radni z PO i jak "popierali" pomysły by tych miejsc było więcej. Nagle okazuje się, że trzeba i będą głosować inaczej? Nie wiem gdzie pan mieszka, ale osiedle Sobieskiego jest najbardziej zielonym osiedlem w Oławie. Pełno tam zieleni wśród bloków, i placów zabaw, i skwerków. Podpowiem panu, bo pewnie pan tego nie wie. Jak burmistrz na Sesji przestawił informację, że aby stworzyć park, czy las, czy teren zielony na skrzyżowaniu w kierunku Zabardowic, należy, i zrobił to, wystąpić do KOWRu o przekazanie terenu, to niech pan zgadnie, jacy radni określi go leniem który nic nie robi? Oczywiście nie udzielając mu w tym żadnego poparcia. Nagle cale oławskie PO widzi, że należy wystąpić do kogoś o teren, i że nie robi się tego na "pstryk" palcami? Bardzo dziwne. Co do budżetu obywatelskiego i jego pięknej idei, może i ma pan rację. Ale niech pan poczyta komentarze w internecie w temacie grilla z budżetu obywatelskiego. Nie są zbyt pozytywne delikatnie mówiąc, no ale wszystko przed panem. Mógłbym tak jeszcze trochę popisać na temat pana programu, ale myślę, że te kilka słów polemiki wystarczy, żeby wykazać pana trochę takie wodolejstwo, i trochę nieudolne umniejszanie i krytykowanie dotychczasowego burmistrza, który oczywiście nie jest jakimś tam "mistrzem świata", żebyśmy byli szczerzy. Szkoda, że nie skupił się pan konkretnie na tym co pan chce zrobić, niekoniecznie cała swoją kampanie opierając na krytyce burmistrza. Pozdrawiam.

bubu 19.04.2024 14:54
nie popieram Frischmanna dzięki komu mamy w mieście naj wyższe podatki dal przedsiębiorców na maksa ceny podatków od gruntów na maksa ceny wody na maksa ceny czynszów dzięki to Frischmanna dziękuję za to w imieniu ceny śmieci na maksa zapamiętajcie dzięki komu to macie

Olawianka 18.04.2024 14:30
Ludzie nie daj Bozy takiego Burmistrza jak S,,,,,,,,,,,ski,,,,,to,,,,, M A S A K R A !!!!!!!...nasze miasto Olawa jest co raz ladniejsza i tak trzymac idziemy glosowac na tego burmistrza co ,,,,BYL p.burmistrzu POWODZENIA zyczymy Wygranej .....

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: oławianin Treść komentarza: Dlaczego nie wykorzystują budynek po dawnej ubezpieczalni na Sikorskiego. Lokalizacja dobra, budynek wymaga kapitalnego remontu i jest własnością podobno starostwa czyli skarbu państwa. Data dodania komentarza: 12.06.2026, 21:54 Źródło komentarza: Czy nowy budynek sądu musi być "tak daleko"? Autor komentarza: Obserwator Treść komentarza: Nie pierwszy i ostatni kardiolog przyjmujący na NFZ. Bardziej bym martwił się brakiem lekarzy POZ, których dr Bolanowski nie umiał zachęcić do stałej pracy w przychodni. To oni stanowią front w przychodni. Decyzja Pana Burmistrza dotyczy odwołania z pełnienia funkcji prezesa. Nadal jest kardiologiem i może przyjmować tzw swoich pacjentów. Zobaczymy na ile jest związany z pacjentami, czy tylko wiązał go stołek prezesury. Podejmując się pełnienia funkcji prezesa trzeba pamiętać " prezesem się bywa, a lekarzem się Jest". Myślę że Pan prezes jest lekarzem. Data dodania komentarza: 12.06.2026, 20:32 Źródło komentarza: Janusz Bolanowski odwołany z funkcji prezesa Przychodni Rejonowo-Specjalistycznej Autor komentarza: * Treść komentarza: Pewnie masz dużo racji w tym co piszesz, ale zgodnie z art. 188 ustawy Prawo Wodne, obowiązek dbania o wały nałożony jest na ich właścicielu. A właścicielem wszelkich wodnych urządzeń, w tym wałów, są Wody Polskie, a nie starosta, wójt, burmistrz. Więc wszelkie zgłoszenia jak najbardziej ale przeciwko Wodom Polskim. Polecam ustawę Prawo Wodne. Data dodania komentarza: 12.06.2026, 20:02 Źródło komentarza: Miasto: - Wody Polskie nie reagują Autor komentarza: Zdziśka ze zwierzynca Treść komentarza: O gocha tirówka się pokazała Data dodania komentarza: 12.06.2026, 19:00 Źródło komentarza: 194 zgłoszenia do Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa w maju Autor komentarza: mieszkaniec oławskiej ziemi Treść komentarza: Dzień dobry. Szanowny Panie Redaktorze, niestety jak czytam te informacje zarówno na Waszej stronie jak i na portalu Oława 24 zastanawiam się, czy to są żarty, czy też zła wola włodarzy miasta i nie tylko. Ale w tym konkretnym przypadku jak piszecie i to słusznie ...OBOWIOĄZEK koszenia poboczy dróg czy wałów naszych, oławskich cieków wodnych stoi po stronie różnych instytucji w tym Jednostek Samorządu Terytorialnego oraz Wód Polskich. Zatem jeśli to obowiązek, to ktoś kto nie realizuje takiego (swojego) obowiązku do którego jest zobligowany przepisami prawa a dotyczy to np. organu - czyli Wójt, Burmistrz, Prezydent czy Starosta o innych organach nie wspomnę po podlega karze. O takich przypadkach mówi właśnie art. 231 kk. Czy zarośnięte trawa lub zakrzaczone pobocze może ograniczyć widoczność między innymi dla kierowcy, pieszego. Ależ oczywiście. A może być to jedna z przyczyn zdarzeń lub wypadków. Ależ oczywiście. Czy niekoszone wały mogą spowodować w określonych przypadkach (obfite opady deszczu) opór i zdecydowane spowolnienie przepływu wody w ciekach wodnych a tym samym groźne ich spiętrzenie lustra? Oczywiście, że tak. To mój Szanowny Panie Redaktorze trzeba takie przypadki zgłaszać do Prokuratury lub do miejscowej i właściwej dla miejsca tego pobocza, wału jednostki Policji. Może wtedy osoby odpowiedzialne ruszą swoje 4 (cztery) litery i wykonają po prostu swój obowiązek, do którego jak piszecie są ZOBOWIĄZANI. Tylko tyle, albo aż tyle. Dlatego tez moja propozycja brzmi niech cały ten artykuł trafi jako zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa i może ten niekorzystny trend wreszcie się zmieni a my przestaniemy o tym mówić i pisać zajmując się innymi tematami ważnymi dla miasta, gminy i powiatu. Data dodania komentarza: 12.06.2026, 18:52 Źródło komentarza: Miasto: - Wody Polskie nie reagują Autor komentarza: zrozpaczony Treść komentarza: Jak u mnie zadomowiły się murarki to też mam zgłaszać? I czy pszczoły dostaną jakieś małe tablice rejestracyjne? Wtedy będę wiedział do którego sąsiada zgłosić się po miód. Data dodania komentarza: 12.06.2026, 18:30 Źródło komentarza: Ważne dla pszczelarzy. Termin mija 18 czerwca
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama