- Od kilku tygodni próbuję się zalogować do iBOK Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Oławie, ale nie działa - mówi pan Jan z Oławy. - Wiem, że od jakiegoś czasu jest nowy system, tyle że stary działał bez zarzutu i bez problemu można było znaleźć i zapłacić faktury za wodę, a po zmianach nie mogę się nawet zalogować. Próbowałem to wyjaśnić. Chciałem to zgłosić i zapytać, ale telefonów w ZWiK też nikt nie odbiera. Na stronie internetowej podane są cztery numery, w tym komórkowy, ale po krótkim komunikacie wszędzie włącza się automatyczna sekretarka. I tak już od kilku tygodni. Pójść do biura ZWiK osobiście nie mogę, bo długo pracuję, więc... co mam zrobić? Pytałem znajomych i okazuje się, że nie tylko ja mam problem z zalogowaniem i dodzwonieniem się do ZWiK-u. Może jak opublikujemy tę informację, to ktoś zareaguje i coś się zmieni?
Pan Jan dodaje, że zależy mu na szybkim rozwiązaniu problemu, bo inaczej wystawiane mu faktury za wodę i ścieki się skumulują i będzie musiał jednorazowo zapłacić dużo więcej, a wcale mu się to nie uśmiecha.
O tym, że będzie nowa lepsza wersja Internetowego Biura Obsługi Klienta (iBOK), które umożliwia szybki dostęp do faktur, płatności i wskazań wodomierza, ZWiK informuje na swojej stronie internetowej już od kilku miesięcy. - Nowy serwis zastąpi dotychczasowe rozwiązanie, które nie było w pełni kompatybilne z wdrażanym zintegrowanym systemem informacji, co mogło prowadzić do błędów w wystawianiu faktur - czytamy na stronie spółki, która informuje też, że serwis będzie dostępny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, oferując szereg przydatnych funkcji dla klientów umożliwi też rezygnację z faktur papierowych. - Aby skorzystać z nowego systemu, trzeba się jednak od nowa zarejestrować, gdyż dotychczasowe dane logowania nie będą aktywne.
Tymczasem - jak usłyszeliśmy w Biurze Obsługi Klienta spółki - część użytkowników próbuje logować się przy użyciu starego loginu i hasła z poprzedniego systemu iBOK. Aby skorzystać z nowej wersji serwisu konieczna jest natomiast ponowna rejestracja.
- Ze względów bezpieczeństwa podczas logowania konieczne jest podanie kilku danych weryfikujących tożsamość osoby ubiegającej się o dostęp do wrażliwych informacji zgromadzonych w iBOK - informuje Biuro Obsługi Klienta ZWiK. - Wymagane jest m.in. podanie numeru umowy zawartej ze ZWiK, czyli dokumentu, który klienci nie zawsze potrafią odnaleźć. W takiej sytuacji niezbędna jest osobista wizyta w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Lipowej.
W odpowiedzi na nasze pytania biuro BOK zapewnia, że "służy pomocą i doradztwem telefonicznie oraz drogą mailową" i zapewnia, że jeżeli klient nie dodzwoni się do ich biura obsługi, to pracownik biura do niego oddzwoni w wolnym czasie.
- Zdarza się jednak, że bezpośrednia obsługa wielu osób w naszej placówce utrudnia bieżący kontakt i wydłuża czas oczekiwania na rozmowę - informuje biuro BOK. - Dlatego na koniec dnia, dzięki rejestracji połączeń nieodebranych, nasi konsultanci oddzwaniają do klientów i udzielają im niezbędnych informacji.
Napisz komentarz
Komentarze