Najstarszy czynny dworzec kolejowy w Polsce - czyli nasz w Oławie - został ogrodzony i ruszyła jego przebudowa. Parking przed stacją jest mocno ograniczony - do kilkunastu pojazdów, więc ciasno.
Wejście na perony tylko z lewej strony patrząc od miasta - wąskim przejściem między ogrodzeniami. Wszystko jest dobrze oznaczone. Traficie. Za przejściem po lewej jest tymczasowy dworzec w kontenerze - z biletomatem, poczekalnią i toaletą. Na razie wszystko czyste i działa. Przed tymczasowym dworcem stojaki na rowery. Same perony funkcjonują bez zmian, tyle że z pierwszego wyjście do miasta jest jedynie tym wąskim przesmykiem między ogrodzeniami. I tylko z jednej strony, więc wielu pasażerów idąc "na pamięć" w kierunku parku musi zawrócić. Tam przejścia nie ma.
Na tablicy informacyjnej budowy widnieje data zakończenia przebudowy - sierpień 2026 roku. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowej S.A.

Tymczasowy dworzec PKP

To jedyna droga na perony

Tu już nie wejdziesz - trwają prace

Wnętrze dworca tymczasowego





Oznakowanie jest widoczne

Do środka starego dworca już nie ma wejścia

Trwa wymiana poszycia dachu







Napisz komentarz
Komentarze