Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 06:45
Reklama
Reklama
News will be here

WoJOWnik Kukiza zachęcał do referendum

Oława. Przed wyborami. W całym kraju powstają obywatelskie komitety na rzecz poparcia jednomandatowych okręgów wyborczych, we wrześniowym referendum. 26 czerwca koordynator tych działań zachęcał do tworzenia komitetu w Oławie. Kolejnym krokiem ma być lista ugrupowania Pawła Kukiza do Sejmu

- My przystawiamy władzy rewolwer do głowy - mówił na spotkaniu z oławianami Janusz Sanocki, współpracownik Pawła Kukiza, działacz ruchu na rzecz JOW. - Jesteśmy armią zaangażowaną w ideę zmiany konstytucji. Mówił o sobie, że jest jednym z wielu wojowników na rzecz zmiany ordynacji wyborczej. Na spotkanie z nim, do oławskiego Biznes Clubu przyszli głównie młodzi ludzie, zainteresowani inicjatywą JOW, a także osoby, które bezskutecznie starały się o mandaty i funkcje w jesiennych wyborach samorządowych, m.in. działacze komitetów Inicjatywa Oława i Nowa Lepsza Oława, niedoszli radni PiS, przedstawiciel Kongresu Nowej Prawicy oraz kandydatka na wójta gminy Oława. - Udało nam się z Pawłem, przy wielki nakładzie pracy, stworzyć strukturę bez struktury - mówił Sanocki. - Zrobiło się samo - bez podziałów, kontrolerów i tłamszenia z góry. Na złamaniu paru stereotypów zbudowaliśmy sukces. To referendum jest ważniejsze od wyborów! Nie wiem, czy będzie partia Kukiza. Teraz Paweł odgrywa rolę męża opatrznościowego. Jako jedyny proponował zmianę ustrojową. W Polsce powstało już 800 komitetów referendalnych. Ich głównym celem jest wprowadzenie jednomandatowych okręgów wyborczych, w wyborach do Sejmu. Ma to spowodować odblokowanie systemu, w którym ciągle są te same gęby i czterech prezesów rozdaje miejsca na listach, decydując, kto zostanie posłem. Dlatego ruch Kukiza nie będzie budował żadnego programu, bo program to partyjna ściema i oszustwo. Zdaniem działaczy ruchu Kukiza, największe zło polskiej polityki, to obok istniejącej proporcjonalnej ordynacji wyborczej - listy partyjne. Prowadzą do konfliktów i targów wewnątrz ugrupowań. Janusz Sanocki niechętnie mówił o zbliżających się wyborach do Sejmu i listach kandydatów, które ruch Kukiza także będzie musiał utworzyć. Choć jest przeciwny, wystawi swoje listy do Sejmu, nawet jeżeli w referendum Polacy nie poprą JOW. Kto się na nich znajdzie? Raczej nie zabraknie miejsc dla najbliższych współpracowników Pawła Kukiza oraz młodych aktywistów.

Sanocki, radny Rady Powiatu w Nysie, wydawca lokalnej gazety "Nowiny Nyskie" przekonywał, że JOW (o czym napisał książkę), odcinają ekstremizmy - przedstawiciele skrajnych ugrupowań są im przeciwni. Jest za zmniejszeniem biurokracji i likwidacją powiatów. Podobnie jak inni zwolennicy JOW, chce zburzyć istniejący system i zbudować go na nowo. Przedstawił zalety JOW: naturalna, zrozumiała demokracja, wybory są proste - wygrywa ten, kto ma więcej głosów, każdy może kandydować, poseł jest związany z wyborcami, partie nie znikają, ale przyjmują bardziej obywatelską strukturę, szybciej tworzy się rząd, bo koalicje powstają przed wyborami, partie są otwarte, łatwiej o kompromis. Przeciwstawił temu istniejącą ordynację wyborczą. Jej główne wady, to: duże okręgi wyborcze, głosowanie na listy partyjne, przydział mandatów według różnych metod. To niezrozumiałe dla wyborców i nie oddaje ich woli, a osłabia rządy.

Monika Gałuszka-Sucharska


WoJOWnik Kukiza zachęcał do referendum

WoJOWnik Kukiza zachęcał do referendum


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Tadek 09.07.2015 22:46
Czytam tak i faktycznie patrząc na liderów partyjnych w Oławie, to niestety nie ma na kogo głosować na posła. Totalna porażka, może ktoś trzeci się pojawi? Oby.

Miro 09.07.2015 22:42
Brezdeń z jednym PKS -em nie potrafi zrobić porządku, a posłem chce być? Śmieszne, już jednego posła beznadziejnego mamy.

Mieszkaniec 09.07.2015 19:01
Do SMSM i Pana Rolfa Michałowskiego: co sądzicie o tym, że to właśnie Brezdeń będzie kandydatem PiS na posła z ziemi oławskiej?

Młody radny PO 09.07.2015 20:47
Panie Rolfie, nie musi Pan wołać sam siebie.

SMSM 09.07.2015 22:58
Szanowny Mieszkańcu! SMSM jest organizacją pozapartyjną i z pewnością nie będzie dyktować żadnej partii politycznej, kogo ta ma umieścić na swoich listach wyborczych. Wśród członków SMSM są członkowie prawie wszystkich ważnych partii politycznych i oczywiście dyskutujemy między sobą o wyborach i o kandydatach, jednak nie bierzemy czynnego udziału w tworzeni list wyborczych poszczególnych partii, chociaż, zgodnie ze statutem SMSM, możemy udzielić lub odmówić naszego poparcia temu, czy innemu kandydatowi, co poniżej uczynię. Pan Zdzisław Brezdeń, mówiąc bardzo delikatnie, nie jest naszym faworytem, choć i większość członków SMSM i ja osobiście, jesteśmy zdecydowanymi zwolennikami Prawa i Sprawiedliwości. Powody są powszechnie znane: świadome tolerowanie trucia Mieszkańców Stanowic i Marcinkowic przez zakłady Stanowickiej Strefy Gospodarczej, wyznaczenie osoby najbardziej podejrzanej do wyjaśniania afery LGD, nadużycia w księgowości Starostwa, świadome tolerowanie dewastacji oławskiego PKS, nieprzejrzyste układy z postkomunistami i to w imieniu PiS, poparcie w ostatnich wyborach samorządowych dla Putyry i dla chuligana Kościelaka, a także dla skompromitowanej wśród Mieszkańców gminy Domaniów - Swadek-Schneider, wystawienie skompromitowanego Mirosława Kuleszy jako kandydata na wójta gminy Oława, z jednoczesnym udzieleniem poparcia (m.in. poprzez Kościelaka) jego kontrkandydatowi – notorycznie i bezczelnie łamiącemu prawo Kownackiemu, zamiast poparcia dla autentycznej kandydatki Mieszkańców – Ewy Reszki, zniszczenie wspaniałej działaczki młodzieżowej PiS-u – Karoliny Piech, bo dopuściła się publicznej krytyki posła PO, niszczenie SMSM na zamówienie Kownackiego itd. itd. Po tym, jak z licznych afer i z taśm prawdy wyłonił się obraz polityków PO, PSL i SLD, będących zwykłymi kryminalistami na rządowych i poselskich stanowiskach, Prawo i Sprawiedliwość powinno wystawić kandydatów absolutnie kryształowych, a do takich pan Zdzisław Brezdeń raczej nie należy. Nie chcemy wtrącać się w wewnętrzne sprawy PiS, jednak ja osobiście uważam i mam w tym poparcie sporej grupy członków SMSM, że wystawienie Zdzisława Brezdenia na kandydata PiS na posła byłoby wodą na młyn PO i bardzo zaszkodziłoby PiS-owi w naszym powiecie. Warto w tym miejscu dodać, że według informacji uzyskanych przeze mnie od członków PiS-u, w prawyborach przed ostatnimi wyborami samorządowymi Brezdeń przepadł. Dopiero po jego osobistym „motywującym rajdzie” w terenie po członkach PiS-u zostały przeprowadzone ponowne prawybory, w których Brezdeń już się przebił. Są tacy, którzy takie postępowanie nazywają korupcją wyborczą. Czy mają rację? Reasumując, Zdzisław Brezdeń nie ma poparcia SMSM jako kandydat na posła. Zobaczymy, jakie kandydatury jeszcze się pojawią. Jeśli jednak, wbrew naszym przekonaniom, oławsko-jeczański PiS wystawi Brezdenia jako jedynego kandydata na posła, to, z dwojga złego -(drugie zło to PO- PSL-SLD), poprzemy jego kandydaturę, aby przysporzyć głosów Prawu i Sprawiedliwości, bo w tych wyborach będzie chodziło o Polskę i nasze oławsko-jelczańskie rozgrywki muszą zostać temu podporządkowane. Poza tym osobiście myślę, że w przeciwieństwie do takiego Kownackiego, Brezdenia da się jeszcze wychować i wykierować na ludzi, którzy jednak coś mogą, jeśli tylko zechcą i będą mieli bat nad głową. Chłop ma w końcu spore doświadczenie samorządowe i nie jest głupi, musi tylko wyrwać się z postkomunistycznego układu, co po wygraniu przez PiS wyborów parlamentarnych nie powinno być trudne… jeśli postkomuniści nie mają na niego tzw. haków, za co głowy bym nie dał. Żeby już tak po tym biednym Brezdeniu nie jeździć, muszę przyznać, że bardzo spodobała mi się jego wypowiedź, że jako poseł chciałby przede wszystkim brać udział w tworzeniu dobrego prawa, a nie tylko w „załatwianiu” pieniędzy z budżetu dla regionu. W porównaniu z posłem Kaczorem z PO jest to zupełnie inna jakość posła. Jak prawo będzie dobre, to nic nie będzie trzeba „załatwiać”. Rolf Michałowski członek i były prezes Zarządu SMSM

gość 09.07.2015 14:55
Nawet gdyby Oława miała nie mieć posła to nie zagłosuję na Brezdenia. To dyletant w kazdej sprawie.

Arek 09.07.2015 13:38
NIE dla Brezdenia na posła.

Arni 09.07.2015 20:39
Ta krytyka Zdzisława Brezdenia nie jest merytoryczna, bo opiera się na nienawiści do PiS. Zdzisław Brezdeń to jedyny rozsądny kandydat na posła z Ziemi Oławskiej i to jest pewne, że wygra.Ostatnio bardzo dobry wynik na burmistrza i do rady powiatu potwierdził , że ma największe szanse.

Oławianin 09.07.2015 21:21
Jestem wyborcą PiSu, głosuję zawsze na przedstawicieli tej partii począwszy od wyborów parlamentarnych w 2001 roku. Ale na Brezdenia nie zagłosuję nigdy w życiu, Co innego dr Regiec - na Niego bez wahania!

Arni 10.07.2015 09:25
Arek, ty masz jakieś uczulenie na Brezdenia, pracę cie pozbawił, czy prace ci nie dał, czy co? Co do kandydatury Regieca - on już raz kandydował i to z marnym skutkiem.

Damian 09.07.2015 08:02
Brezdeń będzie kandydatem PiSu z naszego powiatu do sejmu. Potwierdził to w wywiadzie w najnowszym numerze gazety. Co o tym sądzicie?

Miro 08.07.2015 21:21
Sanocki to dziwny gość. Przeszedł wiele partii, a potem publicznie wychwalał Białoruś, lepiej na niego uważać!

stachu 07.07.2015 23:07
widzę młodzieżówka PO się przebudziła, jak to było "szansa dla Oławy" tak? szansa na sukces czy na co tam?

Młody radny PO 08.07.2015 19:34
Nic nie zrobiliśmy jeszcze, to chociaż komentarze popiszemy.

Anna 07.07.2015 20:36
Hej, Mer! A co chce zrobić PIS? Bo Grecję już mamy - zobacz tu: http://stanowice-marcinkowice.npage.de/aktualnoci.html

Anna 07.07.2015 18:39
Szanowny Ryszardzie! Oława nie leży na Antarktydzie, ani na księżycu, tylko w środku Europy w prawie 40-milionowym kraju, który nazywa się Polska. Wszystko, co się dzieje w Oławie zależy w olbrzymim stopniu od tego, co dzieje się w Polsce w ogóle, a w szczególności, kto i jak tą Polska rządzi. Jeśli kogoś nie stać na to, żeby wystawić głowę ze swojego grajdoła i rozejrzeć się po kraju, to nie powinien komentować żadnych wydarzeń politycznych mających skalę krajową, a PO, PiS, SLD, Kukiz itd., to skala krajowa. Wybory do sejmu, to też skala krajowa. Zgadzam się z Panem, że rządy PO i PSL, to złodziejstwo, choć jest to bardzo delikatnie powiedziane, bo to nie jest zwykłe złodziejstwo, tylko zorganizowany rabunek setek miliardów złotych i zdrada stanu. Nie zgadzam się jednak z Panem, że rządy PiS (2005 – 2007), to rzekoma kompromitacja. To były bardzo dobre i bardzo skuteczne rządy, niestety bardzo krótkie, bo godziły w interesy postkomunistycznej mafii, która po roku 2077 występuje w ubranku PO/PSL. Polecam lekturę statystyk z tego okresu i z lat 2008/2009, które jeszcze szły rozpędem wynikającym z działań rządu PiS. Nie rozumiem też, czego Pan chce od Jackiewicza. Ale jeśli się on Panu nie podoba, to może Pan przecież głosować na innego kandydata z listy PiS. Dyskwalifikowanie PiS, który ma już ponad 40% poparcia społecznego, wybranego już przez większość Polaków znakomitego prezydenta-elekta, znakomitą kandydatkę na premiera i setki najwyższej klasy uczciwych specjalistów we wszystkich dziedzinach gospodarki i polityki, tylko dlatego, że jakiś tam Brezdeń, czy nawet Jackiewicz do PiS nie pasują, jest bezdenną głupotą, albo działalnością wywrotową. Tyle w temacie. Na kolana powala Pańska uwaga, że „spotkanie dotyczyło referendum a nie tematów politycznych”. To już jest fałsz rodem z najgłębszego PRL, kiedy tematy „polityczne” były zakazanym tabu. To czymże do stu tysięcy zgniłych ubeków jest referendum w sprawach ordynacji, wyborczej, finansowania partii politycznych i ordynacji podatkowej? CZYM? PYTAM! Pozdrawiam. Anna.

Ryszard 07.07.2015 17:40
Rządy PO-PSL to złodziejstwo a PiSu kompromitacja i tyle w tym temacie, wszystkie partie będące w Sejmie miały już swój czas rządzenia i wszystkie się skompromitowały, dlatego nikt normalny nie zagłosuję na żadną z obecnych w Sejmie partii. Ponadto spotkanie dotyczyło referendum a nie tematów politycznych, ale oczywiście każdy na siłę musi wrzucić swoją falę hejtu, jeśli w artykule nie ma pieśni pochwalnych dla jego sekty (partii). W naszym rejonie PO ma twarz Schetyny i Kaczora a PiS Jackiewicza i Brezdenia, więc dopóki Ci ludzie są w tych partiach ja i wielu innych ludzi na nich nie zagłosuję. Nie interesują mnie czy oni są w opinii innych ludzi czarnymi owcami, piątą kolumną czy szpiegami w tych partiach, bo władza tych partii ich akceptuje i utrzymuje ich z tzw. dobrodziejstwem inwentarza.

Stenia 07.07.2015 16:47
Szydło kpi sobie z ludzi skoro zaprasza do współpracy Ujazdowskiego - wielkiego popieracza Putyry .

Anna 07.07.2015 14:44
Oj Kamilu, Kamilu. Co ty tu wypisujesz za herezje? Pogięło cię, czy co? Grecję w Polsce to my już prawie mamy, bo koalicja PO-PSL zadłużyła Polskę w obcych bankach do takiego stopnia, że Polska jest już na skraju bankructwa, JUŻ TERAZ!!! Ratuje nas jeszcze tylko to, że nie jesteśmy w strefie euro. Szczytem bezczelności jest pisać o PO, że jest „centroprawicowa” – przecież to jest czysta żywa postkomuna i mafia! Dalej piszesz o „konserwatywno-liberalnej” koalicji. To taka sama „koalicja”, jak święconej wody z diabłem. A już pisanie o PO, czy o Kukizie, że są „antypopulistyczni”, zakrawa na zupełną kpinę. Nie słyszałeś nic o taśmach prawdy od Sowy i Przyjaciół? Gdzie ty żyjesz? W jakimś matrixie? Populista, to taki, co głosi popularne hasła, ale nie ma żadnego programu do ich realizacji, czyli wypisz wymaluj Kukiz. PiS ma program, który był prezentowany przez całe trzy dni, przy udziale setki wybitnych fachowców, a ty to nazywasz populizmem? Zupełnie ci odbiło. Wiesz jak wygląda „droga reformatorska” PO? To ciągła reforma mechanizmów korupcyjnych na jeszcze bardziej bezczelne i jeszcze bardziej bezkarne. Takiej reformy chcesz? Skompromitowałeś się tym wpisem do szpiku kości, a jednocześnie potwierdziłeś, że Kukiz jest agentem PO i działa na szkodę PiS, czyli na szkodę Polski. Ty zresztą też. Pozdrawiam. Anna.

Kamil 07.07.2015 12:31
Rządy PiS doprowadzą do Grecji w Polsce. Widzieliście drużynę Szydło? Był wśród niej Ujazdowski - ten sam który poparł Putyrę. Ta kobieta wstydu nie ma, biorąc do swojej drużyny takich ludzi jak Ujazdowski. Mam nadzieję, że PO porozumie się po wyborach z Kukizem i zawiążą centroprawicową, konserwatywno-liberalną i antypopulistyczną koalicję i pójdą drogą reformatorską tak jak reformator i wolnorynkowiec Mikulas Dzurinda - premier Słowacji w latach 1998-2006.

MER 07.07.2015 18:37
Panie Kamilu ma pan racje TO CO CHCE ZROBIC PIS to naprawde bedziemy mieli Grecje !!!!!!! a wiec trzeba nie dac W Y G R A C ...PISowi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

miro 07.07.2015 23:01
nie żartuj porozumienie z PO to ostatnia rzecz jaka byłaby dobra dla Polski to dopiero byłaby zguba i ciemnogród

SMSM 07.07.2015 09:42
Drogi „bolu”! Komentarz i to w tak poważnej sprawie, musi być rzeczowy, a krytyka musi zawierać uzasadnienie. Inaczej jest to zwykłe trollowanie, czy, jak to się ostatnio mówi – hejtowanie, albo jak to jeszcze inni obrazowo określają – sr..nie w banie. Poważna dyskusja polega na wymianie rzeczowych argumentów, a do tego trzeba się przyłożyć, użyć mózgownicy i wiedzy, jeśli się ją posiada. Rolf Michałowski

bol 07.07.2015 22:59
No właśnie jeśli się ją posiada to lepiej jej używać drogi Rolfie z odpowiednim pożytkiem dla siebie i innych a nie słyszałem aby coś komuś przybyło po pisaniu komentarzy czy też jak to określasz trollowaniu na forach. Nie bierz tego do siebie ale mi szkoda byłoby czasu na takie wywody. Pozdr.

ktoś 08.07.2015 14:38
No właśnie bol! Szkoda ci czasu na wszystko i dlatego jesteś nikim.

Nie Rolf do ktosia 08.07.2015 19:32
Rolfie, zapomniałeś się podpisać.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: qTreść komentarza: Ziółkowska lubi się podpiąć pod nie swoje.Data dodania komentarza: 19.05.2024, 20:49Źródło komentarza: Radna Magdalena Ziółkowska o budowanym przystankuAutor komentarza: PrzedsiębiorcaTreść komentarza: Nieudaczniki życioweData dodania komentarza: 19.05.2024, 20:31Źródło komentarza: Radni z 4 komitetów utworzyli 6 klubów. Po co aż tyle?Autor komentarza: Mario MaxTreść komentarza: Ja tu żadnej przebudowy skrzyżowania nie widzę . Wymieniają nawierzchnię chodników i tyle . Skrzyżowanie ma taki sam przebieg / kształt jak przed tymi pracami. Muszę zajrzeć.... inni też do słownika co oznacza słowo przebudowaData dodania komentarza: 19.05.2024, 19:22Źródło komentarza: Skrzyżowanie ulic Rybackiej i Zwierzynieckiej ma być bezpieczniejszeAutor komentarza: WaleriaTreść komentarza: Dudkowski w kącie siedzi ?Data dodania komentarza: 19.05.2024, 17:52Źródło komentarza: Radni z 4 komitetów utworzyli 6 klubów. Po co aż tyle?Autor komentarza: RedaktorTreść komentarza: MasakraData dodania komentarza: 19.05.2024, 16:12Źródło komentarza: Radni z 4 komitetów utworzyli 6 klubów. Po co aż tyle?Autor komentarza: XxxTreść komentarza: Zamiast budować nowy przystanek powinno odnowić stary dworzec w pierwszej kolejności, ta inicjatywa jest żałosna. Niczego nie wnosi , a dzięki temu będą tylko utrudnienia ! Podziękujcie POData dodania komentarza: 19.05.2024, 15:43Źródło komentarza: Radna Magdalena Ziółkowska o budowanym przystanku
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama