Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 6 grudnia 2025 00:24
Reklama BMM

Employer branding

Podziel się
Oceń

Pojęcie employer brandingu jest dość młode - pojawiło się na anglosaskim rynku biznesowym prawdopodobnie na początku XXI wieku. Specjaliści przypisują powstanie tego terminu firmie McKinsey. Co to właściwie jest employer branding? Jakie są jego rodzaje? I czy przynoszą korzyści? Zapraszamy do lektury!

EB - jakie obszary łączy?

Employer branding to w dużym skrócie działania, których celem jest stworzenie miejsc pracy pozytywnie postrzeganych zarówno przez byłych, jak i obecnych bądź przyszłych pracowników. Łączy aktywności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, CSR-u (społecznej odpowiedzialności biznesu), komunikacji, a także marketingu. Zgodnie z raportem HRM Institute odpowiedzialność za budowanie pozytywnej marki pracodawcy najczęściej spoczywa na dziale personalnym (43%). Co piąta firma pozostawia to dla działu marketingu, natomiast 9% firm wykorzystuje do tego dział komunikacji (zewnętrznej bądź wewnętrznej). W praktyce nie ma znaczenia, jaka jednostka zajmuje się employer brandingiem - ważne, aby działania były odpowiednio zaplanowane i wdrożone przez osobę, która ma niezbędne kompetencje. Jeżeli w firmie brakuje takiej persony warto skorzystać z pomocy wykwalifikowanej agencji PR takiej jak Commplace - zaufanego doradcy wiodących firm, takich jak Amica, Cekol, Dulux, Gzella itd.

Typy employer brandingu

Budowanie wizerunku marki pracodawcy możemy podzielić na dwa typy:
  • employer branding wewnętrzny - polega na komunikacji i działaniach skierowanych do pracowników. Skupiają się one na tworzeniu pozytywnej atmosfery pracy, ale także wspólnej wizji rozwoju.
  • employer branding zewnętrzny - skierowany jest do potencjalnych ale także byłych pracowników. Ma za zadanie pracę nad wizerunkiem firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Posiłkuje się specjalnymi projektami edukacyjnymi, uczestnictwem w targach, ale także innymi inicjatywami opartymi na poszukiwaniu potencjalnych pracowników.

Korzyści związane z EB

Jednym z ważniejszych pojęć związanych z employer brandingiem jest Employee Value Proposition, czyli pakiet korzyści oferowany przez pracodawcę. W ramach EVP wyróżnia się dwa rodzaje korzyści:
  • Racjonalne - w ich skład wchodzą: benefity, stabilność zatrudnienia, równowaga między pracą a życiem prywatnym itd.
  • Emocjonalne - takie jak: satysfakcja z pracy, relacje między pracownikami, pozytywna atmosfera itd.
Employer branding niesie również wiele korzyści dla pracodawcy. Najważniejsze to:
  • Napływ nowych kandydatów do pracy - w dzisiejszych czasach, ludzie są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, chcą więc pracować w miejscach, które je zaspokajają. Stabilność zatrudnienia, możliwość rozwoju, a także pozytywna atmosfera pracy są atutem każdej firmy w walce o najbardziej utalentowanych pracowników.
  • Zadowolenie pracowników - działania employer brandingowe wpływają na zaangażowanie podwładnych i ich chęć do pracy. Do elementów budowania silnej marki pracodawcy zalicza się np. możliwość rozwoju, benefity, odpowiednia płaca itd.
  • Satysfakcja klientów - korzystanie z usług firmy, która dobrze traktuje swoich pracowników, jest zdecydowanie bardziej satysfakcjonujące. Ponadto zaangażowani pracownicy są bardziej produktywni, a jakość świadczonych usług i podejście do klienta jest na wyższym poziomie.
Korzyści z employer brandingu może być więcej, warto więc wprowadzić go do swojej firmy. Pomoc w tym zakresie oferuje agencja PR Commplace.
(tekst sponsorowany)
 

Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: OlekTreść komentarza: **Data dodania komentarza: 5.12.2025, 21:36Źródło komentarza: "Nieprawidłowości i naruszenia prawa". Dyrektor Żak zrezygnowałaAutor komentarza: cześTreść komentarza: Bo trzeba przed siebie patrzeć a nie na dopy na chodniku!!!Data dodania komentarza: 5.12.2025, 20:22Źródło komentarza: Audi uderzyło w bmw. Jaki mandat i ile punktów karnych?Autor komentarza: Sposób na życieTreść komentarza: W Elektroluxie nie chce się zapierdzielać .... więc do Policji się idzieData dodania komentarza: 5.12.2025, 19:26Źródło komentarza: Nowe osoby w szeregach oławskiej PolicjiAutor komentarza: talentTreść komentarza: A ja chciałem podziękować moim krajanom za kulturę bo po każdym występie grzecznie klaskali a nie było za co ?Data dodania komentarza: 5.12.2025, 19:11Źródło komentarza: Dolnośląscy Liderzy Biznesu spotkali sie w OławieAutor komentarza: bacaTreść komentarza: A gdzie pekińczyk napisał że w "imieniu wszystkich " ? Wylej coś zimnego ba swój rozgrzany rondel.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 19:07Źródło komentarza: Dolnośląscy Liderzy Biznesu spotkali sie w OławieAutor komentarza: maturzystkaTreść komentarza: Przestań zobacz na prawdziwe wyniki nauczania a nie opowiadaj głupot . Działalność społeczna to w organizacjach charytatywnych a szkoła jest od nauki . Niestety niektórzy z nich mają kłopot z przekazaniem wiedzy więc zostaje im tylko działalność społeczna .Data dodania komentarza: 5.12.2025, 18:41Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniaków
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama