Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 1 maja 2024 10:02
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Co wiesz o koronawirusie? – ankietowe badania naukowców

Naukowcy z Politechniki Wrocławskiej rozpoczęli międzynarodowe badanie opinii publicznej na temat wirusa SARS-CoV-2. Każdy może wziąć w nim udział, wystarczy wypełnić ankietę online.
  • Źródło: Politechnika Wrocławska Dział Informacji i Promocji
Co wiesz o koronawirusie? – ankietowe badania naukowców
Naukowcy z PWr. prowadzący na badania ankietowa nad koronawirusem

 W ankiecie badacze pytają m.in. o wiedzę na temat wirusa, o stosowane środki prewencji, opinie o faktach i mitach dotyczących SARS-CoV-2, o potencjalny wpływ pandemii na gospodarkę i zdrowie publiczne w danym kraju i na całym świecie. Wiele pytań dotyczy także źródeł informacji o koronawirusie oraz oceny ich wiarygodności.

– Chcemy zbadać świadomość społeczną odnośnie koronawirusa oraz dowiedzieć się za pośrednictwem jakich kanałów informacyjnych respondenci poszukują informacji o pandemii – mówi dr hab. inż. Anna Kowalska-Pyzalska z Katedry Badań Operacyjnych i Inteligencji Biznesowej na Wydziale Informatyki i Zarządzania PWr.

To w jej zespole zrodził się pomysł, aby stworzyć ankietę ze szczegółowymi pytaniami i skierować ją do bardzo szerokiego grona odbiorców. Inicjatorem badań jest Yash Chawla, doktorant z Wydziału Informatyki i Zarządzania PWr, który nawiązał współpracę z ośrodkami naukowymi na całym świecie.

Projekt nadzorowany przez naukowców z PWr jest równolegle realizowany w wielu krajach i w kilku językach. Do badań włączyły się już uczelnie m.in. z Brazylii, Chin, Danii, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Islandii, Indonezji, Portugalii, Rosji, Hiszpanii i Turcji.

Badanie jest realizowane online za pośrednictwem takich kanałów jak: email, Facebook, WhatsApp, Twitter, LinkedIn i inne.

– Biorąc pod uwagę fakt, że pandemia jest zjawiskiem globalnym, uznaliśmy, że to niepowtarzalna okazja, by jednocześnie w wielu krajach zrealizować badanie naukowe, które może m.in. pomóc zrozumieć aktualną sytuację, skonsolidować wiedzę społeczną oraz sformułować wnioski i zalecenia dotyczące skutecznej komunikacji ze społeczeństwem – uważają naukowcy z PWr. Do analizy wykorzystają narzędzia statystyczne i ekonometryczne.

Ankieta, która została przygotowana w 22 językach, dostępna jest na stronie: https://www.yashchawla.in/corona-virus-pl-survey/

 

W badaniu może wziąć udział każdy powyżej 18. roku życia. Ostateczne wyniki będą znane za klika miesięcy. Zostaną one opublikowane w międzynarodowych czasopismach naukowych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
nie tak to miało być 02.04.2020 16:22
Koronawirus to taka k***** , menda co pokrzyżowała mi plany życiowe. p.s. może jeszcze nic straconego . cel osiągnę , ale troche później. analiza zrobiona bez naukowców.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: SpecOdNiczegoTreść komentarza: Jak jadę samochodem to też tak robię. I o to chodzi by obie strony byłe pewne tego co robią. Kiedyś uczyli rozejrzyj się w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo i dopiero wchodź.Data dodania komentarza: 01.05.2024, 09:15Źródło komentarza: Oślepienie słońcem prawdopodobną przyczyną potrącenia pieszejAutor komentarza: Gocha ze ZwierzyńcaTreść komentarza: Dlaczego blokujecie moje komentarze ? Świerszczykiem dla dzieci jesteście a nie gazetą ....Data dodania komentarza: 01.05.2024, 08:37Źródło komentarza: Olej na Zielonej. Czy traktory mogą tu wjeżdżać?Autor komentarza: DfvbbbbbTreść komentarza: Pierdołami się zajmujecieData dodania komentarza: 01.05.2024, 08:31Źródło komentarza: Tu przystanek Oława Zachodnia już jest gotowy!Autor komentarza: SpecjalistaOdWszystkiegoTreść komentarza: Bo jeździcie barany jak krowy na pastwisku!!! Tak trudno się zatrzymać i popatrzeć???Data dodania komentarza: 01.05.2024, 08:03Źródło komentarza: Oślepienie słońcem prawdopodobną przyczyną potrącenia pieszejAutor komentarza: SzeryfTreść komentarza: Zielona ciągnie się aż do Hanny więc nie widzę problemu właściciel jedzie do posesji, poza tym to nie odbywa się 365dni w roku tylko sezonowo, a jak komuś nie pasuje zawsze może nieruchomości sprzedać i kupić coś w mieście.Data dodania komentarza: 01.05.2024, 02:51Źródło komentarza: Olej na Zielonej. Czy traktory mogą tu wjeżdżać?Autor komentarza: czehuTreść komentarza: Bo łazicie barany jak krowy na pastwisku!!! Tak trudno się zatrzymać i popatrzeć???Data dodania komentarza: 30.04.2024, 20:09Źródło komentarza: Oślepienie słońcem prawdopodobną przyczyną potrącenia pieszej
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama