To były błyskawiczne echa naszych publikacji. W czwartek zamieściliśmy list Marka Drabińskiego o oznakowaniu nowej drogi w parku miejskim. Na efekt nie czekaliśmy długo. Nowy znak stanął dzień później. Poprawiono oznakowanie przy wjeździe na nową drogę od strony ul. Cichej i ustawiono znak "strefa ruchu".
- To też Państwa zasługa, bowiem oznacza to, że "Gazeta Powiatowa" czytana jest szczegółowo i z niecierpliwością w oławskim magistracie - napisał do nas Marek Drabiński. - 28 listopada ukazało się wydanie, a już 29 listopada, w piątek, poprawiono oznakowanie. Podziękowania oczywiście dla ZDiZM w Oławie za błyskawiczną reakcję. Mam nadzieję, że rozważona będzie też propozycja usytuowania na tej drodze w przyszłości przejść dla pieszych.
*
A oto list Marka Drabińskiego, który doprowadził postawienia nowego znaku:
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, o którym wspomina urzędnik, znak B-43 "strefa ograniczonej prędkości" znajdujący się przy wjazdach na nową drogę w parku, stosuje się w celu ograniczenia prędkości w strefach o dużym natężeniu ruchu pojazdów i pieszych. Samo zdecydowanie się na taki znak jest więc przyznaniem, że będzie to droga o dużym natężeniu ruchu. To samo rozporządzenie określa zasady lokalizowania przejść dla pieszych i zgodnie z nim powinny być one wyznaczone po przeprowadzeniu analizy warunków drogowych i ruchowych oraz zapewnienia możliwości bezpieczeństwa uczestnikom ruchu uwzględniając w szczególności kierunki ruchu pieszych, natężenie ruchu pieszych i natężenie ruchu kołowego na drodze. Rozumiem, że projektant decydując się na znak B-43 ograniczający prędkość do 30 km/h wziął pod uwagę, że w przyszłości po połączeniu drogi z Nowym Otokiem natężenie ruchu będzie tutaj naprawdę duże, bo tak będzie. Biorąc pod uwagę także to, że natężenie ruchu pieszych już obecnie jest duże, a wiosną i latem będzie jeszcze większe, oznakowanie nie jest więc zgodne z rozporządzeniem. Tam powinny znaleźć się przejścia dla pieszych i progi zwalniające zalecane też dodatkowo w strefie ograniczonej prędkości. Tyle ostatnio mówi się o tym, co dzieje się na polskich drogach, zwracając szczególną uwagę na to, ile ofiar jest wśród pieszych. Takie oznakowanie, jakie jest obecnie w parku w Oławie, na pewno tego bezpieczeństwa nie podnosi.
Całkowitym zaprzeczeniem natomiast tego, co twierdzi pracownik UM, że oznakowanie jest zgodne z rozporządzeniem, jest to od strony ulicy Cichej. Zgodnie z tym samym rozporządzeniem tzw. strefa ruchu powinna być oznaczona na wszystkich wjazdach znakiem D-52 "Strefa ruchu".
*
I już tak jest. Można? Można.
Napisz komentarz
Komentarze