To informacja z profilu "Trolejbusy w Polsce":
Jelcz PR110E T022 z 1991 r. z zajezdni Piaseczno był użytkowany do 1995 r., po czym został odstawiony jak pozostałe warszawskie trolejbusy. W 2001 r. został sprzedany prywatnemu właścicielowi i od tej pory stoi na posesji przy ul. Geodetów, czekając na lepszą przyszłość. Jelcza PR110E spotkamy poza tym już tylko w muzeum w Rzeszowie, a także w Łucku i Równem na Ukrainie.
Szkoda, że nie ma w Jelczu-Laskowicach...
*
Jelcz PR110E – to trolejbus produkowany przez polskie przedsiębiorstwa Jelcz z Jelcza-Laskowic oraz KPNA (wówczas w Słupsku) w latach 1980–1992. Konstrukcyjnie oparty został na bazie autobusu Jelcz PR110. Zbudowano łącznie 153 sztuk trolejbusów tego typu. Następcą tej serii był Jelcz 120MT, który opierał się na konstrukcji autobusu miejskiego Jelcz 120M. Jego odmianą był tyrystorowy Jelcz PR110T.
Jelcze PR100E trafiły do wszystkich polskich miast, które posiadały wówczas sieć trolejbusową. Od lat 90. do połowy pierwszej dekady XXI wieku stanowiły trzon taboru komunikacji trolejbusowej. W 2011 PKT Gdynia zakończyła eksploatację ostatniego pojazdu tego typu na sieci gdyńsko-sopockiej[18]. W Lublinie i Tychach planowano wycofać trolejbusy tego typu w drugiej dekadzie XXI wieku[19]. W latach 2012–2015 do Łucka dostarczono 15 trolejbusów wycofanych w Lublinie. Oprócz tego, w 2014 r. lubelskie trolejbusy Jelcz PR110E rozpoczęły kursowanie w Równem w Ukrainie.
Napisz komentarz
Komentarze