Funkcjonujący od 2018 roku Budżet Obywatelski jest użytecznym narzędziem samoorganizacji i aktywizacji mieszkańców. Dzięki niemu wiele grup i środowisk skorzystało z możliwości kształtowania najbliższego otoczenia. Dynamikę rozwoju BO najlepiej ilustruje fakt, że burmistrz Bogdan Szczęśniak podniósł kwotę na projekty mieszkańców sześciokrotnie - od 200 tys. zł w pierwszej edycji do 1,2 mln zł w tym roku.
Koszt pojedynczego zadania do realizacji w Jelczu-Laskowicach nie może przekroczyć kwoty 350 tys. zł, przy czym na wszystkie zadania w mieście przeznaczono kwotę 700 tys. zł. Z kolei pojedyncze zadanie w sołectwach może sięgnąć wartości 125 tys. zł. Kwota ogólna dla sołectw to 500 tys. zł, po połowie na miejscowości do 500 mieszkańców i poniżej 500 mieszkańców.
Propozycję zadania może zgłosić każdy pełnoletni mieszkaniec Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice. W sołectwach do 500 mieszkańców należy uzyskać poparcie od co najmniej dwóch pełnoletnich mieszkańców, w sołectwach powyżej 500 mieszkańców od czterech, a w Jelczu-Laskowicach od dwunastu.
Jak wygląda harmonogram? W dniach 1 - 30 czerwca można zgłaszać zadania, ich weryfikacja odbywać się będzie do 31 sierpnia, następnie, do 22 września czas na rozpatrywanie odwołań. Prezentacja zadań odbędzie się w dniach 28 września – 13 października, a głosowanie w dniach 16 października – 10 listopada. Wyniki głosowania poznamy 11 grudnia 2023 r.
Więcej szczegółów na temat tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego na stronie https://jelcz-laskowice.budzet-obywatelski.org/
Napisz komentarz
Komentarze