Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 4 kwietnia 2026 00:55
ZOBACZ:
Reklama Aftermarket Oława
Reklama Jaśnikowski
Reklama Michał Rado
Reklama BMM

Poczta Polska niby polska, ale flagi dziś nie ma

Zwróciła nam na to uwaga pani Regina Górniak, mieszkająca niedaleko Poczty Głównej w Oławie, czyli przy ul. 1 Maja
Poczta Polska niby polska, ale flagi dziś nie ma
Poczta Polska niby polska, ale flagi dziś nie ma
Podziel się
Oceń

 - Mieszkam tuż obok i denerwuje mnie to, że w narodowe święto odzyskania niepodległości Polski... Poczta Polska w Oławie nie wywiesza naszej flagi państwowej - mówi pani Regina, która zadzwoniła z tym tematem do redakcji w środku świątecznego dnia, czyli około 13.00. Pojechaliśmy na miejsce - faktycznie ani jednej flagi na pocztowym budynku, podczas gdy obok na budynkach spółdzielczych i należących do miasta flagi są.  

 - Tak jest od kilku lat - przekonuje pani Regina. - Dlatego dzwonię z tym w święto, bo jutro powiedzieliby, że już zdjęli. Otóż nie zdejmą i nie zdjęli, w nawet nie wywiesili. A moim zdaniem powinny tam wisieć dwie flagi, biało-czerwona i unijna.

Przypomnijmy, że obowiązek wywieszania flag dotyczy urzędów państwowych, domy prywatne mu nie podlegają. A może obowiązek taki powinien dotyczyć wszystkich budynków w kraju, czyli także prywatnych domów? Jak myślicie? 


Napisz komentarz

Komentarze

tnt 16.11.2023 17:52
Flagi nie ma i nie będzie na poczcie. Widział ktoś uchwyt na budynku poczty do powieszenia flagi?. Po drugie jakoś nie zauważyłem w środku by wśród broszur o kucharzeniu , grzybach i et cetera, oferowano narodowe barwy - więc co mają powiesić? ..., hustkę pani naczelnik?. Żarty na bok, spółka akcyjna skarbu państwa i takie "Faux pas" .

cześ 12.11.2023 17:32
Bo jest Polska tylko w nazwie a wszystko obsługuje zagraniczna korporacja!!!

SpecjalistaOdWszystkiego 12.11.2023 13:37
Chcieli wywiesić. Ale w święto nie pracują

Wojtek 12.11.2023 08:17
Jeśli jesteś Polakiem wywieś flagę na swoim domu w święta narodowe

Bebuś 12.11.2023 07:18
To nie jedyny taki przypadek, w stolicy też tak bywało, powód bo nie zakupili flag

Andrzej 12.11.2023 07:10
Wszystkie sprzedalu

Wygonić Kraczka 12.11.2023 06:00
Wieszanie flagi UE w dniu Święta Niepodległości to policzek dla prawdziwego Polaka, pani Regino!!!

SpecjalistaOdWszystkiego 13.11.2023 13:24
Nie ma czegoś takiego jak flaga UE. UE to nie państwo i nie ma symboli narodowych.

jesteś 13.11.2023 14:38
głupi czy udajesz?

SpecjalistaOdWszystkiego 14.11.2023 15:33
Komentarz zablokowany

cześ 14.11.2023 11:59
Już niedługo nie będziesz mieszkał w Polsce tylko w europejskiej socjalistycznej republice zwanej Polska!!!

SpecjalistaOdWszystkiego 14.11.2023 15:41
Lub krajami zjednoczonymi europy (w gwoli ścisłości, USA to też federacja państw).

Władysław 15.11.2023 08:48
Mylisz się. USA to nie jest federacja państw. Stan nie ma uprawnień państwa. Kiedyś każdy stan miał większe uprawnienia, ale w miarę federalizacji te uprawnienia zmniejszano, szczególnie po wojnie secesyjnej nastąpiło scedowanie większych uprawnień na rząd. Obecnie Stany mają szerokie kompetencje, ale bez prawa do własnej armii czy wystąpienia z USA, to jest nielegalne.

SpecjalistaOdWszystkiego 15.11.2023 10:31
Oczywiście, obecnie nikt sobie nie jest chyba w stanie wyobrazić, że jakiś "stan" (z ang. state = państwo) będzie tworzyło oddzielny byt (chociażby w polityce zagranicznej). Podobnie zresztą jak w przypadku Federacji Rosyjskiej (sic!) czy ZSRR (tutaj nastąpił rozpad, ale o dobrowolnym wystąpieniu też raczej mowy nie było). Natomiast moim celem było wyłącznie podkreślenie, że federalizacja (sama w sobie) nie koniecznie musi wyglądać jak w ZSRR, można pójść drogą USA (choć też pokojowo się to nie odbyło) czy Szwajcarii (tutaj wymagała długich lat). I osobiście nie widzę, by którykolwiek model mógł sprawdzić się w przypadku UE.

szpec 15.11.2023 11:54
SpecjalistaOdWszystkiego 15.11.2023 10:31
Oczywiście, obecnie nikt sobie nie jest chyba w stanie wyobrazić, że jakiś "stan" (z ang. state = państwo) będzie tworzyło oddzielny byt (chociażby w polityce zagranicznej). Podobnie zresztą jak w przypadku Federacji Rosyjskiej (sic!) czy ZSRR (tutaj nastąpił rozpad, ale o dobrowolnym wystąpieniu też raczej mowy nie było). Natomiast moim celem było wyłącznie podkreślenie, że federalizacja (sama w sobie) nie koniecznie musi wyglądać jak w ZSRR, można pójść drogą USA (choć też pokojowo się to nie odbyło) czy Szwajcarii (tutaj wymagała długich lat). I osobiście nie widzę, by którykolwiek model mógł sprawdzić się w przypadku UE.
Federalizacja to jedyna szansa aby wziąć udział w globalnej grze, inaczej będziemy tylko żyjącym historią o niegdysiejszej potędze rozgrywanym graczem trzeciej kategorii. Żaden kraj UE nie jest w stanie zostać samodzielnym graczem na arenie światowej albo w jakiś ROZSĄDNY sposób podążymy ścieżką federalizacji UE, albo staniemy się areną rozgrywek USA i Chin (oraz ewentualnie Rosji jeśli bezzwłocznie zrezygnuje z mielenia swojego potencjału i gospodarki na Ukrainie w wojnie, którą nie jest w stanie wygrać i ogarnie się wewnętrznie po zmianie władzy).

Władysław 15.11.2023 12:27
Dlatego wojna na Ukrainie musi trwać jak najdłużej. By wykrwawić ruskich, załamać ich gospodarkę, nie doprowadzić do sytuacji by znowu ruscy handlowali bez udziału Polski, jakieś rurociągi omijające Polskę, to nie było fair wobec przyjaciela z UE, prawdziwy przyjaciel nie powinien się na to zgadzać. Ukraina też jakiś wielki przyjaciel Polski nie jest więc niech dalej walczą z ruskimi. Im dłużej tym lepiej, dla osłabienia rosji. Federalizacja tak, ale z zachowaniem dużej suwerenności państw wchodzących w skład Unii. Tak jak piszesz, samodzielnie trudno rywalizować z Chinami.

Władysław 15.11.2023 12:58
Chociaż są kraje, które stoją na uboczu, jak Szwajcaria czy Norwegia, nie biorą udziału w globalnej grze, bo nie są mocarstwami, nie mają spółjnej polityki handlowej zresztą krajów europejskich i żyje się tam bardzo dobrze i z pewnością nie są graczami trzeciej kategorii. Ale oczywiście Polska ma gorsze położenie. Tylko, by ta federalizacja nie poszła za daleko. Sprawa z blokowaniem pieniędzy z KPO dla Polski to gruba przesada.

bater79 15.11.2023 18:10
Szwajcaria banki banki ect tam kraje totalitarne jak III Rzesza trzymały tam kasę,kosztowności,złoto itp skarby z własnych dóbr i złodziejstwa które rabowały innym krają.Po co najwięksi złodzieje w europie9Niemcy) mieli by napadać na skrawek eldorado. Norwegia,bardzo zbliżona mentalnie do Niemiec ,ma pełno surowców naturalnych. Myślę że Pan jest z tego pokolenia co pamiętają ZSSR( po imieniu myślę,że pan jest starszy może się mylę) nie wiem jak Pan wspomina ZSSR czy był pan w partii czy był pan w opozycji,może zwykłym obywatelem....ale Unia europejska idzie w tym samym kierunku co ZSSR ,różnica jest taka,że tamci mieli wojsko,a ci mają kasę i szantażują inne państw,Polska jest tego przykładem.I proszę się nie łudzić,że to się zmieni. No cała nasza historia pokazuje jasno,że kończy się to bardzo źle! Zachód robi się zgniły kulturowo i mentalnie,ja myślę że oni mażą o komunie ideologicznie,chcą doświadczyć jej na własnej skórze! A ja za takie coś dziękuję!!Z jednego kur...wa w drugie....

SpecjalistaOdWszystkiego 16.11.2023 09:30
Ale już na przykład państwa skandynawskie idą swoją drogą (o uk nie wspominając). Im lewactwo UE akurat pasuje. Natomiast nie wierzę, że zgodzą się na dyktat Niemiec czy Francji w sprawach ważnych (już szybciej pójdą drogą UK, szczególnie że wspólna waluta ich nie wiąże). A w sferze obrony czy armii od lat robią swoje w imię dbania o własny tyłek.

Bater79 12.11.2023 01:24
Czego redakcja reaguje? Przecież,trzecia noga z Donkiem jak będą, rządzić to będą trzy flagi niemiecka, tęczowa i unijna,do poczty nie miejcie pretensji bo piszą w waszej gazecie matce GW że będą zwalniać! Więc po co ten larum!

Kazik 12.11.2023 10:34
Bater79 12.11.2023 01:24
Czego redakcja reaguje? Przecież,trzecia noga z Donkiem jak będą, rządzić to będą trzy flagi niemiecka, tęczowa i unijna,do poczty nie miejcie pretensji bo piszą w waszej gazecie matce GW że będą zwalniać! Więc po co ten larum!
Masz jakiś problem do flagi unii ? Jak nie pasuje to wypad do Bangladeszu

fuj 13.11.2023 14:40
Taż to komuch z pis-u ten Bater79

bater79 14.11.2023 18:03
Komentarz zablokowany

Franek 14.11.2023 23:11
bater79 14.11.2023 18:03
Jesteście zajebiści! Medal głupoty gazeta rozdaje? Bo parę osób, tu się aż prześciga! To koalicja trzeciej nogi(tak to są ci co facet ma między) przywrócą SB emeryturki a zabiorą 13 i 14 więc kogo nazywasz komunisto stary! Z sejmu zrobią wybieg dla psów zapraszam zainteresowanych....
Popi*ol sobie do lustra ....

bater79 13.11.2023 17:23
Kaziu!Ty naprawdę,słuchasz co w telewizji gadają obojętnie jakiej!Niedługo,we wszystkich mediach będziesz słyszał to samo! I będziesz szczęśliwy!O nie kłócą ,mówią ze wszystko jest ok. Nie wiem,czy jak w portfelu kasa zacznie ci znikać,to pomyślisz dlaczego? Na bank nie! Będziesz,za to zło Bangladesz oskarżał! Bo tak mówią w TV. Jak byś się chociaż,interesował politykom, nie tylko SŁUCHAŁ co pier.. w tv,to byś wiedział,że flaga w gwiazdki prawnie jest tyle warta co podarte prześcieradło,buty tym możesz czyścić i nic ci nie zrobią! Widzę,że lubisz być podległy,ruskich ci brakuje to IV Rzesza ciebie i wielu tu podobnych ubogaci....!

Kazik 13.11.2023 21:47
bater79 13.11.2023 17:23
Kaziu!Ty naprawdę,słuchasz co w telewizji gadają obojętnie jakiej!Niedługo,we wszystkich mediach będziesz słyszał to samo! I będziesz szczęśliwy!O nie kłócą ,mówią ze wszystko jest ok. Nie wiem,czy jak w portfelu kasa zacznie ci znikać,to pomyślisz dlaczego? Na bank nie! Będziesz,za to zło Bangladesz oskarżał! Bo tak mówią w TV. Jak byś się chociaż,interesował politykom, nie tylko SŁUCHAŁ co pier.. w tv,to byś wiedział,że flaga w gwiazdki prawnie jest tyle warta co podarte prześcieradło,buty tym możesz czyścić i nic ci nie zrobią! Widzę,że lubisz być podległy,ruskich ci brakuje to IV Rzesza ciebie i wielu tu podobnych ubogaci....!
Widzisz, dzisiaj po raz pierwszy od 8 lat przyjemnie było tvpis poogladać. Dziś w Sejmie działy się wielkie rzeczy . Będę pamiętał dość długo . O mnie i o mój portfel się nie martw. A ty przywyknij do życia w nowej Polsce ...

asd 14.11.2023 08:24
Paszoł won ruskij .

realista 15.11.2023 18:23
Gościu ty masz jakieś problemy z rzeczywistością? Podobno kiedyś proponowałeś oświetlanie lamp w mieście wykorzystując energie słoneczną czy nawet wiatr a przecież takie ekologiczne inwestycje są finansowane ze środków UE a tu naśmiewasz się z flagi unijnej. Co do flagi niemieckiej -czy wy macie jakąś fobie antyniemiecką , dziadek z mównicy sejmowej wykrzykuje, że PO to partia niemiecka, ty straszysz flagą niemiecka w nowym demokratycznym rządzie wybranym przez miliony Polaków stojących, marznących w kolejce do głosowanie do 3 nad ranem - ludzie czy ogarnęło was szaleństwo?

SpecjalistaOdWszystkiego 16.11.2023 11:54
Ze środków UE, czyli naszych (wspólnych), pragnę nadmienić. Moim skromnym zdaniem obecnie wszechobecna retoryka: UE (oni) i Polska (my) jest błędna. Polska (w mojej ocenie słusznie) sprzeciwia się kierunkowi refromy uni (z dominującą rolą Niemiec), dość nieudolnie niestety (tzn ma/miała jedynego sojusznika w postaci Węgier, które obecnie czynią unie bezzębną, bezdecyzyjną, słabą, w kontekście wojny na Ukrainie).

Jaki będzie telefon jutro? 11.11.2023 21:35
Proszę poprawić błąd w nagłówku: "niedaleko" należy pisać razem. Znajomość mowy ojczystej oraz ortografii jest bardziej patriotyczna niż artykuł z ...

S.Raczek z Kasprowicza 11.11.2023 18:59
Komentarz zablokowany

Kazik 11.11.2023 17:46
.... , będąc w środku pomyślałbym , że to jakiś lipny sklep .....

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: Waldemar RożekTreść komentarza: Rzeczywiście, to był błąd z naszej strony. Uprzedzę naszego grafika w tej sprawie i poproszę o korektę grafiki. Chcę wierzyć, że to nie cytat kłuje w oczy nasze władze, ale właśnie kwestia ochrony insygnia miejskiego. A na przyszłość oczywiście zaproponuję naszej partii stworzenie z tej sprawy postulatu wyborczego zmierzającego do uwolnienia korzystania z insygniów miejskich wszelkim organizacjom działającym w powiecie oławskim i nie tylko pod warunkiem godnego prezentowania symboliki. Wszak to chyba jednak dobrze dla promocji naszego miasta, gdyby nasz herb był powszechnie używany i eksponowany w przestrzeni publicznej. A jak Państwo myślicie?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 21:12Źródło komentarza: OŁAWA Na wykorzystanie herbu miasta trzeba mieć zgodęAutor komentarza: WysokaTreść komentarza: Jest wykorzystywane mienie publiczne, zobaczymy jakieś rozliczenie finansowe tej szopki?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 20:38Źródło komentarza: Oławska Niedziela - każda taka akcja to kolejne przebadane osobyAutor komentarza: cześTreść komentarza: Jeszcze zróbcie imienia tego cudotwórcy domańskiego z otoku :DData dodania komentarza: 3.04.2026, 19:17Źródło komentarza: OŁAWA Mamy Rondo Klementyny... Pomysł dobry, ale mieszkańcy też powinni mieć głosAutor komentarza: NataTreść komentarza: Demokracja musi być!!!Data dodania komentarza: 3.04.2026, 15:31Źródło komentarza: OŁAWA Mamy Rondo Klementyny... Pomysł dobry, ale mieszkańcy też powinni mieć głosAutor komentarza: cześTreść komentarza: Zwierzętom chodnik niepotrzebny, a pastwisko tam jestData dodania komentarza: 3.04.2026, 15:12Źródło komentarza: Trzy samorządy złożą się na tę ścieżkę rowerowąAutor komentarza: Szok i nie do wiaryTreść komentarza: Czytając te komentarze, z szoku wyjść nie mogę. Mam zagadkę, wymieńcie choć jedną rzecz, którą zrobiła nasza oławska opozycja. I nie chodzi mi o plucie jadem na innych, ale jeden, choćby malutki projekcik w przeciągu ostatnich 10 lat?Data dodania komentarza: 3.04.2026, 15:11Źródło komentarza: Oławska Niedziela - każda taka akcja to kolejne przebadane osoby
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama