Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 2 sierpnia 2025 09:23
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

OŁAWA Tu będzie nowe rondo?

Miasto przeznaczyło pieniądze na wykonanie koncepcji nowego ronda, które miałoby być zbudowane przy Kauflandzie, chociaż... nie ma tam dróg miejskich
  • Źródło: wk
OŁAWA Tu będzie nowe rondo?
Czy będzie tu rondo?

Autor: Wioletta Kamińska

Podziel się
Oceń

91 tys. zł na pomoc rzeczową Dolnośląskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu przeznaczyło Miasto Oława na opracowanie koncepcji rozbudowy drogi wojewódzkiej 396 "polegającej na poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez budowę ronda na skrzyżowaniu ulic: wojewódzkiej 396 oraz dróg powiatowych 1570D, 1567D i 1574D, czyli ulicami Lipową, Broniewskiego i Kilińskiego".

Reklama

 Wykonanie koncepcji ronda w tym miejscu to inicjatywa burmistrza Tomasz Frischmanna i miasto będzie wykonywało to zadanie. - W oparciu o wytyczne Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei - mówi burmistrz. - To opracowanie pozwoli ustalić, czy wykonanie ronda w tym miejscu jest możliwe, a jeżeli tak, to w jakim zakresie. Na podstawie tego dokumentu można będzie w też w przyszłości zlecić warunki wykonania projektu. Budowa ronda w tym miejscu jest moim pomysłem z kampanii wyborczej i go realizuję. Ufam, że uda się je zrealizować w tej kadencji, o ile znajdą się pieniądze na ten cel i będzie wola zarządców dróg, czyli Starostwa Powiatowego w Oławie, na które bardzo liczę, bo tam są trzy drogi powiatowe, oraz Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. 

Burmistrz dodaje, że owszem, nie ma tam dróg miejskich, ale to taka sama sytuacja jak przy rondzie na ul. Lipowej, gdzie też nie było dróg miejskich, a realizację zadania również zainicjowało miasto, rozpoczynając prace od koncepcją. Następnie burmistrz zwrócił się z pomysłem dalszej realizacji tematu do powiatu.     

 Wstępne rozmowy z DSDiK na temat przygotowania koncepcji budowy ronda przy Kauflandzie już przeprowadzono. Przyjęta przez radnych uchwała o przekazaniu pieniędzy na ten cel pozwoli burmistrzowi podpisać z DSDiK stosowne porozumienie, na podstawi którego można będzie rozpocząć procedurą przetargową na wykonanie koncepcji.   

Wszyscy radni obecni na sesji RM 27 jednogłośnie zagłosowali za uchwałą umożliwiająca rozpoczęcie procedury prac nad koncepcją ronda.            



Napisz komentarz

Komentarze

Gość 05.06.2024 14:02
W krajach rozwiniętych nikt nie chwali się budowami ronda.

Reklama
Kris 04.06.2024 22:46
A kiedy będzie rondo na skrzyżowaniu ulic Spacerowa-1Maja-Opolska? Zrobili drogę ulgi przez park tylko zapomieli że skręt że Spacerowej w 1 Maja graniczy z cudem w godzinie szczytów. Dodatkowo TIRy skręcające z Opolskiej na Spacerową nie mieszczą się i najeżdżają na samochody do skrętu w lewo przez co muszą one cofać i robić im miejsce. Zapraszam na poranny wyjazd ze spacerowej. Policja też mogłaby się tematem zainteresować.

Filozof grecki 03.06.2024 13:41
Patrząc jak sprawnie budują tunel przy nowym przystanku kolejowym, niewiele trzeba aby taki sam powstał na Wiejskiej, tylko trochę większy. To droga wojewódzka więc trzeba lobbować u Marszałka u opcji rządzącej, aby sypnęła kasą. Problem jest tylko z pieszymi bo zaraz wyjdzie, że oni w tunelu nie mogą chodzić bo osoby niepełnosprawne nie będą miały równych szans.Co z pieszymi co z rowerzystami, jak ich poprowadzić w tunelu to największy problem. Burmistrz nie jest wam potrzebny bo to nie jego droga, trzeba apelować do Marszałka o budowę przejścia bezkolizyjnego lub do PKP bo mają też jakieś unijne pieniądze.

chyba fizolof 03.06.2024 13:55
Filozof grecki 03.06.2024 13:41
Patrząc jak sprawnie budują tunel przy nowym przystanku kolejowym, niewiele trzeba aby taki sam powstał na Wiejskiej, tylko trochę większy. To droga wojewódzka więc trzeba lobbować u Marszałka u opcji rządzącej, aby sypnęła kasą. Problem jest tylko z pieszymi bo zaraz wyjdzie, że oni w tunelu nie mogą chodzić bo osoby niepełnosprawne nie będą miały równych szans.Co z pieszymi co z rowerzystami, jak ich poprowadzić w tunelu to największy problem. Burmistrz nie jest wam potrzebny bo to nie jego droga, trzeba apelować do Marszałka o budowę przejścia bezkolizyjnego lub do PKP bo mają też jakieś unijne pieniądze.
Frischmann regularnie od 2014 roku obiecywał rozwiązanie problemu przejazdu na Wiejskiej, to jeszcze tego problemu nie rozwiązał? To po co nam taki burmistrz?

Nieogarniety 03.06.2024 15:36
chyba fizolof 03.06.2024 13:55
Frischmann regularnie od 2014 roku obiecywał rozwiązanie problemu przejazdu na Wiejskiej, to jeszcze tego problemu nie rozwiązał? To po co nam taki burmistrz?
Chyba pomyliły ci się daty i osoby. Frischamnn nigdy nie obiecywał ani tunelu ani wiaduktu na Wiejskiej. Opowiadał jak i PKP, i GDDKIA olali jego prośby. Rozwiązanie problemu na Wiejskiej, obiecywali obecni radni z WdO i PO. Robili konferencje koło przejazdu, i opowiadali, i obiecywali niestworzone rzeczy.

ogarnięty 03.06.2024 17:55
Nieogarniety 03.06.2024 15:36
Chyba pomyliły ci się daty i osoby. Frischamnn nigdy nie obiecywał ani tunelu ani wiaduktu na Wiejskiej. Opowiadał jak i PKP, i GDDKIA olali jego prośby. Rozwiązanie problemu na Wiejskiej, obiecywali obecni radni z WdO i PO. Robili konferencje koło przejazdu, i opowiadali, i obiecywali niestworzone rzeczy.
Patrz pan, a w obietnicach wyborczych w 2018 roku i w ostatnich zamieścił rozwiązanie problemu przejazdu na Wiejskiej. Czyli kolejny raz okłamał mieszkańców?

Reklama
Nieogarniety 04.06.2024 14:16
ogarnięty 03.06.2024 17:55
Patrz pan, a w obietnicach wyborczych w 2018 roku i w ostatnich zamieścił rozwiązanie problemu przejazdu na Wiejskiej. Czyli kolejny raz okłamał mieszkańców?
Wg ciebie obiecywał, a wg mnie wskazywał kierunki. Wiejska to skrzyżowanie należące do PKP i GDDKIA, i taki burmistrz Oławy, nie ma w temacie nic do gadania. Co innego radni z opozycji, którzy organizując konferencje koło przejazdu, obiecywali "cuda na kiju". Więc po co tak zaklamujesz rzeczywistość? Kampania się już skończyła

ogarnięty 04.06.2024 14:31
Nieogarniety 04.06.2024 14:16
Wg ciebie obiecywał, a wg mnie wskazywał kierunki. Wiejska to skrzyżowanie należące do PKP i GDDKIA, i taki burmistrz Oławy, nie ma w temacie nic do gadania. Co innego radni z opozycji, którzy organizując konferencje koło przejazdu, obiecywali "cuda na kiju". Więc po co tak zaklamujesz rzeczywistość? Kampania się już skończyła
No tak, klasyka BBS, kampania się skończyła, więc to już nie był program i obietnice wyborcze a jedynie "wskazywanie kierunków". Jesteście totalnie żałośni, można jedynie współczuć tej co raz mniej licznej grupie mieszkańców, która dała się na to nabrać po raz kolejny, ale na szczęście koniec BBSu jest już przesądzony.

Nieogarniety 04.06.2024 20:03
ogarnięty 04.06.2024 14:31
No tak, klasyka BBS, kampania się skończyła, więc to już nie był program i obietnice wyborcze a jedynie "wskazywanie kierunków". Jesteście totalnie żałośni, można jedynie współczuć tej co raz mniej licznej grupie mieszkańców, która dała się na to nabrać po raz kolejny, ale na szczęście koniec BBSu jest już przesądzony.
Koniec BBS-u wiesciles już przed wyborami. Wszyscy widzą jakim do d.... jesteś "wieszczem". Powiedz za to wszystkim, gdzie są ci, którzy przed wyborami tak głośno krzyczeli, że tyle zrobią dla Oławy? Dlaczego nie zawarli koalicji, i nie przejęli władzy w Radzie Miejskiej? Wtedy na spokojnie mogli by wprowadzić Uchwałami, wszystkie swoje pomysły, a wszystkie te zle i głupie Burmistrza, mogli by uwalić. Gdzie oni są? Wytłumacz wszystkim, jak schowali głowy w piasek i wolą siedzieć jako opozycja, i wylewać morze pomyj i łez, że nic się nie robi. Dzięki takim jak oni i takim jak ty, na spokojnie Frischmann kolejny raz wygrał wybory, i rządzi miastem. Wszyscy ci, którym współczujesz dziękują, że pomogłeś Frischmanowi wygrać wybory.

Jan 04.06.2024 21:50
Nieogarniety 04.06.2024 20:03
Koniec BBS-u wiesciles już przed wyborami. Wszyscy widzą jakim do d.... jesteś "wieszczem". Powiedz za to wszystkim, gdzie są ci, którzy przed wyborami tak głośno krzyczeli, że tyle zrobią dla Oławy? Dlaczego nie zawarli koalicji, i nie przejęli władzy w Radzie Miejskiej? Wtedy na spokojnie mogli by wprowadzić Uchwałami, wszystkie swoje pomysły, a wszystkie te zle i głupie Burmistrza, mogli by uwalić. Gdzie oni są? Wytłumacz wszystkim, jak schowali głowy w piasek i wolą siedzieć jako opozycja, i wylewać morze pomyj i łez, że nic się nie robi. Dzięki takim jak oni i takim jak ty, na spokojnie Frischmann kolejny raz wygrał wybory, i rządzi miastem. Wszyscy ci, którym współczujesz dziękują, że pomogłeś Frischmanowi wygrać wybory.
95% z tego co napisałeś jest kłamstwem lub manipulacją

Nieogarniety 05.06.2024 07:55
Jan 04.06.2024 21:50
95% z tego co napisałeś jest kłamstwem lub manipulacją
Dziękuję, że nie 100. Wszyscy którzy nie krytykują burmistrza i BBS i UM, kłamią na 100 procent przecież.

Reklama
ceka 03.06.2024 16:30
Taki burmistrz jak TEN nie jest nam potrzebny, masz rację, chłopski filozofie.

Nieogarniety 05.06.2024 14:27
ceka 03.06.2024 16:30
Taki burmistrz jak TEN nie jest nam potrzebny, masz rację, chłopski filozofie.
Był czas i szansa, więc trzeba było wybierać lepszego. No chyba, że lepszego właśnie wybrali:)

Olawianin 03.06.2024 12:17
Panie burmistrzu może w końcu weźmiesz się za przejazd na Wiejskiej a nie wymyślacie ronda które blokują Olawe. Wszyscy jak słyszycie przejazd kolejowy to macie pełne pampersy.

kingsajz 03.06.2024 11:50
Niesamowita inwestycja.Chyba w kraju krasnoludków.Biorąc pod uwagę,że poprzednie rondo było budowane przez 10 lat ,przy dobrej współpracy...

Prawda w ryj 03.06.2024 11:25
Mało korków już zrobili na lipowej?

Reklama
Obserwator 02.06.2024 20:01
Zarządca drogi jest marszałek a nie wojewoda

BKK 02.06.2024 10:48
Może niech się lepiej zajmą przebudową przejazdu kolejowego na Wiejskiej na bezkolizyjny. Przecież to on generuje wszelkie zatory sięgające do połowy i dalej Lipowej i Strzelnej.

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: Panika w BBSTreść komentarza: Przecież pan radny Gawlas na swoim profilu publikuje systematycznie informacje odnośnie prac BO. Publikuje również informacje osobno na temat każdego z projektu, również tych odrzuconych. Po co te kłamstwa?Data dodania komentarza: 2.08.2025, 08:38Źródło komentarza: To jej projekt do BO zaakceptowano. Jako jedyny. Reaguje na komentarzeAutor komentarza: TYLETreść komentarza: Dobrze się bawią za nasze wystarczy podnieść cenę wody ścieków podatku od nieruchomości i można jeździć na wycieczki a potem kit że na tym skorzysta gmina.Data dodania komentarza: 2.08.2025, 08:19Źródło komentarza: Burmistrz pojechał do Korei Południowej. Po co?Autor komentarza: TYLETreść komentarza: Ble ble ble ciągle nowe zamówienia na czołgi samochody rakiety itp a to wszystko na setki miliardów z kredytu ciekawe kto to spłaci jak już dług przekroczył 2 biliony.Data dodania komentarza: 2.08.2025, 06:05Źródło komentarza: Kolejna umowa spółki "Jelcz". Czego dotyczy?Autor komentarza: MironTreść komentarza: Dobrze .... umocowany jest, wystarczy.Data dodania komentarza: 2.08.2025, 02:46Źródło komentarza: Jest nowy prezes Sądu Rejonowego w OławieAutor komentarza: ZbyszekTreść komentarza: Sobota 0:30 02.08.2025 oświetlenie 11 Listopada nadała nie działa na w/w odcinku naprawiono tylko kilka lamp podobnie za rondem 1 Maja, 3 MajaData dodania komentarza: 2.08.2025, 00:30Źródło komentarza: Tauron naprawił oświetlenie przy 11 Listopada. Nie komentuje sprawy umowy z miastemAutor komentarza: HeheszekTreść komentarza: Zgadzam się z Panem, że nie powinno być hejtu, i dołączam się do przeprosin pani Katarzyny. Zwróć jednak uwagę, że ponad 90% wpisów tutaj i komentarzy, to szydera właśnie, obrażanie kogoś i hejt. Nie ma to nic wspólnego z jakąkolwiek merytoryczną polemiką. A teraz a pro po BO i zachowania pana radnego Gawlasa. Dlaczego pan radny Gawlas nie powiedział nic na temat odrzuconych projektów, a jedynym i głównym komentarzem, było stwierdzenie że jest to projekt osoby związanej z BBS. Był na komisji, wiedział co to za projekt i o co w nim chodzi, głosował za. Jak nazwać potem ten jego komentarz? Chyba że pana radnego potraktujemy jako polityka, oni nie kierują się ani honorem ani godnością. Jakoś nikt nie protestował i nie komentował, jak w poprzednich BO, wygrał projekt pani która związana była z lewicą, i wtedy gdy wygrał projekt pana z PO. No ale sympatyk, czy członek BBS, to obywatel niższej kategorii, i nie jest ważne co robi i dla kogo. Ważne, że z BBS, więc możemy rzucać podejrzenia właściwie o wszystko, i snuć teorie spiskowe. Nie oceniam czy ta "zabawa" w BO jest dobra czy zła. Ponoć obywatele chcieli więc jest. Do tej pory żaden projekt nie został zrealizowany, i nie wiadomo czy będzie, ale "zabawa" trwaData dodania komentarza: 1.08.2025, 19:37Źródło komentarza: To jej projekt do BO zaakceptowano. Jako jedyny. Reaguje na komentarze
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama