Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 26 lipca 2025 12:01
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Dziś Międzynarodowy Dzień Dziewcząt. Na ile są pewne siebie?

Międzynarodowy Dzień Dziewczynek, również Międzynarodowy Dzień Dziewcząt – coroczne święto obchodzone 11 października, ustanowione w 2011 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. To święto ma na celu przybliżenie społeczeństwu szczególnych wyzwań, przed jakimi stoją dziewczynki na całym świecie.
Dziś Międzynarodowy Dzień Dziewcząt. Na ile są pewne siebie?
Jedynie 34 proc. Polek wierzy we własne możliwości, a zdaniem 71 proc. badanych jest to cecha wyróżniająca osoby pewne siebie – nowe badanie

Źródło: ROCKET SCIENCE Sp. z o.o

Podziel się
Oceń

Jedynie 34 proc. Polek wierzy we własne możliwości, a zdaniem 71 proc. badanych jest to cecha wyróżniająca osoby pewne siebie – nowe badanie:


Według najnowszego badania pewność siebie jest ważniejsza dla kobiet niż dla mężczyzn, częściej też uważają ją za cechę pozytywną. Zdaniem ponad ⅔ Polaków pewność siebie to przede wszystkim wiara we własne możliwości, umiejętność wyrażania i obrony własnego zdania oraz poczucie własnej wartości. Niestety te cechy dostrzega u siebie mniej niż połowa badanych Polek. Co ważne, zdaniem 63 proc. Polaków pewność siebie można wypracować, częściej uważają tak kobiety. 

Reklama

Pewność siebie nabywamy z wiekiem

Z najnowszego badania Fundacji WłączeniPlus przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków wynika, że pewność siebie rośnie w nas wraz z upływającymi latami. Pewność siebie dostrzega u siebie jedynie 36 proc. osób w wieku 18-24 lata, 43 proc. w grupie 25-34 lata, 46 proc. – w wieku 35-44 lata, 51 proc. wśród 45-55 lat i 55 proc. respondentów powyżej 55 roku życia. Co ciekawe, częściej brak pewności siebie dostrzegają w sobie kobiety (28 proc. względem 20 proc. wśród mężczyzn). Mniej niż połowa (47 proc.) ankietowanych uważa się za osoby pewne siebie.


 

Jedynie 34 proc. badanych kobiet wierzy we własne możliwości

Wyniki badania wskazują, że zdaniem Polaków osoby pewne siebie cechuje: wiara we własne możliwości (71 proc.) oraz umiejętność wyrażania własnego zdania (70 proc.). Jednocześnie jedynie 34 proc. badanych kobiet wierzy we własne możliwości, a 43 proc. potrafi swobodnie wyrażać swoje zdanie. W dalszej kolejności respondenci jako cechy osoby pewnej siebie wskazywali poczucie własnej wartości (69 proc.), umiejętność obrony własnego zdania (69 proc.) oraz akceptację siebie (68 proc.). Badane dostrzegają te cechy u siebie rzadko, posiadanie ich deklaruje kolejno 38 proc., 40 proc. i 37 proc. respondentek.


 

Większość Polaków jest zdania, że pewność siebie da się wypracować

W opinii 63 proc. badanych pewność siebie nie jest cechą wrodzoną, ale można nad nią pracować. Okazuje się, że częściej przekonanie, że można budować własną pewność siebie dotyczy kobiet (68 proc. w porównaniu do 58 proc. wśród mężczyzn) oraz osób młodych, w wieku 18-24 lat (75 proc. wskazań).


 

Kobiety częściej sądzą, że pewność siebie jest ważna i jest to cecha pozytywna

Wyniki badania wskazują, że dla blisko trzech na czterech respondentów bycie pewnym siebie jest ważne, z czego dla 22 proc. – bardzo ważne. Okazuje się, że pewność siebie istotniejsza jest dla kobiet (79 proc. względem 68 proc. wśród mężczyzn). Aż 82 proc. badanych jest zdania, że pewność siebie jest cechą pozytywną, a 30 proc. uznaje ją za zdecydowanie pozytywną. Ponownie częściej myślą tak kobiety – 86 proc. w porównaniu do 79 proc. w grupie mężczyzn.

Zdrowa pewność siebie jest kluczem do spełnienia we wszystkich aspektach życia. Niestety, obserwuję to od lat, wiele Polek wciąż zmaga się z jej brakiem, co ogranicza ich możliwości i hamuje rozwój. Właśnie dlatego z pełnym oddaniem angażujemy się projekt Power Talks, a ja osobiście zdecydowałam się poprowadzić warsztaty w tym obszarze w ramach realizacji części mojej życiowe misji – dzielenia się pozyskaną wiedzą w formie „podaj dalej” – mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji WłączeniPlus i twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką. 

Badanie przeprowadzone zostało przez Socjolożki.pl w ramach akcji Power Talks, której celem jest wspieranie młodych kobiet i pomoc w budowaniu ich poczucia własnej wartości. Olga Kozierowska, twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką oraz Anna Flis, ekspertka Sukcesu Pisanego Szminką, podczas bezpłatnych warsztatów wesprą młode kobiety w pracy nad pewnością siebie, podzielą się konkretnymi narzędziami i ćwiczeniami, pozwalającymi na odkrywanie własnego potencjału.

W Kérastase, jako wiodąca na świecie marka w branży kosmetycznej, realizujemy misję wykraczającą poza pielęgnację włosów. Inicjatywa społeczna Power Talks ilustruje nasze zaangażowanie w działania na rzecz zmian na lepsze. We współpracy z organizacjami non-profit, realizujemy nasz cel, jakim jest walka z brakiem pewności siebie i dawanie jej młodym kobietom, poprzez programy mentoringu kierowane przez kobiety do kobiet. To przesłanie odzwierciedla wartości reprezentowane przez Kérastase i stanowi odpowiedź na jedną z najważniejszych potrzeb w naszym społeczeństwie.  Wierzymy, że wspólnymi siłami możemy budować potencjał kobiet i wzmacniać ich pozycję w społeczeństwie – mówi Natalia Kacprzak, Brand Business Leader Kérastase w Polsce i Krajach Bałtyckich.

 


Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: Bartek P.Treść komentarza: Widziałem, że OlawaNaSygnale też udostępniła to jako post. Śmieszne, że jak tylko padnie temat dzikich wyścigów w Oławie, od razu wiecznie ta sama ekipa chłopców z reakcją 'haha'. Wystarczy wejść na ich profile i od razu widać że to właśnie ci których dotyczy cała sprawa. Zdjęcia profilowe ze swoimi BMW sklejonymi z 3 różnych u Zenka na garażu i jakieś sesje tych ulepów, zrobione pod Biedronką to esencja tych profili. Zabawne, jak bardzo można się samodzielnie podpisać pod zarzutem. Śmieszne to może i jest - do pierwszej tragedii.Data dodania komentarza: 26.07.2025, 11:28Źródło komentarza: Mają dość "nocnych rajdów" przy dawnym Tesco. Piszą do burmistrzaAutor komentarza: DariuszTreść komentarza: Poprawa bezpieczeństwa na tej drodze to chyba walka z wiatrakami. Młodzi używają sobie ile wlezie zasłaniając się jak to mówią - 'pasją'. Oby tylko nie znalazł się 'pasjonat' zapychania wydechów tych gruzów pianką montażową. Policja nie ma chyba czasu ani ochoty jeździć i uganiać się za tymi małolatami.Data dodania komentarza: 26.07.2025, 11:15Źródło komentarza: Mają dość "nocnych rajdów" przy dawnym Tesco. Piszą do burmistrzaAutor komentarza: MaklerTreść komentarza: A Bulwar oławski czyj jest . Idź zobacz jak jest zarośnięty.Data dodania komentarza: 26.07.2025, 10:35Źródło komentarza: MINUS za tę ścieżkę rowerowąAutor komentarza: MarekTreść komentarza: Ale w tym mieście jest gospodarz z prawdziwego zdarzenia czy jedynie lanser pozorujący pracę? Jakoś w innych miastach też są wały powodziowe zarządzane przez wody polskie i takich problemów nie ma. Tylko w Oławie jest tak nieudolny burmistrz.Data dodania komentarza: 26.07.2025, 09:51Źródło komentarza: MINUS za tę ścieżkę rowerowąAutor komentarza: LZSTreść komentarza: Ja obstawiam, że to chory psychicznie Sławek za tym stoi żeby promować swojego kolegę Darka. On jest znany z pomawiania ludzi.Data dodania komentarza: 26.07.2025, 09:46Źródło komentarza: Poważne oskarżenia czy oszczerstwa? Wójt: - To pomówienia!Autor komentarza: RedaktorTreść komentarza: Smutnym jest to że lokalna "gazeta" bezrefleksyjnie publikuje wszystko co w tym internecie znajdzie. Hejt, oczernianie, pomówienia, pretensje i zwykła złość na wszystkich wokół to chleb powszedni dla części mieszkańców. Niby nic odkrywczego, niby wszyscy to wiedzą a i tak wszyscy się tym karmią... Ale spoko: "jutro spotkają się w kościele.." - Kult. Polska.Data dodania komentarza: 26.07.2025, 09:02Źródło komentarza: Poważne oskarżenia czy oszczerstwa? Wójt: - To pomówienia!
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama