Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 9 czerwca 2025 03:24
Reklama
Reklama Uniwersytet Wrocławski
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Jak Polki i Polacy podchodzą do kupowania ubrań?

Z danych aplikacji MojaGazetka.com jasno wynika, że ponad połowa z nas często staje przed dylematem: „nie mam się w co ubrać”, a mimo to aż 56% wciąż nie wie, czym jest szafa kapsułowa. Przeczytaj i dowiedz się m.in. dlaczego warto (lub nie) skomponować w końcu swoją własną, minimalistyczną garderobę!
Moja Gazetka
Idea kapsułowej garderoby narodziła się w latach 70.
Podziel się
Oceń

Świadomość i gotowość

Idea kapsułowej garderoby narodziła się w latach 70. Jej idea stawia na ponadczasowe fasony i wysoką jakość tkanin.

Reklama

Chociaż 56% badanych nie kojarzyło nazwy „szafa kapsułowa”, to po przedstawieniu definicji 55% z nich przyznało, że wcześniej zetknęło się z tą koncepcją.

Co więcej, 72,4% respondentów zadeklarowało, że ich garderoby w pełni lub przynajmniej częściowo spełniają jej warunki. A 67,5 % deklaruje, że chciałoby u siebie w pełni wdrożyć ten model ubioru.

Zdecydowana większość respondentów dostrzega kluczowe zalety posiadania szafy kapsułowej. Największa grupa (64%) ceni w niej ograniczenie bałaganu w garderobie i sprawniejsze dobieranie stylizacji (56%).

Nawyki i zakupowe grzeszki

Zwyczaje zakupowe często mieszczą się gdzieś pomiędzy rozsądnymi wyborami, a uleganiu pokusom. Z pewnością można uznać to za wyzwanie w dążeniu do kapsułowej dyscypliny.

Wielu z nas wciąż nie rezygnuje ze spontanicznych wyjść do galerii czy buszowania online, co może podcinać skrzydła zamiarom minimalistycznych zmian.

Większość, bo 50% respondentów przyznaje, że często planuje zakupy, ale pozostawia sobie przestrzeń na impulsywne zakupy. 22% rzadko planuje zakupy odzieżowe, 12% nie robi tego nigdy!

Wolimy kupować częściej czy lepiej?

Większość z nas wciąż kupuje ubrania sezonowo – 55% ankietowanych idzie na shopping zwykle kilka razy w roku, a kolejno 18% i 12% robi to raz albo kilka razy w miesiącu!

Dla kontrastu rzadziej niż raz w roku odzież kupuje 9% respondentów.

Ulubione miejsca na zakupy

Mimo digitalizacji zakupów nie rezygnujemy z tradycyjnych miejsc – centra handlowe i galerie cieszą się podobnym zainteresowaniem (57%), co sklepy internetowe (40,5%) i platformy zakupowe (21%) razem.

W tych 21% mieści się także platforma Vinted, na której kupić można głównie odzież używaną. Ubrania z drugiej ręki stacjonarnie kupuje natomiast 28%.

Czemu w ogóle kupujemy nowe ubrania?

Powody zakupów bywają różne – począwszy od promocji (53%), przez zużycie (50%), aż po chęć eksperymentu z trendami. Wiele decyzji rodzi się z realnej potrzeby, ale impulsywne sięganie po wieszaki też wciąż ma się dobrze.

A co jest ważne dla konsumentów? Cena i dopasowanie do własnego stylu dominują wśród odpowiedzi (kolejno 69% i 53%), jednak niedaleko za nimi są jakość czy możliwość przymierzenia.

Decyzje zakupowe kształtują media – od papierowych gazetek po influencerki na Instagramie. Najwięcej, bo 42% ankietowanych, czerpie wiedzę ze stron i aplikacji konkretnych sklepów, a 38% przegląda w tym celu gazetki promocyjne.

Wydatki na odzież

Finanse to kluczowy argument przy podejmowaniu decyzji o wymianie garderoby. Aż 63% ankietowanych uważa, że ten model pomaga wydawać mniej na odzież. Kolejne 28% nie ma jeszcze wyrobionego zdania, a zaledwie 9% uważa, że to bardziej kosztowne rozwiązanie.

Skoro 69% respondentów najwyżej ceni sobie, nomen omen, cenę, można założyć, że ich wydatki na odzież są umiarkowane. Czy tak jest naprawdę?

Średnia kwota, jaką respondenci wydają rocznie na swoje ubrania, to 1514 zł. Jednak dominanta, czyli najczęściej podawana wartość, to już 500 zł. Znalazły się także osoby, które deklarowały wydatki na poziomie 10000 czy 20000 zł.

Szeroki rozrzut w deklaracjach pokazuje jednak, jak różne mogą być indywidualne podejścia do kupowania odzieży.

Dlaczego nie?

Wyżej pisaliśmy, że jedynie ok. 10% ankietowanych nie interesuje posiadanie szafy kapsułowej. Najczęściej wskazywanymi przeszkodami były przekonanie o wysokiej cenie takiego przedsięwzięcia (36%) oraz brak czasu na staranne zaplanowanie garderoby (30%). Dalej plasowały się m.in. niedostateczna wiedza, wymagania zawodowe, a także konieczność częstszego prania.

Demografia

Ankietę wypełniły głównie kobiety (82 %), a mężczyźni stanowili mniejszość (16%), co pokazuje, że temat ankiety zdecydowanie silniej rezonuje wśród pań.

Minimalizm w modzie to nie tylko estetyka, ale i narzędzie oszczędzania czasu i pieniędzy. Nasze dane pokazują, że 67,5 % osób jest gotowych wdrożyć szafę kapsułową w swoich garderobach. Praktyczne poradniki mogą w tym pomóc, dlatego przeczytaj jeszcze nasz drugi artykuł: https://mojagazetka.com/blog/przepis-na-szafe-kapsulowa

Szczegóły badania

Ankieta została przeprowadzona na grupie 163 użytkowników aplikacji Moja Gazetka.

O Mojej Gazetce

Moja Gazetka jest darmową aplikacją gromadzącą najnowsze gazetki promocyjne oraz jedną z najpopularniejszych aplikacji zakupowych w Polsce. Współpracujemy z ponad 80 sieciami handlowymi, zapewniając im możliwość dotarcia z ofertą do stale rosnącej grupy świadomych konsumentów. 


Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: tegoTypuTreść komentarza: fajnie że coś jej dobrze idzie bo nauczycielką Angielskiego była fatalną ;)Data dodania komentarza: 8.06.2025, 22:38Źródło komentarza: 120 km w nogach Katarzyny Stali-Kondrakiewicz!Autor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Za słownikiem języka polskiego (sjp). tajny - utrzymywany w sekrecie, niepodany do publicznej wiadomości; poufny, niejawny, taki, którego nikt nie zna, jest niezgłębiony, głęboko ukryty; utajony, sekretny. Sięgnij może do słownika zanim się dalej skompromitujesz. Co do tego zdarzenia, to przecież była transmisja na żywo i na tuolawa i na olawa24. Większość z nich to radni, możesz iść na dyżur albo wysłać maila z zapytaniem.Data dodania komentarza: 8.06.2025, 20:29Źródło komentarza: Prezes Mazurek w krzyżowym ogniu pytańAutor komentarza: NataTreść komentarza: O, nieeeee!!!!!!!!Data dodania komentarza: 8.06.2025, 18:56Źródło komentarza: Działali pod przykrywką fundacji. Zderfraudowali prawie 15 milionów złotychAutor komentarza: obojętnyTreść komentarza: Czytaj ze zrozumieniem : tajne tzn . bez informacji o zdarzeniu uniemożliwiające bezpośredni zadanie pytań , lokalne media nie transmitują na żywo zdarzenia a nie ma obowiązku oglądania zredagowanych przez media informacji . Nieogarnięty ogarnij się wreszcie masz fatalne komentarze dotyczące różnych zdarzeń . pozdro , koniec !Data dodania komentarza: 8.06.2025, 18:13Źródło komentarza: Prezes Mazurek w krzyżowym ogniu pytańAutor komentarza: JelczaninTreść komentarza: Miło że nowy burmistrz JL jest aktywny i pojawia się na różnych imprezach.Data dodania komentarza: 8.06.2025, 16:30Źródło komentarza: Powiatowe i Gminne Zawody Sportowo-Pożarnicze (GALERIA)Autor komentarza: blejTreść komentarza: Wspomnę o niedawnych porządkach na chodnikach. Zostały one oczyszczone z między innymi zarośniętej trawy, a na koniec zostały zrobione co kilka metrów kupki zmiecionej trawy i ziemi, które tak leżały z miesiąc (!). Gdzieniegdzie dalej one leżą. Brawo!Data dodania komentarza: 8.06.2025, 14:39Źródło komentarza: Trawa w niektórych miejscach po pas
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama