- Zostało już złożone do wojewody ZRID (czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). Jest to dokument, który zawiera w sobie klasyczne pozwolenie na budowę oraz sprawy związane z odszkodowaniami, które województwo będzie płacić na rzecz osób prywatnych i jest to kwota około 10 mln zł zarezerwowana w budżecie województwa - powiedział burmistrz i przypomniał, że miasto Oława oraz starostwo powiatowe w Oławie, przez których tereny też będzie przechodziła "trasa mostowa", zrzekły się odszkodowania, bo jest to inwestycja, która ma pomóc mieszkańcom miasta oraz powiatu.
Przypomnijmy. O tym, jak będzie wyglądała "trasa mostowa", przedstawiciele Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, która z ramienia samorządu województwa koordynuje zadanie "Budowa mostów w miejscowości Oława na rzekach Odra i Oława jako połączenia dróg lokalnych wojewódzkich 396 i 455 powiatowej 1570D oraz gminnej ul. Malinowa", mówili na spotkaniu w oławskim UM w czerwcu 2023 roku omawiając tworzony wtedy jeszcze projekt. Tłumaczyli, że pod hasłem "trasa mostowa" kryje się ciąg drogi wojewódzkiej o długości ponad 4 km, na którym powstanie most na rzece Oława o długości blisko 200 metrów, most na rzece Odra o długości ponad 300 metrów, wiadukt nad drogą powiatową, a także pięć skrzyżowań typu rondo, co pozwoli na skomunikowanie się z istniejącą siecią dróg i łatwy dostęp do projektowanego odcinka, który będzie stanowił coś w rodzaju obwodnicy Oławy od strony północnej.
Całkowity koszt realizacji projektu trasy mostowej to 5 937 687 zł. Z tego 4 750 147 zł to kwota, jaką województwo dolnośląskie otrzymało w roku 2021 z budżetu państwa na wykonanie projektu. Powstałą różnicę pokryły wspólnie samorządy powiatu oławskiego oraz samorząd województwa, podpisując stosowne porozumienie i podejmując uchwały o udzieleniu pomocy finansowej. Projekt trasy już jest, ale wciąż nie wiadomo, kiedy trasa powstanie.







Napisz komentarz
Komentarze