Na terenie Oławy jest około 1800 lamp, należących do firmy TAURON.
Jak tłumaczy Urząd, na wszystkie była zawarta jedna umowa serwisowa, ale w roku 2023 pojawiła się możliwość pozyskania środków zewnętrznych na wymianę żarówek wraz z oprawami. Miasto pozyskało te fundusze.
- Otrzymaliśmy środki zewnętrzne, ale żeby zamontować te oprawy, musieliśmy posiadać zgodę TAURON Polska Energia (właściciela latarni) - czytamy na Miasto Oława. - Konieczne były więc zmiany prawne. W związku z tym zawarto dodatkowo dwie umowy. W tak zwanym międzyczasie termin obowiązywania jednej z nich wygasł i jej nowe warunki są obecnie negocjowane. ieprawdą jest więc, że miasto nie ma podpisanej z TAURONEM żadnej umowy! OBOWIĄZUJĄ DWIE POZOSTAŁE.
Czego dotyczą wszystkie umowy? Urząd tłumaczy:
* Pierwsza – najmu słupów, po to, aby miasto mogło zamontować nowe oprawy wraz z żarówkami.
* Druga to umowa serwisowa (dotyczy możliwości podjęcia przez TAURON działań np. w przypadku awarii), ale tutaj spółka nie bierze odpowiedzialności za niedziałające żarówki (to jest po stronie miasta).
* Trzecia umowa dotyczy lamp, w których nie zostały wymienione oprawy – tu chodzi o tradycyjną umowę serwisową, czyli usuwanie awarii, zapewnienie prądu i sprawności żarówek i ta umowa nie została jeszcze podpisana. Chodzi o wysoką cenę i zbyt mały zakres usług. Informowaliśmy o tym w komunikacie zamieszczonym 18 lipca.
- Podkreślenia wymaga fakt, że lampy, które nie działają przy ul. 11 Listopada są objęte umową numer dwa, czyli podpisaną, a nie tą, która jest obecnie negocjowana! - informuje Urząd Miejski. - Od kilku miesięcy prowadzone są negocjacje, mimo że wciąż nie uzyskano porozumienia, padło kilkukrotne zapewnienie ze strony TAURONU (mamy to na piśmie), że w przypadku awarii zagrażającej życiu i zdrowiu (chodzi o nieświecący ciąg lamp, a nie pojedyncze sztuki), podejmą interwencję, a kosztami obciążą miasto. Zapewnienie TAURON Polska Energia jest również zawarte w protokole z negocjacji, podpisanym przez przedstawiciela spółki. Podsumowując - miasto Oława ma ze spółką TAURON zawarte dwie umowy, a warunki trzeciej, ze względu na cenę oraz zakres usług – są wciąż w fazie rozmów! Ta negocjowana umowa NIE DOTYCZY niedziałających lamp z ul. 11 Listopada. Zależy nam, aby TUARON jak najszybciej usunął awarię. Kilka dni temu, spółka poinformowała, że już trwa naprawa, ale zauważyliśmy, że część lamp wciąż nie świeci, dlatego 28 lipca napisaliśmy kolejne pismo. Treść zamieszczamy niżej. Podkreślamy kolejny raz, że kilkukrotnie w trakcie negocjacji i korespondencji TAURON zapewnił, że będzie usuwał awarie zagrażające zdrowiu i życiu. Do takiej doszło w ciągu drogi krajowej (ul. 11 Listopada). Ulica Broniewskiego, na której również wystąpił problem z oświetleniem, też została zgłoszona do TAURONU i jest objęta taką samą umową, jak ulica 11 Listopada. Negocjacje warunków trzeciej umowy trwają i zaznaczyć trzeba, że zależy nam na lepszej jakości usług. Często bowiem docierały do nas sygnały od mieszkańców, którzy informowali, że ich zgłoszenia są ignorowane lub usuwanie awarii trwało zbyt długo, tak jak było m.in. na ulicy Spacerowej w Oławie.









Napisz komentarz
Komentarze