I dalej: - Zachęcony widokiem nowoczesnego urządzenia do przyjmowania zużytych opakowań, zeskanowałem kody z czterech puszek po piwie, po czym zgodnie z instrukcją wcisnąłem przycisk "zakończ". Rozległ się komunikat, że "brak papieru do drukowania". Młoda sprzedawczyni po konsultacji z szefem oświadczyła, że w tym sklepie zamiast wpłacania kaucji przyznają klientom punkty. Na moją uwagę, że za piwo z kaucją płaciłem żywą gotówką, a nie punktami, zaproponowała mi rozmowę z szefem. Wyszedłem niepocieszony, bez kaucji i bez punktów.
Próbowaliśmy się skontaktować z szefem tej Żabki, ale nie udało się, a w sklepie była ekspedientka, która nie znała sytuacji i nie potrafiła nic wyjaśnić.
Biuro Prasowe Żabka Polska, tłumaczy opisaną sytuację tak:
Szanowny Panie Redaktorze, mimo że nie jesteśmy jako sieć objęci obowiązkiem zbiórki opakowań, to zdecydowaliśmy się dobrowolnie przystąpić do systemu kaucyjnego i wspieramy naszych franczyzobiorców w realizacji jego założeń.
W początkowej fazie od uruchomienia projektu, na rynku dostępne będą zarówno opakowania kaucyjne, jak i niekaucyjne i taki stan może się utrzymywać przez kilka miesięcy. W związku z powyższym mogą zdarzać się tego typu sytuacje, jakie Pan opisuje. Jeśli puszki przyniesione przez klienta nie miały oznaczenia kaucji, sprzedawczyni nie mogła zaoferować zwrotu pieniędzy. W tej sytuacji zaproponowała przyznanie punktów w aplikacji Żappka.
Chcielibyśmy wyjaśnić zasady funkcjonowania systemu kaucyjnego w naszej sieci - opakowania objęte systemem kaucyjnym można zwracać we wszystkich sklepach sieci Żabka, z wyjątkiem placówek autonomicznych Żabka Nano. Od października, w przypadku opakowań objętych kaucją, klient otrzymuje zarówno zwrot kaucji, jak i żappsy, czyli punkty w naszym programie lojalnościowym Żappka. Warunkiem otrzymania żappsów jest posiadanie naszej aplikacji. Za opakowania niekaucyjne przyznawane są punkty w aplikacji Żappka (żappsy).







Napisz komentarz
Komentarze