- Szanowni Państwo, zwracamy się z uprzejmą prośbą o podjęcie działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego w obrębie przejścia dla pieszych znajdującego się w ciągu drogi krajowej nr 94 przy ulicy Kutrowskiego 39 w Oławie - napisał. - W ostatnim czasie pomimo ustawienia w pobliżu radaru stacjonarnego, doszło w tym miejscu do dwóch wypadków z udziałem pieszych. W naszym przekonaniu kierujący jadący od strony Wrocławia skupiają całą swoją uwagę na ww. urządzeniu, która jest jeszcze następnie dodatkowo absorbowana przez dość ruchliwe skrzyżowanie, żeby w końcu wjechać na przejście dla pieszych o nieco ograniczonej widoczności (znaki i drzewa z prawej strony). Zwracamy też uwagę, że na przejściu brak jest należytego oświetlenia. Prosimy więc o podjęcie działań mających na celu doświetlenie przejścia dla pieszych. Uważamy także, że aby upłynnić ruch na znajdującym się obok skrzyżowaniu ulic Kutrowskiego - Kochanowskiego - Okólna powinien powstać na nim dodatkowy pas dla jadących od centrum i skręcających w lewo w ulicę Okólną. Pozwoliłoby by to na uniknięcie tamowania ruchu kierującym jadących w stronę Wrocławia. W takim przypadku jednak przejście dla pieszych musiałoby by zostać przeniesione za skrzyżowanie w kierunku Wrocławia. Spowodowałoby to tym samym lepszą widoczność (brak drzew) oraz jego usytuowanie w bezpośrednim sąsiedztwie urządzenia radarowego.
Oto odpowiedź, jakiej udzielił Jacek Mozalewski, zastępca dyrektora Oddziału ds. Zarzadzania Drogami i Mostami:
- Odpowiadając na pismo dotyczące przejścia dla pieszych znajdującego się w ciągu drogi krajowej nr 94 przy ulicy Kutrowskiego 39 w Oławie informuję, że zadanie pod nazwą „Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK94 w m. Oława, Godzikowice, Maszków, Gać” planowane jest do realizacji w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury
Drogowej. W ramach powyższego zadania zostanie wykonane doświetlenie m.in. powyższego przejścia dla pieszych. W celu poprawy widoczności wystąpimy do gminy o zgodę na wycinkę drzewa z gatunku lipa rosnącego przy przejściu. Budowa lewoskrętu wprawdzie mogłaby upłynnić ruch pojazdów z centrum Oławy w kierunku Wrocławia, ale jednoczenie znacznie zwiększyłaby się ich prędkość w pobliżu przejścia, co także mogłoby skutkować zwiększeniem zagrożenia dla pieszych. W przypadku przeniesienia przejścia w kierunku Wrocławia konieczna byłaby budowa chodników, oraz być może przeniesienie fotoradaru w inną lokalizację. Z uwagi na powyższe nie przychylamy się do Pana wniosku o zmianę lokalizacji przejścia dla pieszych. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że już zaplanowane przez nas działania przyniosą satysfakcjonujący wszystkich skutek w postaci poprawy bezpieczeństwa.
A tak komentuje tę odpowiedź Marek Drabiński: - O ile cieszy nas informacja o doświetleniu przejścia, trochę mniej o wycięciu drzewa, to kompletnie nie możemy zrozumieć argumentu, że budowa dodatkowego pasa do skrętu w lewo mogła by spowodować zagrożenie dla pieszych... Z tej absurdalnej retoryki wynika, że nie można nic robić w kierunku upłynnienia ruchu w naszym mieście, bowiem mogło by to zagrażać pieszym. Proszę pamiętać, że w tym miejscu znajduje się stacjonarny fotoradar oznakowany z obu stron, co sprawia, że może być skierowany do robienia zdjęć w obu kierunkach. Nie zgadzając się kompletnie z tym argumentem, kierujemy kolejne pismo, tym razem do centrali GDDKiA w Warszawie.
Napisz komentarz
Komentarze