Najtańsza oferta przewyższała budżet, określony na 183 tys. zł brutto. Przypomnijmy, że opracowanie takiego planu miało posłużyć do ogłoszenia przetargu na przebudowę dworca w formule projektuj i buduj. Przewidywano, że faza projektowo-budowlana rozpocznie się w III kwartale 2023 r. i zajmie 26 miesięcy. Na razie nie wiadomo, o ile się to wszystko teraz przesunie.
Przypomnijmy, że oławska stacja kolejowa to najstarsza taka czynna stacja na terenie Polski. Budynek dworca został zbudowany w 1840 r., następnie przechodził przebudowy – w stylu neorenesanu włoskiego (zobacz fot. niżej). Dworzec jest wpisany do rejestru zabytków. W planach, które właśnie odsuwają się w czasie, przewidziano jego kompleksową przebudowę i dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przywrócone miało być historyczne wejście do budynku we wschodniej jego części. Przewidziano też zmianę lokalizacji poczekalni oraz pozostałych funkcji dworcowych. Główny korpus budynku - ok. 64% powierzchni użytkowej - miał zostać przeznaczona na potrzeby samorządu Oławy. Proponowano umieszczenie tutaj oddziału straży, restauracji, prowadzonej przez SPD „Tęcza” oraz punktu krwiodawstwa.
Napisz komentarz
Komentarze