Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 15 maja 2024 15:19
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Jak promować firmę usługową w wyszukiwarce Google?

Dotarcie do wielu klientów zainteresowanych usługami w danym mieście nie jest łatwe. Firmy mają zazwyczaj jedną siedzibę. Mieszkańcy przebywają w danej okolicy, przy czym w niektórych częściach miejscowości w ogóle nie bywają – dotyczy to zwłaszcza dużych aglomeracji, takich jak Wrocław. Co za tym idzie, reklama tradycyjna w postaci banerów w całym mieście może być nieopłacalna. Alternatywą jest promowanie marki w wyszukiwarce Google. Jak to zrobić?

Promocja firmy w Google – w jakie działania zainwestować?

Internauci mają do dyspozycji co najmniej kilka wyszukiwarek. Rynek został zdecydowanie zdominowany przez Google, które w Polsce ma ponad 95% udziału w rynku. Ta wyszukiwarka daje firmom usługowym spore możliwości pod względem zaistnienia w sieci. Jakie?

Reklama w Google Ads

Kiedy wyszukamy daną frazę w Google, na górze wyników najczęściej zobaczymy reklamy. Pochodzą one z systemu Google Ads, który jest największym tego typu na świecie. Tylko czy internauci klikają takie wyniki? Z analizy Hubspot wynika, że robi to aż 63% korzystających z sieci. W 3 kwartale 2022 roku Google osiągnęło na swojej platformie reklamowej przychód w wysokości ponad 54 miliardów dolarów, co pokazuje skalę popularności tego rozwiązania.

Największą zaletą reklam w Google Ads jest możliwość precyzyjnego zdefiniowania, komu mają się wyświetlać. Przykładowo, można określić, że będą je widzieć mieszkańcy Wrocławia i okolicy. Ponadto kampanie Google Ads umożliwiają reklamowanie działalności na stronach, które należą do systemu Google Adsense. Dzięki temu reklamy mogą się wyświetlać m.in. przeglądającym witryny powiązane z Wrocławiem, co jest kolejnym sposobem na zainteresowanie ofertą.

Pozycjonowanie strony w Google

Aby pozyskiwać ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania, strona musi uzyskać najpierw wysokie pozycje na frazy, które najlepiej opisują dany biznes. Można je ustalić za pomocą takich narzędzi jak: Planer słów kluczowych, Senuto czy Semstorm. Wpływ na widoczność witryny ma wiele czynników – teoretycznie około 200, ale najprawdopodobniej jest ich więcej. Do najważniejszych należą:

Optymalizacja contentu

Wszystkie treści w witrynie powinny być zoptymalizowane pod słowa kluczowe, dlatego dla każdego tekstu trzeba je ustalać indywidualnie. To niezbędne, aby zwiększyć szanse witryny na oczekiwane pozycje. Kluczowe jest odpowiednie wykorzystanie ustalonych fraz. Jak to zrobić? Najważniejsze słowo kluczowe należy umieścić w tytule strony, tytule tekstu (nagłówek H1), w nagłówkach H2-H6 (nie we wszystkich – w zależności, jak pasują), leadzie i naturalnie w pozostałej treści. Mniej istotne należy po prostu wykorzystać w contencie – najlepiej, jeśli pojawią się w nagłówkach.

Optymalizacja techniczna

W zależności od stanu strony obejmuje inne działania. Należą do nich utworzenie i dodanie mapy witryny, wdrożenie szyfrowanego połączenia (https://), dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, poprawa wskaźników Core Web Vitals, wyeliminowanie błędów związanych z indeksowaniem, ulepszenie szybkości ładowania witryny i wiele innych prac.

Pozyskiwanie linków

Linkbuilding, czyli aktywnych odnośników, które prowadzą do witryny. Jeśli prowadzimy działalność usługową we Wrocławiu, warto zdobyć odsyłacze z serwisów powiązanych z tym miastem, np. witryn informacyjnych. Kolejnym cennym źródłem linków są witryny powiązane tematycznie z naszą działalnością, np. strony branżowe.

To tylko część działań, które obejmuje pozycjonowanie. Więcej informacji można znaleźć na stronie firmy Smartbuzz.

Pozycjonowanie Profilu Firmy w Google

W wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne, na samej górze, wyświetlają się przeważnie reklamy, a pod nimi mapa i trzy wizytówki. Jeżeli chcemy, aby nasza oferta się tam znalazła, musimy najpierw założyć Profil Firmy w Google. Kiedy wizytówka będzie już aktywna, może się wyświetlać w top 10 Google i Google Maps. Niemal w każdym przypadku wymaga ona optymalizacji, aby osiągnąć taki rezultat. Wpływ na pozycje zajmowane przez wizytówki mają takie czynniki jak:

Nazwa i opis firmy

Optymalnie, jeśli nazwa zawiera słowo kluczowe połączone z brandem. Może to być, np. biuro rachunkowe MaxRach. Na opis mamy 750 zzs, ale najważniejszych jest 250 zzs i to w tej części należy użyć głównej frazy.

Wypełnienie profilu

Wizytówka powinna być uzupełniona, a ponadto systematycznie aktualizowana. Warto dodawać zdjęcia, wpisy oraz informacje o promocjach.

Opinie

W Profilu Firmy w Google wyświetlają się m.in. recenzje. Warto je zdobywać, a idealnie, jeśli są długie i zawierają słowa kluczowe. Dobrym krokiem jest odpowiadanie na nie bez względu na to, czy są negatywne, czy pozytywne.

To tylko wybrane czynniki, które mają wpływ na pozycje zajmowane przez wizytówkę. Jeśli uda się wypozycjonować stronę i Profil Firmy w Google, marka może być dwa razy widoczna w top 10 wyszukiwania. To zwiększa szanse na zdobycie klienta.

(tekst sponsorowany)

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: cześTreść komentarza: Fajna 40-stka :DData dodania komentarza: 15.05.2024, 14:46Źródło komentarza: GAĆaneczki do tańca i do różańca. I na Rajd Koguta!Autor komentarza: Z wioskiTreść komentarza: Brakuje komisji śledczej do sprawy kto zarobił na działkach między J-L a Miłoszycami.Data dodania komentarza: 15.05.2024, 14:20Źródło komentarza: Zdecydowali o pracy w komisjachAutor komentarza: PanZasadaTreść komentarza: Mój syn na rowerze: - tato, nie zmieszczę się? - masz 1.5metra, na pewno się zmieścisz! ... ojoj, no trudno, próbuj dalejData dodania komentarza: 15.05.2024, 14:15Źródło komentarza: OŁAWA Śpią, piją na przystanku. Co na to Straż Miejska?Autor komentarza: KarolTreść komentarza: Jakie aktywności są szykowane w Oławie i w sąsiedztwie - np J-L., Oleśnicy, Brzegu, Strzelinie? Czy można Autorów prosić o podobny raport - PRZED, a nie po imprezie.Data dodania komentarza: 15.05.2024, 13:38Źródło komentarza: 18 maja Noc Muzeów - Dolny Śląsk oferuje artakcjeAutor komentarza: ciotkaTreść komentarza: Tworzenie nikomu nie przydatnej struktury. Wy tam weźcie się do uczciwej pracy a nie generowania kosztów i kolejnych stanowisk dla swoich.Data dodania komentarza: 15.05.2024, 13:02Źródło komentarza: Karolina Kaczor chce Młodzieżowej Rady MiastaAutor komentarza: Zdegustowany.Treść komentarza: No cóż, mleko się rozlało.Data dodania komentarza: 15.05.2024, 12:54Źródło komentarza: "Było biednie, ale dziś jesteśmy gminą sukcesu"
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama