Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 13 grudnia 2025 17:21
Reklama Hipol

Jak promować firmę usługową w wyszukiwarce Google?

Dotarcie do wielu klientów zainteresowanych usługami w danym mieście nie jest łatwe. Firmy mają zazwyczaj jedną siedzibę. Mieszkańcy przebywają w danej okolicy, przy czym w niektórych częściach miejscowości w ogóle nie bywają – dotyczy to zwłaszcza dużych aglomeracji, takich jak Wrocław. Co za tym idzie, reklama tradycyjna w postaci banerów w całym mieście może być nieopłacalna. Alternatywą jest promowanie marki w wyszukiwarce Google. Jak to zrobić?
Podziel się
Oceń

Promocja firmy w Google – w jakie działania zainwestować?

Internauci mają do dyspozycji co najmniej kilka wyszukiwarek. Rynek został zdecydowanie zdominowany przez Google, które w Polsce ma ponad 95% udziału w rynku. Ta wyszukiwarka daje firmom usługowym spore możliwości pod względem zaistnienia w sieci. Jakie?

Reklama w Google Ads

Kiedy wyszukamy daną frazę w Google, na górze wyników najczęściej zobaczymy reklamy. Pochodzą one z systemu Google Ads, który jest największym tego typu na świecie. Tylko czy internauci klikają takie wyniki? Z analizy Hubspot wynika, że robi to aż 63% korzystających z sieci. W 3 kwartale 2022 roku Google osiągnęło na swojej platformie reklamowej przychód w wysokości ponad 54 miliardów dolarów, co pokazuje skalę popularności tego rozwiązania.

Największą zaletą reklam w Google Ads jest możliwość precyzyjnego zdefiniowania, komu mają się wyświetlać. Przykładowo, można określić, że będą je widzieć mieszkańcy Wrocławia i okolicy. Ponadto kampanie Google Ads umożliwiają reklamowanie działalności na stronach, które należą do systemu Google Adsense. Dzięki temu reklamy mogą się wyświetlać m.in. przeglądającym witryny powiązane z Wrocławiem, co jest kolejnym sposobem na zainteresowanie ofertą.

Pozycjonowanie strony w Google

Aby pozyskiwać ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania, strona musi uzyskać najpierw wysokie pozycje na frazy, które najlepiej opisują dany biznes. Można je ustalić za pomocą takich narzędzi jak: Planer słów kluczowych, Senuto czy Semstorm. Wpływ na widoczność witryny ma wiele czynników – teoretycznie około 200, ale najprawdopodobniej jest ich więcej. Do najważniejszych należą:

Optymalizacja contentu

Wszystkie treści w witrynie powinny być zoptymalizowane pod słowa kluczowe, dlatego dla każdego tekstu trzeba je ustalać indywidualnie. To niezbędne, aby zwiększyć szanse witryny na oczekiwane pozycje. Kluczowe jest odpowiednie wykorzystanie ustalonych fraz. Jak to zrobić? Najważniejsze słowo kluczowe należy umieścić w tytule strony, tytule tekstu (nagłówek H1), w nagłówkach H2-H6 (nie we wszystkich – w zależności, jak pasują), leadzie i naturalnie w pozostałej treści. Mniej istotne należy po prostu wykorzystać w contencie – najlepiej, jeśli pojawią się w nagłówkach.

Optymalizacja techniczna

W zależności od stanu strony obejmuje inne działania. Należą do nich utworzenie i dodanie mapy witryny, wdrożenie szyfrowanego połączenia (https://), dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, poprawa wskaźników Core Web Vitals, wyeliminowanie błędów związanych z indeksowaniem, ulepszenie szybkości ładowania witryny i wiele innych prac.

Pozyskiwanie linków

Linkbuilding, czyli aktywnych odnośników, które prowadzą do witryny. Jeśli prowadzimy działalność usługową we Wrocławiu, warto zdobyć odsyłacze z serwisów powiązanych z tym miastem, np. witryn informacyjnych. Kolejnym cennym źródłem linków są witryny powiązane tematycznie z naszą działalnością, np. strony branżowe.

To tylko część działań, które obejmuje pozycjonowanie. Więcej informacji można znaleźć na stronie firmy Smartbuzz.

Pozycjonowanie Profilu Firmy w Google

W wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne, na samej górze, wyświetlają się przeważnie reklamy, a pod nimi mapa i trzy wizytówki. Jeżeli chcemy, aby nasza oferta się tam znalazła, musimy najpierw założyć Profil Firmy w Google. Kiedy wizytówka będzie już aktywna, może się wyświetlać w top 10 Google i Google Maps. Niemal w każdym przypadku wymaga ona optymalizacji, aby osiągnąć taki rezultat. Wpływ na pozycje zajmowane przez wizytówki mają takie czynniki jak:

Nazwa i opis firmy

Optymalnie, jeśli nazwa zawiera słowo kluczowe połączone z brandem. Może to być, np. biuro rachunkowe MaxRach. Na opis mamy 750 zzs, ale najważniejszych jest 250 zzs i to w tej części należy użyć głównej frazy.

Wypełnienie profilu

Wizytówka powinna być uzupełniona, a ponadto systematycznie aktualizowana. Warto dodawać zdjęcia, wpisy oraz informacje o promocjach.

Opinie

W Profilu Firmy w Google wyświetlają się m.in. recenzje. Warto je zdobywać, a idealnie, jeśli są długie i zawierają słowa kluczowe. Dobrym krokiem jest odpowiadanie na nie bez względu na to, czy są negatywne, czy pozytywne.

To tylko wybrane czynniki, które mają wpływ na pozycje zajmowane przez wizytówkę. Jeśli uda się wypozycjonować stronę i Profil Firmy w Google, marka może być dwa razy widoczna w top 10 wyszukiwania. To zwiększa szanse na zdobycie klienta.

(tekst sponsorowany)

Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: jarek.wTreść komentarza: sytuacjatakabedziewurzedzie,dotad,dopukiradni/wwiekszosci/bedakundelkamistajszczyka.jedyniewmiareodwaznymjestpanRygielskizkolegami.taktrzymac.Apan,panieBabskijestjuzchybatadzialalnosciazmeczonyData dodania komentarza: 13.12.2025, 16:45Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następcaAutor komentarza: lechiznajomiTreść komentarza: panieburmistrz,toilejeszczeosobzotoczeniaGrzedowczekanaintratnestanowiskaodpana?/Bez/Radnizacowybierzeciepieniadze,prawdajest,zejestescieleniamiidarmozjadami.trzebazastanawiacsiejuz,niestetynadreferendumData dodania komentarza: 13.12.2025, 16:19Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następcaAutor komentarza: :)Treść komentarza: Wyleciał człowiek niezależny... pod byle pretekstem. Pan Olechowski robił dobrą robotę. Teraz wsadzą kolejną miejscową miernotę i będzie git. Ważne, żeby kasa z miasta szła tam gdzie ma iść. Układ jelczański działa dalej.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 14:02Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następcaAutor komentarza: GosiaTreść komentarza: Krzysiu Ty tam nie pasujesz, wracaj na Orlenik tam bardziej się przydasz😅Data dodania komentarza: 13.12.2025, 13:05Źródło komentarza: Oddali hołd wszystkim, którzy nie wyrzekli się wartości, jakie tworzą fundament wolnego społeczeństwaAutor komentarza: RedaktorTreść komentarza: Dziękuję za korektę - czyli ktoś te komentarze jednak czyta.. :-)Data dodania komentarza: 13.12.2025, 12:50Źródło komentarza: Najpierw zwolnienia, teraz sprzedają zakład za niemal 27 mln zł!Autor komentarza: RedaktorTreść komentarza: Przykra informacja. Trudny czas dla pracowników. Trudno się uśmiechać w takiej Polsce... Do tego artykuł z błędami: "pojawiła się oferta kupna terenu po zakładzie.." - jeśli już to oferta sprzedaży terenu.. itd.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 10:59Źródło komentarza: Najpierw zwolnienia, teraz sprzedają zakład za niemal 27 mln zł!
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama