Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 15 maja 2024 06:39
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Pozycjonowanie biznesu w sieci - czy to dobry moment?

Wiele osób odczuwa finansowe skutki pandemii koronawirusa. Większość z nas szuka sposobów na to, by zaoszczędzić - robią to także przedsiębiorcy. Stawiając sobie pytanie dotyczące inwestycji w pozycjonowanie, trzeba dobrze się zastanowić nad tym, czy rzeczywiście lepiej będzie przełożyć to przedsięwzięcie ''na lepsze czasy''. Dlaczego?

Wzrost sprzedaży online

Nietrudno zauważyć, że coraz więcej osób rezygnuje z kupowania rozmaitych towarów w sklepach stacjonarnych. Taką tendencję można było zauważyć jeszcze przed nastaniem pandemii, a od wielu miesięcy jest ona coraz bardziej wyraźna. Nic w tym dziwnego, bo przecież kupując online, nie musimy wychodzić do sklepu, gdzie można zarazić się niebezpiecznym wirusem. Odbiór przesyłki da się przecież zorganizować tak, by ryzyko zakażenia się koronawirusem było absolutnie minimalne.

Warto podkreślić, że restrykcje dotyczące naszego funkcjonowania w okresie pandemii zmieniają się. Dlatego trzeba liczyć się również z sytuacjami, w których pewnych towarów po prostu nie można kupić w sklepach stacjonarnych, ponieważ są one zamknięte. Zakupy online w takich okresach stają się zatem jedyną możliwością. Trzeba też mieć na uwadze, że osoby przebywające na kwarantannie nie mogą wyjść z domu, więc nawet gdy sklep jest otwarty, kupowanie przez internet jest dla nich koniecznością.

Zwiększone wyszukiwanie fraz

Pandemia przyczyniła się do niespodziewanego wzrostu zainteresowania sklepami internetowymi. To z kolei oznacza, że odnotowano zwiększony ruch na stronach i zwiększoną wyszukiwalność fraz. W okresie pandemii szukamy różnych artykułów online nawet dla relaksu, niekoniecznie po to, żeby od razu je zamówić. Mało tego, robienie zakupów online weszło do zakresu obowiązków zawodowych wielu osób. W dodatku należy zauważyć, że niektóre frazy wcześniej prawie w ogóle nie były wpisywane w wyszukiwarkę!

Czy warto zacząć pozycjonowanie właśnie teraz?

Początek pandemii był czasem, w którym wiele branż nie miało wyjścia i po prostu musiało przenieść swoją działalność do internetu. Oczywiście firmy, które nie pozycjonowały się do tej pory, nie mogły od razu cieszyć się sukcesem, ponieważ nie można nadrobić zaległości w pozycjonowaniu w kilka dni. Jednak eksperci podkreślają, że czas, w którym świat zmaga się z nieznanym dotąd koronawirusem, jest dobrym momentem na podjęcie decyzji o pozycjonowaniu firmy. Podczas gdy w ''normalnych'' czasach na efekty SEO trzeba czekać nawet kilkanaście miesięcy, obecnie rezultaty pracy nad pozycjonowaniem firmy są odczuwalne znacznie szybciej. Dzieje się tak również dlatego, bo sporo firm rezygnuje z pozycjonowania, co okazuje się błędem, ponieważ stała pozycja w wynikach wyszukiwania daje pewność ciągłego ruchu na stronie. Nie można zapominać o tym, że odzyskanie wcześniejszej, wysokiej pozycji wiąże się z większymi wydatkami niż jej stałe utrzymanie.

Co się stanie, jeśli przestaniesz pozycjonować swój sklep?

Można śmiało powiedzieć, że pozycjonowanie stron www jest w dobie pandemii kluczowe dla działalności wielu branż. Jeśli z powodu konieczności wdrożenia oszczędności lub z innych przyczyn zrezygnujesz z optymalizacji witryny, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że bardzo dużo stracisz. Niestety przerwa w pozycjonowaniu strony wiąże się z utratą wyników, na które pracowało się przez długi czas i na które wydało się sporo pieniędzy. Trzeba przy tym mieć na uwadze, że SEO i tak jest dość tanim źródłem ruchu. Przekreślenie dużego nakładu pracy i zmarnowanie wcześniejszych inwestycji wydaje się więc naprawdę niezbyt dobrym posunięciem. Pamiętaj, że Twoja konkurencja może popaść w prawdziwe tarapaty, jeśli właśnie teraz zrezygnuje z pozycjonowania. To samo dotyczy Ciebie i Twojej firmy, więc chyba nie chcesz oddać wszystkiego innym, skoro już tyle osiągnąłeś? Jeśli musisz koniecznie zmniejszyć koszty, to ogranicz zasięg działań pozycjonowania, ale w żadnym razie nie rezygnuj z niego! Chyba nie chcesz dołożyć sobie problemów i zaczynać ponownie od nowa działań mających na celu wypromowanie swojej firmy?

Przekonaj do zakupów nowych klientów

W okresie, w którym spędzamy w domach znacznie więcej czasu niż zwykle, częściej jesteśmy online. Z internetowych wyszukiwarek coraz częściej korzystają między innymi seniorzy, którzy przekonują się także do robienia zakupów online. Dzięki temu, że zadbasz o odpowiednie pozycjonowanie swojego sklepu, dotrzesz również do tej grupy. Nie można pominąć tu też mieszkańców wsi i małych miast. Takie osoby na większe zakupy na ogół wyjeżdżały do dużych miejscowości, jednak w obecnej sytuacji również one decydują się na korzystanie z możliwości kupowania online. Poszerzenie zasięgu o potencjalnie nowych klientów jest niezwykle istotne, ale oczywiście trzeba też pamiętać o dotychczasowych odbiorcach.

Twoja branża ma problemy? Nie przejmuj się!

Okres pandemii daje przedsiębiorcom bardzo różne doświadczenia. Obserwujesz, że w Twojej branży nie dzieje się najlepiej? Wykorzystaj więc sytuację! Aby cieszyć się dobrymi efektami pozycjonowania, na ogół trzeba walczyć z silną konkurencją. Jeśli wiedzie się jej niezbyt dobrze, to istnieją duże szanse na to, że na efekty pozycjonowania będziesz czekać dużo krócej, niż miałoby to miejsce przed epidemią. Z drugiej strony musisz zachować szczególną czujność w przypadku, gdy firmy z Twojej branży nie narzekają na problemy ze sprzedażą. Najgorsze co możesz zrobić w takiej sytuacji, to zrezygnować z pozycjonowania swojej strony. W ten sposób to, na co pracowałeś, oddałbyś

innym. Nie chcesz chyba, aby Twoi stali klienci mieli trudności ze znalezieniem Cię w sieci i zmuszeni byli tym samym do zrobienia zakupów gdzie indziej? Nawet niewielkie inwestycje w SEO uratują Cię przed porażką i brnięciem w kłopoty, które nasiliłyby się po pandemii. Trzeba mieć świadomość tego, że nie wszystkie firmy przetrwają obecny czas, natomiast te, którym uda się przetrzymać ten wyjątkowy okres, zdobędą szerszą klientelę.

Doceń wartość pozycjonowania

Nie można traktować pozycjonowania jako promocję firmy, z której można zrezygnować. Jest to niezwykle istotne narzędzie umożliwiające zwiększenie ruchu na stronie internetowej, a co za tym idzie większą sprzedaż. Jeśli Twoi Klienci nie będą mogli szybko znaleźć Cię w Google, to skorzystają z tego, co oferuje im konkurencja. Czas pandemii to z pewnością nie jest odpowiedni moment na utratę zainteresowania pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie stało się czymś, co przyczyniło się do sukcesu wielu sklepów internetowych w ciągu ostatnich miesięcy. To, co powinieneś teraz zrobić, to przygotować strategię SEO. Możesz naprawdę wiele zyskać! Czekanie na lepszy czas, który przyjdzie po pandemii to stanowczo nieudany pomysł. Nie masz zbyt wielu zamówień online? To nie powód, żeby rezygnować z pozycjonowania. Już wkrótce przekonasz się, że Twoja widoczność w internecie poprawi się. Reklama outdoorowa nie zapewni Ci tego, co w obecnych czasach może zdziałać SEO. Być może epidemia koronawirusa to najlepszy czas na pozycjonowanie również Twojej strony www!

Publikacja powstała przy kooperacji z Agencją Empressia.pl, a więcej informacji na temat pozycjonowania znajdziesz pod tym linkiem: https://www.empressia.pl/blog/131-seo-a-pozycjonowanie-czym-wlasciwie-roznia-sie-te-pojecia

(tekst sponsorowany)

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: Dociekliwy.Treść komentarza: Ostatnia kadencja pięć i pół roku budźet sto pięćdziesiąt milionów rocznie ,a nawet więcej to jest około 800mil.zł.Na co te ogromne pieniądze poszły?To ma być dobry gospodarz,nie rób pan sobie wstydu.Są ludzie którzy potrafią myśleć ,a nie karmić się propagandą.Data dodania komentarza: 14.05.2024, 20:52Źródło komentarza: "Było biednie, ale dziś jesteśmy gminą sukcesu"Autor komentarza: TYLETreść komentarza: Zgoda że jak Jelcz upadł było ciężko ale od 15 lat jest bardzo dobrze ale potencjał gminy jest niski. Brakuje przed wszystkim dużej ilości mieszkań bo to co buduje spółdzielnia i TBS to promil potrzeb brakuje również przedszkoli żłobków dróg osiedlowych ( domki) dobrej opieki zdrowotnej gmina z takimi dochodami powinna lepiej się rozwijać. Pisu nie lubię ale wprowadzenie dwóch kadencji to dobry pomysł koniec z zasiedzeniem stołków.Data dodania komentarza: 14.05.2024, 19:35Źródło komentarza: "Było biednie, ale dziś jesteśmy gminą sukcesu"Autor komentarza: ObiektywnyTreść komentarza: Obok przystanku jest Żabka. Z trzech stron rynku są sklepy gdzie sprzedawany jest alkohol do godziny 23 i pijacy przychodzą z całej okolicy. Należy otworzyć sklep z alkoholem z czwartej strony, to pijaków nie będzie w rynku wcale. Pod każdym sklepem monopolowym postawić strażnika to nie będzie incydentów.Data dodania komentarza: 14.05.2024, 17:02Źródło komentarza: OŁAWA Śpią, piją na przystanku. Co na to Straż Miejska?Autor komentarza: Gocha ze ZwierzyńcaTreść komentarza: ..... Kasę za to bierzecie. Palcami trzeba Wam pokazywać ...... Na Zwierzynieckiej też jedziecie obok tirów stojących na zakazie , widzicie to i nic sobie z tym nie robicieData dodania komentarza: 14.05.2024, 14:38Źródło komentarza: OŁAWA Śpią, piją na przystanku. Co na to Straż Miejska?Autor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Trzeżwy,czy z KO?Data dodania komentarza: 14.05.2024, 14:01Źródło komentarza: OŁAWA Śpią, piją na przystanku. Co na to Straż Miejska?Autor komentarza: SpecjalistaOdWszystkiegoTreść komentarza: Ten sam co za policję, sądy, straż miejską, przystanek, sprzątanie, śmieci i jeszcze parę rzeczy: podatnik. Bo pytając "kto za to zapłaci" dochodzimy do wniosku, że nie potrzebujemy nic, co z publicznych pieniędzy... i będziemy budować zamknięte osiedla "dla lepszych".Data dodania komentarza: 14.05.2024, 13:48Źródło komentarza: OŁAWA Śpią, piją na przystanku. Co na to Straż Miejska?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama