Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 27 stycznia 2026 18:41
ZOBACZ:
Reklama
Reklama Jaśnikowski

OŁAWA Nie będzie opłaty za psa

Po kilku latach zabiegania o zniesie tej  opłaty na dzisiejszej sesji nastąpiła - można powiedzieć - historyczna chwila
OŁAWA Nie będzie opłaty za psa
OŁAWA Nie będzie opłaty za psa
Podziel się
Oceń

Po raz kolejny radna Magdalena Ziółkowska wystąpiła z propozycją zniesienia opłaty za psa. Tym razem zrobiła to w formie najpierw petycji, którą podpisało blisko 250 mieszkańców. Okazało się jednak, że petycja zawiera błąd. Ku zaskoczeniu radnych, burmistrz który do tej pory był przeciwny znoszeniu tej opłaty, stwierdził że na kolejnej sesji on zaproponuje uchwałę o zniesieniu tej opłaty. Dlaczego nagle zmienił zdanie? Osiągnął cel, o który od lat walczył, czyli przytulisko jest dofinansowane i zamieniło się w schronisko, więc opłata może być zniesiona - uzasadniał. 
Ale radnej Ziółkowskie zależało na dokończeniu sprawy, o którą zabiegała od lat i złożyła stosowny projekt uchwały na dzisiejszej sesji . Radni wprowadzili go do porządku obrad i... przegłosowali. Za jej przyjęciem głosowało 17 radnych, jeden był przeciwko, a jeden się wstrzymał. 
Opłata za psa ma być zniesiona od 1 stycznia 2025 roku. Przypomnijmy, że dotychczas było to 96 zł za jednego psa i 48 za kolejnego. 

- Radni podjęli uchwałę w sprawie zniesienia opłaty od posiadania psów, tym samym uznając za zasadną petycję mieszkańców w sprawie zniesienia w mieście Oława opłaty od posiadania psów - skomentowała krótko w mediach społecznościowych Magdalena Ziółkowska.


Napisz komentarz

Komentarze

Brak Bardziej Skompromitowanych 28.09.2024 11:47
Po komentarzach widzę, że frustracja skompromitowanych bbsiaków sięga zenitu, ale co się dziwić, jak sam Francmann jest regularnie przyłapywany na kłamstwach i traci kontrolę, dodatkowo obraża radnych bez sensu. Co do opozycji, na sesji elegancko punktowali Soroczyński, Mierzwiak, Zieliński i Gawlas. Radny Gawlas z niezwykłą klasą pozamiatał Francmanna po jego żenujących obelgach.

Nieogarniety 28.09.2024 16:57
Brak Bardziej Skompromitowanych 28.09.2024 11:47
Po komentarzach widzę, że frustracja skompromitowanych bbsiaków sięga zenitu, ale co się dziwić, jak sam Francmann jest regularnie przyłapywany na kłamstwach i traci kontrolę, dodatkowo obraża radnych bez sensu. Co do opozycji, na sesji elegancko punktowali Soroczyński, Mierzwiak, Zieliński i Gawlas. Radny Gawlas z niezwykłą klasą pozamiatał Francmanna po jego żenujących obelgach.
Chyba oglądałeś inną sesję. Zenujace i nie na temat występy radnych z WdO, które miały na celu tylko i wyłącznie obrazić burmistrza, i skłócić mieszkańców. A Frisch z klasą i w punkt, tradycyjnie zresztą, pokazywał głupie pomysly tych, którymi tak się zachwycasz. Zreszta jedyny Ty się nimi zachwycasz. Zapytaj na mieście , jak żenująco nisko oceniają radnych Alberta i Roberta , zwłaszcza po tej panice, jaką zasiali na swoim osiedlu przy powodzi.

Brak Bardziej Skompromitowanych 28.09.2024 17:38
Nieogarniety 28.09.2024 16:57
Chyba oglądałeś inną sesję. Zenujace i nie na temat występy radnych z WdO, które miały na celu tylko i wyłącznie obrazić burmistrza, i skłócić mieszkańców. A Frisch z klasą i w punkt, tradycyjnie zresztą, pokazywał głupie pomysly tych, którymi tak się zachwycasz. Zreszta jedyny Ty się nimi zachwycasz. Zapytaj na mieście , jak żenująco nisko oceniają radnych Alberta i Roberta , zwłaszcza po tej panice, jaką zasiali na swoim osiedlu przy powodzi.
Tak tak, za to Francmann był bardzo na temat jak uchwała dotyczyła wprowadzenia sprzedaży alkoholu w muzeach a ten wyjechał ze stacjami paliw, no chyba, że dla niego to instytucje kultury. Radnego Roberta nie znam. To moja ostatnia odpowiedź na twój wpis gdyż nie ma żadnego sensu z tobą rozmawiać, bo jedyne co robisz to obrażasz i szczujesz ku chwale małego zakompleksionego Tomaszka. Bez odbioru tubo burmistrza. Idź sobie ze Sławkiem pogadaj, ten sam poziom urojeń.

Nieogarniety 28.09.2024 18:44
Brak Bardziej Skompromitowanych 28.09.2024 17:38
Tak tak, za to Francmann był bardzo na temat jak uchwała dotyczyła wprowadzenia sprzedaży alkoholu w muzeach a ten wyjechał ze stacjami paliw, no chyba, że dla niego to instytucje kultury. Radnego Roberta nie znam. To moja ostatnia odpowiedź na twój wpis gdyż nie ma żadnego sensu z tobą rozmawiać, bo jedyne co robisz to obrażasz i szczujesz ku chwale małego zakompleksionego Tomaszka. Bez odbioru tubo burmistrza. Idź sobie ze Sławkiem pogadaj, ten sam poziom urojeń.
Widzę , specjał ktoś ma inne zdanie i argumenty to uciekasz jak kundel z podwiniętym ogonem. Łatwo obśmiewać, obrażać, opluwać i hejtować jak nie ma głosu przeciw. Jak widać nie masz żadnych argumentów oprócz nienawiści i hejtu. Masz rację w jednym. Przepraszam pana radnego Roberta któremu zmieniłem imię. A co się tyczy alkoholu to odsłuchaj sobie, albo przeczytaj argumentację pani radnej której rodzice prowadza hotel i restauracje. To jest dopiero żenada.

Mieszkaniec Oławy 28.09.2024 23:54
Nieogarniety 28.09.2024 18:44
Widzę , specjał ktoś ma inne zdanie i argumenty to uciekasz jak kundel z podwiniętym ogonem. Łatwo obśmiewać, obrażać, opluwać i hejtować jak nie ma głosu przeciw. Jak widać nie masz żadnych argumentów oprócz nienawiści i hejtu. Masz rację w jednym. Przepraszam pana radnego Roberta któremu zmieniłem imię. A co się tyczy alkoholu to odsłuchaj sobie, albo przeczytaj argumentację pani radnej której rodzice prowadza hotel i restauracje. To jest dopiero żenada.
Hotel to instytucja kultury? Pewnie taka sama jak stacja benzynowa. Co jest nadzwyczajnego w alkoholu w restauracji? Naczelnik Mycek mówiła, że pije alkohol do obiadu, Frischmann też, więc o co chodzi? Najbardziej żenująca była argumentacja radnej Jasińskiej, która całe życie podobno walczy z alkoholem, ale tu koniecznie w muzeach musi go wprowadzić. Przychylam się do twierdzenia kolegi o nicku Brak Bardziej Skompromitowanych, z tobą nie ma najmniejszego sensu rozmawiać.

Nieogarniety 29.09.2024 09:51
Mieszkaniec Oławy 28.09.2024 23:54
Hotel to instytucja kultury? Pewnie taka sama jak stacja benzynowa. Co jest nadzwyczajnego w alkoholu w restauracji? Naczelnik Mycek mówiła, że pije alkohol do obiadu, Frischmann też, więc o co chodzi? Najbardziej żenująca była argumentacja radnej Jasińskiej, która całe życie podobno walczy z alkoholem, ale tu koniecznie w muzeach musi go wprowadzić. Przychylam się do twierdzenia kolegi o nicku Brak Bardziej Skompromitowanych, z tobą nie ma najmniejszego sensu rozmawiać.
A jak wpływa na ciebie argumentacja, że w teatrze można napić się wina lub drinka? W ogóle? O dziwo byłem kilka razy w teatrze, i miałem taka okazję. To co? Zamknąć teatr czy bar w teatrze? A jakaś wystawa w muzeum czy Galerii "Oko", lub jakieś bienale, i lampka wina lub szampana? Nie twierdzę, że całą ta uchwała to jakiś "8 cud świata", a argumentacja totalnie odjechana, ale zwróć uwagę na argumentację strony przeciwnej. Może nie dokładnie zacytuję ale, " a jak przyjdzie ktoś do muzeum z problemem alkoholowym, a tam on będzie to co? po co go narażać"? Było coś takiego. Więc jak to się ma do tego, że do restauracji hotelowej wejdzie ktoś na obiad z takimi problemami? Zamknąć hotel czy restaurację? Powtarzam jeszcze raz. Nie chodzi mi o obronę kogokolwiek, i uchwałę dot. konkretnego "muzeum", ale nie przesadzajmy z "poprawnością polityczną". Niedługo "żul" bez problemów będzie pił pod sklepem, a ktoś taki jak ty czy, ja nie usiądzie w teatrze, czy w tym co ma powstać w piwnicy ratusza, i nie będzie mógł wypić lampki wina czy koniaku. Trochę zdrowego rozsądku. Każdą argumentację, i każdą formę dyskusji, oprócz bezmyślnego hejtowania, z miła chęcią przyjmę, i z miłą chęcią przedstawię swoje argumenty, nie obrażając nikogo

Mieszkaniec Oławy 29.09.2024 12:15
Komentarz zablokowany

Nieogarniet 29.09.2024 20:08
Komentarz zablokowany

Nieogarniety 30.09.2024 11:13
Komentarz zablokowany

Nieogarniety 30.09.2024 12:47
Komentarz zablokowany

Redaktor 29.09.2024 10:30
Spoko, ale wiecie że poza pracownikami gazety mało kto ogląda te sesje... Ludzie mają co innego do zrobienia w swoim życiu. A to że poziom WSZYSTKICH radnych - zarówno podzielonej, skłóconej pseudo opozycji jak i koalicji oraz burmistrza jest dokładnie taki sam, jest wiadome od dłuższego czasu.. Nawet nie wiadomo czy to dobrze czy źle. To jest po prostu typowe dla całego kraju. Ani opozycja nie jest taka mądra ani władza taka nieudolna.

jesteś 29.09.2024 11:08
Kałmuk?

dmie 29.09.2024 10:58
TUBA !

Janek 27.09.2024 09:25
Ciekawe, czy przy sprzątaniu po tych psach będą tak entuzjastyczni, czy będą odwracać głowę jak psy będą robić!

Obiektywny 26.09.2024 22:45
Ten podatek ma cel reglamentacyjny. Ma ograniczać ilość trzymanych psów oraz po części utrzymywać schronisko. Teraz koszty trzymania psów są przerzucone na wszystkich mieszkańców gminy, również na tych, którym psy zakłócają spokój i przeszkadzają psy biegające bez dozoru oraz zanieczyszczone odchodami trawniki i chodniki. To, że był słabo egzekwowany to inna sprawa. Uważam, że likwidacja tego podatku to błąd.

Mieszkaniec Oławy 27.09.2024 09:59
Obiektywny 26.09.2024 22:45
Ten podatek ma cel reglamentacyjny. Ma ograniczać ilość trzymanych psów oraz po części utrzymywać schronisko. Teraz koszty trzymania psów są przerzucone na wszystkich mieszkańców gminy, również na tych, którym psy zakłócają spokój i przeszkadzają psy biegające bez dozoru oraz zanieczyszczone odchodami trawniki i chodniki. To, że był słabo egzekwowany to inna sprawa. Uważam, że likwidacja tego podatku to błąd.
Czy twoim zdaniem, od tych biegających bezpańsko psów ktokolwiek płacił podatek? Czy te 20 tys złotych rocznie to taki istotny wpływ do budżetu w sytuacji gdy burmistrz zapłacił 21 tys złotych za pelargonie na moście pod zarządem DSDiK albo 43 tys zł pani Pasierbowicz za 3 miesiące nic nie robienia.

Ola 26.09.2024 20:35
Brawo burmistrz. Opozycja w szoku a Albert to nie wiedział o co chodzi.

Sommer 27.09.2024 11:21
Taa, a radna Ziółkowska dopiero na sesji skumała, że w swojej "petycji" pomyliła datę?

Platfus 27.09.2024 19:18
Oj tam , oj tam przecież to tylko radna Ziółkowska .

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: BarbieTreść komentarza: Ile już makabrycznych zdarzeń nad stawem w Jelczu. Morderstwa, gwałty, pobicia , wandalizm itp. czarny niechlubny punkt, a powinien być ostoja spokoju, ładu i wypoczynku. Włodarze niech przemyślą nad zmianą wizerunku. Współczuję mieszkańcom bałbym się tam mieszkać.Data dodania komentarza: 27.01.2026, 17:39Źródło komentarza: Usiłowanie zabójstwa nad stawem. Nowe faktyAutor komentarza: **Treść komentarza: Powinni takim dawać 20 lat więzienia. Tyle że jak wyjdzie to czeka go bezdomność.Data dodania komentarza: 27.01.2026, 16:39Źródło komentarza: Usiłowanie zabójstwa nad stawem. Nowe faktyAutor komentarza: Bajlando1312Treść komentarza: Niezłe KWIATKI :] Wreszcie debila zatrzymano...Data dodania komentarza: 27.01.2026, 16:23Źródło komentarza: Nie reagował na sygnały do zatrzymania, uciekał przed policyjnym patrolemAutor komentarza: cześTreść komentarza: HAHAHAHAAHAH :DData dodania komentarza: 27.01.2026, 14:14Źródło komentarza: Ocena od hakera i zaproszenie na... "bal z prostytutkami"Autor komentarza: abuTreść komentarza: Indoktrynacja od najmłodszych lat . Planeta płonie....Data dodania komentarza: 27.01.2026, 11:20Źródło komentarza: Młodzi naukowcy z Marcinkowic w Międzynarodowym konkursie Climate Detectives!Autor komentarza: JelczTreść komentarza: Może w końcu Policja zacznie działania prewencyjne: zacznie sprawdzać wszelkie noclegownie gdzie są cudzoziemcy, reagować na łamanie prawa od tego drobnego za zaśmiecanie poprzez picie alkoholu w miejscach publicznych , nieustanny hałas tak uciazliwy , kontrolę jeżdzacych wraków, napitychh rowerzystów. Przejdzie się po po dzielnicy Jelcz i zauważy to co powinna. Dzielnicowy to Yeti.Data dodania komentarza: 27.01.2026, 11:18Źródło komentarza: Usiłowanie zabójstwa nad stawem. Nowe fakty
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama