Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 07:20
Reklama
Reklama

A może by tak wziąć dobry przykład (GALERIA)

Blisko 200 drzew, a do tego byliny, paprocie, trawy oraz pnącza – plac Nowy Targ we Wrocławiu zmienił się nie do poznania. Zamiast betonu tysiące roślin!
A może by tak wziąć dobry przykład (GALERIA)
Z lewej Nowy Targ we Wrocławiu, z prawej plac Starozamkowy w Oławie
Podziel się
Oceń

Dotąd pokazywaliśmy to na wizualizacjach - teraz mamy na żywo. Fotki z Nowego Targu we Wrocławiu robią wrażenie - głównie na tych, którzy pamiętają panującą tam jeszcze parę lat temu betonozę. Ponieważ w Oławie Plac Starozamkowy po remoncie staje się powoli kolejną pustynią, generującą w lecie upał, może warto sięgnąć po sąsiedzku po dobre pomysłu i zacząć stosować je i u nas? 

Na razie w Oławie mamy tak:

 

A może jednak moglibyśmy mieć tak, jak na placu Nowy Targ we Wrocławiu:

 

 


Napisz komentarz

Komentarze

Zbyszko z Zamościa 03.10.2024 02:13
Jasne . Zamknąć dla ruchu kołowego i nasadzic krzaków. Potem się dopierniczac że nie strzyżone nie podlane że uschło albo zgniło. Albo zatrudnić ogrodników. Może społecznie pan Krzaczek Sławomir co nic nie robi bo go nie wybrano???

parkomat 01.10.2024 10:38
Może wprowadzić płatne parkingi - załatwiam sprawę i odjeżdżam, robię miejsce następnemu! Czekam na Parkomaty w Rynku. Panie Burmistrzu czas zadecydować!

kwinto 01.10.2024 16:57
Popieram pomysł z parkomatami. Większość to "blokerzy" miejsc, którzy przyjeżdżają do pracy ale są i mieszkańcy Rynku, którzy całymi tygodniami nie korzystają z samochodów (jak mój sąsiad). Panie Burmistrzu , można na próbę postawić parkomat choćby z jednej strony Rynku.

xawi 30.09.2024 17:00
Róbmy betonoze a potem lamentujmy że tak gorąco (są dowody że w miejscach zielonych jest chłodniej ) i że nas zalewa bo kanaliza nie nadąża odbierać wody z betonu . Wiesiek każdy by chciał podjechać pod same drzwi ... w promieniu 5 minut do rynku jest kilka parkingów ( koło kościoła Piotra i Pawła ogólniaka ,społem w plastrach miodu , pod wieżowcem , między sądem a przychodnią medica ) Nieogarnięty ma racje czy nie można było zaprojektować takiego zielonego miejsca od razu (fajna kameralna uliczka idealna na strefe gastro jak to jest na dojściach do rynku we Wrocławiu)

Nieogarniety 30.09.2024 15:48
Po pierwsze, o ile się dobrze orientuję to Nowy Targ we Wrocławiu, nie był parkingiem, a w centrum Oławy wciąż nie ma gdzie parkować, a szczególnie Policja i jej pracownicy. Po drugie, cały plan rewitalizacji był robiony wtedy, gdy nie było tendencji „zielonych” centrów miast. Po trzecie, jest tam zaangażowana chyba kasa unijna, więc projektów ani realizacji nie można przez jakiś czas zmieniać.

Mieszkaniec 30.09.2024 20:35
Jest i nasza ulubiona obrończyni „władz”. Podpisz się następnym razem „pracownica um”.

Z 30.09.2024 22:58
Drogi Panie Nieogarniety, pl. Nowy Targ nadal jest parkingiem, tylko że podziemnym. Ma trzy poziomowy i 334 miejsca do parkowania. Kiedyś parkowało się tam podobnie jak obecnie na Rynku oławskim.

Nieogarniety 01.10.2024 13:36
Z 30.09.2024 22:58
Drogi Panie Nieogarniety, pl. Nowy Targ nadal jest parkingiem, tylko że podziemnym. Ma trzy poziomowy i 334 miejsca do parkowania. Kiedyś parkowało się tam podobnie jak obecnie na Rynku oławskim.
Bardzo bym chciał, żeby w Oławie powstał taki trzy poziomowy parking podziemny, tylko podpowiedz w jakim miejscu i skąd na to wziąć kasę.

z 01.10.2024 14:25
Drogi Nieogarnięty, od podpowiedzenia w jakim miejscu i skąd na to wziąć kasę na parking nie jestem ja , tylko władze miasta. To do ich obowiązku należy zatrudnianie profesjonalistów od planowania rozwoju miasta oraz pozyskiwaniu pieniędzy z UE. Przy powstaniu parkingu podziemnego na pl. Nowy Targ, nikt z UM nie zadawał mieszkańcom pytania jakie Ty zadajesz. Od realizacji tego typu zadań są władze miasta zlecający zadania architektom i urbanistom. Jeżeli nikt nie słucha głosu profesjonalistów tylko wyłącznie tych co liczą głosy wyborców, to skutki mamy jakie mamy.

Nieogarniety 01.10.2024 14:35
z 01.10.2024 14:25
Drogi Nieogarnięty, od podpowiedzenia w jakim miejscu i skąd na to wziąć kasę na parking nie jestem ja , tylko władze miasta. To do ich obowiązku należy zatrudnianie profesjonalistów od planowania rozwoju miasta oraz pozyskiwaniu pieniędzy z UE. Przy powstaniu parkingu podziemnego na pl. Nowy Targ, nikt z UM nie zadawał mieszkańcom pytania jakie Ty zadajesz. Od realizacji tego typu zadań są władze miasta zlecający zadania architektom i urbanistom. Jeżeli nikt nie słucha głosu profesjonalistów tylko wyłącznie tych co liczą głosy wyborców, to skutki mamy jakie mamy.
Każda krytyka jest cenna ale, powinna być twórcza. Krytyka sama w sobie, przeradza się w hejt. Do przeprowadzenia rewitalizacji w Oławie, zatrudnieni byli projektanci którzy wszystko konsultowali z konserwatorem zabytków, a mamy co mamy. Więc nie wszystko jest takie proste i oczywiste

z 01.10.2024 14:58
Drogi Nieogarniety, we Wrocławiu pl. Nowy Targ oraz okolice Rynku również są objęte nadzorem konserwatora zabytków. Ty o hejcie , a ja o faktach!

Nieogarniety 01.10.2024 15:07
z 01.10.2024 14:58
Drogi Nieogarniety, we Wrocławiu pl. Nowy Targ oraz okolice Rynku również są objęte nadzorem konserwatora zabytków. Ty o hejcie , a ja o faktach!
Oczywiście nie twierdzę, że nie masz racji. Masz i w zupełności się z tobą zgadzam. W dalszym ciągu zapraszam jednak do "twórczej krytyki"

z 01.10.2024 14:30
Drogi Nieogarniety, we Wrocławiu w poblizu Rynku są także wielopoziomowe parkingi naziemne. Chcieć to móc!

oławianin 01.10.2024 19:13
Rzeczywiście jesteś nieogarnięty- polecam 1 wizualizację rewitalizacji Rynku która zakładała więcej nowo posadzonych drzew , chociażby na ulicy Kościuszki, Wrocławskiej, Brzeskiej ..... a co mamy parkingi, parkingi i jeszcze raz parkingi. Dla kogo ta rewitalizacja; dla mieszkańców Oławy czy dla kierowców aut?

Nieogarniety 02.10.2024 00:08
oławianin 01.10.2024 19:13
Rzeczywiście jesteś nieogarnięty- polecam 1 wizualizację rewitalizacji Rynku która zakładała więcej nowo posadzonych drzew , chociażby na ulicy Kościuszki, Wrocławskiej, Brzeskiej ..... a co mamy parkingi, parkingi i jeszcze raz parkingi. Dla kogo ta rewitalizacja; dla mieszkańców Oławy czy dla kierowców aut?
Bardzo się cieszę, że ty jesteś taki „mega ogarnięty”. Nawet nie wiesz jaka to radość spotkać kogoś tak mądrego, nawet tutaj. A co do twojego pytania, to sam sobie na nie odpowiedziałeś. Olawa i oławska rewitalizacja, jest dla mieszkańców i dla tych mieszkańców którzy posiadają samochody. :)

Tomek 02.10.2024 07:10
oławianin 01.10.2024 19:13
Rzeczywiście jesteś nieogarnięty- polecam 1 wizualizację rewitalizacji Rynku która zakładała więcej nowo posadzonych drzew , chociażby na ulicy Kościuszki, Wrocławskiej, Brzeskiej ..... a co mamy parkingi, parkingi i jeszcze raz parkingi. Dla kogo ta rewitalizacja; dla mieszkańców Oławy czy dla kierowców aut?
Wizualizacja była ściemą na wybory.

japier 30.09.2024 15:11
I znów kamienna pustynia charakterystyczna dla Frischmanna!

Wiesiek 30.09.2024 14:25
Wszystko fajnie tylko gdzie trzymać samochody, już jest płacz że nie ma gdzie trzymać samochody. Można zamknąć cały Rynek i pl. Starozamkowy dla samochodów, tylko pytanie czy jesteśmy na to gotowi. Ja wolę parkingi dla samochodów bo gdzieś trzeba zaparkować jak do Rynku się przyjedzie.

SieNieZnamToBredze 30.09.2024 15:10
"Wszystko fajnie tylko gdzie trzymać samochody", w tym momencie plac jest zamknięty i jakoś ludzie sobie poradzili z parkowaniem, więc nie widzę problemu w tej kwestii. Jak remontowali rynek to też gadali że nie będzie gdzie zaparkować, ludzie po prostu narzekają bo będą musieli parę metrów dalej do samochodu chodzić

Redaktor 01.10.2024 10:37
Oczywiście że zieleń jest ważna ale tak samo ważnym jest możliwość właściwego korzystania z mieszkania, miejsca pracy, możliwość dojazdu do centrum i zaparkowania samochodu. Bardzo trudno osobom mieszkającym w damkach jednorodzinnych, czy posiadającym parking bezpośrednio pod blokiem, przyjąć odmienny punkt widzenia... A szkoda. Przykład "gazety" dot. pl. Nowy Targ z Wrocławia raczej średnio trafny - tam jest alternatywa w postaci płatnego parkingu podziemnego... Swego czasu tak mocno lansowane był głos oburzenia gdy na rynku zorganizowano miejsca parkingowe, oczywiście można wszystko likwidować, bo w końcu nie wszystko musi mieć sens.

Nieogarnięty 30.09.2024 14:09
Genialne. Po co zrobić raz a dobrze i zapłacić raz, jak można zapłacić dwa razy? Przecież to tylko pieniądze podatników

Nieogarniety 30.09.2024 15:51
Nieogarnięty 30.09.2024 14:09
Genialne. Po co zrobić raz a dobrze i zapłacić raz, jak można zapłacić dwa razy? Przecież to tylko pieniądze podatników
Tylko „złodziej myśli, że wszyscy kradną” i adekwatnie, ze ktoś od tak trwoni kasę podatników. Nie mierz wszystkich swoją miara

Nieogarnięty 30.09.2024 20:33
Wystarczy spojrzeć na to miasto. Ale wiadomo, będziesz jak lwica bronić swoich. Koryta bronić trzeba, nie?

Waldek z cargo 01.10.2024 11:19
Nieogarnięty 30.09.2024 20:33
Wystarczy spojrzeć na to miasto. Ale wiadomo, będziesz jak lwica bronić swoich. Koryta bronić trzeba, nie?
Frischmann zapłacił 25 tysięcy złotych za sam projekt tego grilla miejskiego, dwie murowane wiaty z doprowadzeniem oświetlenia. Dla porównania indywidualny projekt domu, gdzie masz jeszcze instalację wod-kan, wentylacje itd to koszt ok. 15-20 tys. złotych. Oczywiście projekt wykonywał ten sam projektant co wiele innych zamówień z urzędu miasta, w postępowaniu bezprzetargowym.

Nieogarnięty 01.10.2024 11:49
Wiadomo, ale ciemnota i swoi będą bronić.

Nieogarniety 01.10.2024 14:07
Nieogarnięty 01.10.2024 11:49
Wiadomo, ale ciemnota i swoi będą bronić.
Miło, że dla ciebie każdy kto ma inne zdanie to „ciemnota”. Nie szanujesz ludzi i dziwisz się, ze przegrałeś wybory na burmistrza,a twoje Stowarzyszenie nie dostało się do RM? Bo ja wcale

Nieogarniety 01.10.2024 13:42
Nieogarnięty 30.09.2024 20:33
Wystarczy spojrzeć na to miasto. Ale wiadomo, będziesz jak lwica bronić swoich. Koryta bronić trzeba, nie?
Może ty jesteś „przy korycie” bo moim jest ZUS. A tak a pro po, to prześledziłem FB i rzeczona pani z Urzędu, pod swoim nazwiskiem, wiele razy polemizowała z tobą. Więc jaki sens by był w tym, żeby swoje nazwisko tu ukrywała? Żaden. A ty musisz,bo zostałeś zablokowany przez admina. Prawda Sławomirze K? Więc swój hejt musisz ukrywać pod innymi nickami

Nieogarnięty 01.10.2024 13:53
Nie mam „fb”. Pozdrawiam

Nieogarniety 01.10.2024 14:31
Nieogarnięty 01.10.2024 13:53
Nie mam „fb”. Pozdrawiam
Na każdym miejscu jak dziecko dajesz się złapać Sławomirze K. Nie współczuję ci tej twojej frustracji

Miłość, miłość w Zakopanem 01.10.2024 14:54
Nieogarniety 01.10.2024 14:31
Na każdym miejscu jak dziecko dajesz się złapać Sławomirze K. Nie współczuję ci tej twojej frustracji
Napisz to sobie jeszcze z 1000 razy to sama w to uwierzysz.

Nieogarniety 01.10.2024 15:08
Miłość, miłość w Zakopanem 01.10.2024 14:54
Napisz to sobie jeszcze z 1000 razy to sama w to uwierzysz.
I znowu zmieniłeś nick? Brawo za pomysły na nowe

Nieogarniety 01.10.2024 16:08
Miłość, miłość w Zakopanem 01.10.2024 14:54
Napisz to sobie jeszcze z 1000 razy to sama w to uwierzysz.
To wiedza i pewność a nie kwestia wiary

Nieogarnięty 01.10.2024 20:49
Nie

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: KpinaTreść komentarza: zbiórka darów, zbiórka na grzejniki, a Frischmann lekką ręką wywala 120 tys. na ławkęData dodania komentarza: 4.12.2025, 19:06Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: Oława OKTreść komentarza: Marek co się z tobą na wyrabiało ???Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:25Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: RafałTreść komentarza: Jak kler odejdzie od polityki to może wrócę do kościoła i zaczne się spowiadać w konfesionaleData dodania komentarza: 4.12.2025, 15:52Źródło komentarza: Wyspowiadaj się na dworcu kolejowymAutor komentarza: NataTreść komentarza: Robicie z Powiatu niepotrzebny Babilon i nie pozwalacie obywatelom, tj. Mieszkańcom dołożyć cegiełki na pomoc chorym i ubogim. Mam tego dość!!!!!!!!Data dodania komentarza: 4.12.2025, 15:16Źródło komentarza: Rusza akcja "Podziel się z potrzebującymi"Autor komentarza: WalerianTreść komentarza: Do czego może być przydatny ten dokument? To sztuka dla sztuki. Czy mamy zrezygnować z przemysłu i wrócić do rolnictwa i upraw bo to jest najmniej szkodliwa działalność. Chociaż nie do końca, bo najlepiej to lasy posadzić. Co szary mieszkaniec ma do powiedzenia? Wszyscy widzimy że klimat się zmienia, ale przyczyny mogą być różne. Może to być proces naturalny, a może jednak działalność człowieka.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:28Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Dziwie się że nie zmieniliście jeszcze nazwy na tuDrabiński...Data dodania komentarza: 4.12.2025, 13:33Źródło komentarza: Radny powiatowy zwrócił się do burmistrza Oławy o zawieszenie tego postepowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama