Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 3 września 2025 10:44
Reklama BMM
Reklama
Reklama

Rusza nowa akcja promocyjna Dolnego Śląska

Reklama
Przed nami prawdziwa promocja ze smakiem: Samorząd Województwa Dolnośląskiego ogłasza start nowej akcji promującej region pod hasłem „Górna półka smaku”, łączącej dwa kluczowe filary dziedzictwa Dolnego Śląska: miejsca i smaki.
  • Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
tuolawa.pl
– To właśnie tutaj, na Dolnym Śląsku, przenikają się kultura i niesamowite historie, a atrakcje i lokalne produkty od wieków kształtują tożsamość regionu – mówi Michał Rado, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.
Podziel się
Oceń

– To właśnie tutaj, na Dolnym Śląsku, przenikają się kultura i niesamowite historie, a atrakcje i lokalne produkty od wieków kształtują tożsamość regionu. Dolny Śląsk fascynuje malowniczymi krajobrazami, imponującymi zabytkami oraz różnorodnością kulturową. Teraz, dzięki akcji „Górna półka smaku”, odwiedzający i mieszkańcy będą mieli okazję jeszcze pełniej doświadczyć tego, co czyni ten region wyjątkowym: połączenia smaków i historii, tradycji i nowoczesności – mówi Michał Rado, wicemarszałek województwa dolnośląskiego. 

Reklama

Kryminalna uczta

W kulinarno-fabularnej uczcie role główne zagrają produkty regionalnych rzemieślników i atrakcje turystyczne regionu, scenariusz stworzyć pomoże wybitny pisarz, filolog, autor kryminałów osadzonych we Wrocławiu Marek Krajewski, a emocje zgotuje kucharz młodego pokolenia i miłośnik lokalnej kuchni - Orson Hejnowicz. Każdy kęs to nowa historia…

Dolnośląska kuchnia pełna jest emocji. Obaj ambasadorowie z pasją promują dziedzictwo Dolnego Śląska, łącząc literaturę i kulinaria, by pokazać, jak głęboko zakorzenione są tradycje regionu w jego kulturze. Przed nami lokalizacje, które inspirują do tworzenia oraz smaki, które współczesnymi ścieżkami prowadzą do regionalnych korzeni.

- Dla mnie to była wspaniała podróż. Z pełną odpowiedzialnością mówię, że takiego programu jeszcze nie było. Myślę, że naprawdę warto go zobaczyć – zachęca Orson Hejnowicz. 

Apetyczne miejsca na wyciągnięcie… widelca

Lokalne produkty, takie jak sery, miody, wędliny, oleje czy ryby stają się wizytówką regionu i ważnym elementem budowania jego marki. Enoturystyka za sprawą rozwoju Dolnośląskiego Szlaku Piwa i Wina zyskuje na znaczeniu. Na turystów czekają liczne agroturystyki oferujące lokalne pyszności, restauracje, w których jedzenie to prawdziwa sztuka i ekologiczne uprawy, dzięki którym mamy pewność, że lokalna żywność jest zdrowa.

- Pewnego jesiennego wieczoru, to było w zeszłym roku, spotkaliśmy się żeby wymyślić sposób jak wypromować produkty dolnośląskie – opowiada Marcin Kurek, producent. – Wspólnie doszliśmy do wniosku że powinien powstać serial łączący produkty, smaki, atrakcje i co najważniejsze ludzi, którzy to produkują – dodaje.

Kulinarny majstersztyk

Kampania obejmuje działania promocyjne w mediach społecznościowych, w trakcie targów i wydarzeń turystycznych oraz kulinarnych, a także współpracę z lokalnymi atrakcjami i producentami. „Górna półka smaku” ma na celu nie tylko zwiększenie rozpoznawalności Dolnego Śląska wśród podróżujących, ale także wsparcie lokalnych przedsiębiorców, których produkty i usługi przyczyniają się do rozwoju turystyki kulinarnej regionu.


Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: NataTreść komentarza: Żeby nazwa nie kojarzyła się Wam czasem z Martą Lempart...Data dodania komentarza: 3.09.2025, 10:13Źródło komentarza: Na Skwerze Praw Kobiet prace postępująAutor komentarza: RodzicTreść komentarza: Super szkoła rozwija się w bardzo dobrym kierunku gratulacje dla dyrekcji brawoData dodania komentarza: 3.09.2025, 09:37Źródło komentarza: Nowy rok szkolny i nowy kierunek kształcenia w Zespole Szkół w Jelczu-LaskowicachAutor komentarza: SieNieZnamToBredzeTreść komentarza: Najlepsze że ten znak (przynajmniej ten ze zdjęcia) wcale nie zabrania parkowania na tym parkingu, a jedynie zatrzymywania się na tej drodze. Aby zakazać tam parkowania musieli by coś zrobić ze znakiem Prakingu, który stoi po środku skierowany w stronę ratusza. https://www.otomoto.pl/news/wykluczajace-sie-znaki-czy-mozna-parkowac-mimo-zakazuData dodania komentarza: 3.09.2025, 09:06Źródło komentarza: Dziś w Rynku raczej nie parkujemy. Za to będzie sprzęt wojskowyAutor komentarza: CBATreść komentarza: Tomek zapoznaj się dobrze i twoi radni też niech to zrobiąData dodania komentarza: 3.09.2025, 08:57Źródło komentarza: Zatrzymanie bliskiego przez policję: co robić?Autor komentarza: RedaktorTreść komentarza: Ta rzeczywiście jest, aż tak potrzebne? Urodą to ta rzeźba/fontanna szczególnie nie zachwyca.. Nadmiar pieniędzy do wydania?Data dodania komentarza: 3.09.2025, 08:06Źródło komentarza: Mózg Naczelnika wreszcie idzie do naprawyAutor komentarza: .Treść komentarza: Odpady to problem nie tylko regionu oławskiego to problem w skali kraju, a zmiany przepisów tylko utrudniają zarządzanie gospodarką odpadami i stąd zakłady ratują się jak mogą albo co w ubiegłych latach było nagminne czyli kontrolowane pożary albo w inny sposób, na granicy prawaData dodania komentarza: 3.09.2025, 06:53Źródło komentarza: Czarne chmury nad powiatem? Jest pozew o ponad 13.5 mln zł!
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama