W sprawie przywrócenia kasy biletowej na dworcu PKP w Oławie z interpelacją do Ministra Infrastruktury zwrócił się teraz dolnośląski poseł Nowej Lewicy Arkadiusz Sikora. Przypomniał, że na początku 2024 roku to PKP Nieruchomości zdecydowały o likwidacji dotychczasowej kasy biletowej i zastąpieniu jej biletomatem.
- Dla wielu starszych osób obsługa automatycznej kasy stanowi poważne wyzwanie, szczególnie w zakresie dokonywania rezerwacji na przejazd. Brak tradycyjnej kasy obsługiwanej przez pracownika PKP wyklucza część mieszkańców z samodzielnego planowania podróży, a w konsekwencji ogranicza im dostęp do transportu kolejowego – podkreśla poseł w piśmie do Ministra Infrastruktury i zaznacza, że obecność punktu obsługi pasażera w tradycyjnej formie jest nie tylko udogodnieniem, ale i potrzebą społeczną, gwarantującą dostępność usług kolejowych dla wszystkich grup mieszkańców.
Jak informuje Kolejowyportal.pl, poseł Sikora spytał, czy w ramach przeprowadzanego remontu kapitalnego istniałaby możliwość przywrócenia wcześniej funkcjonującej tradycyjnej kasy biletowej. Odpowiedział mu Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury: - Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP S.A. – Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu – pomimo składanych ofert współpracy, żaden z przewoźników kolejowych (Polregio, Koleje Dolnośląskie, PKP Intercity) nie wyraził zainteresowania wynajmem pomieszczeń na terenie dworca po zakończeniu prac w celu uruchomienia kasy biletowej.
Wiceminister podkreślił, że decyzja o ich prowadzeniu kas biletowych należy do przewoźników kolejowych i zależy od podejmowanych przez nich decyzji biznesowych, opartych na uwarunkowaniach organizacyjnych i ekonomicznych: - Na stacji Oława dostępny jest nowoczesny wideomat, umożliwiający zakup biletów na połączenia kolejowe w całej Polsce. W przypadku trudności z obsługą urządzenia pasażer może skorzystać z funkcji połączenia z konsultantem, który w czasie rzeczywistym pomaga przejść przez proces zakupu biletu.
Piotr Małolepszy przypomniał posłowi, że w sytuacji, gdy pasażer nie ma możliwości nabycia biletu przed wejściem do pociągu, może kupić go u obsługi pociągu bez naliczania opłaty pokładowej.
Jak widać na razie szans na kasę biletową w Oławie nie ma.
*
Przypomnijmy, że całkowity koszt remontu oławskiego dworca wynosi 17 mln zł, a zakończenie inwestycji planowane jest na drugą połowę 2026 roku.







Napisz komentarz
Komentarze