Sklepy zmagające się z niską sprzedażą nie zawsze wiedzą, w czym tkwi problem małego zainteresowania ofertą. Czasami trudności te mogą tkwić nieco głębiej, a ich określenie bywa sporym wyzwaniem. Rozwiązaniem może okazać się nawiązanie współpracy z firmą oferującą usługi merchandisingowe. Czym jest merchandising i co obejmuje?
Merchandising – zakres usług
Każdego dnia wielu sprzedawców zmaga się z nieskuteczną sprzedażą. Wynikać ona może z wielu powodów, które nie zawsze są oczywiste. Nieumiejętne określenie czynników odpowiedzialnych za niskie zainteresowanie ofertą sprawia, że problem nie maleje, a wręcz narasta. Na szczęście na rynku istnieją firmy, takie jak MS Services, które zajmują się świadczeniem pomocy w zakresie zwiększania sprzedaży. Sektor ten określany jest mianem merchandisingu. Usługi merchandisingowe obejmują różne działania, których głównym celem jest zwiększenie atrakcyjności produktów w punktach sprzedaży.

Do zadań merchandiserów należy m.in. uzupełnianie towarów na półkach sklepowych, dbanie o ich odpowiednią ekspozycję, implementacja materiałów promocyjnych czy kontrola zgodności z wytycznymi producenta. Zanim jednak działania te wprowadzone zostaną w życie, odbywa się dokładna analiza potrzeb klienta. Bardzo ważne jest także przeprowadzenie audytu we wszystkich punktach sprzedaży. Co więcej, po wdrożeniu najlepszych praktyk ekspozycyjnych na bieżąco monitorowane są wyniki sprzedażowe. To jednak nie wszystko, bo merchandiserzy zajmują się również optymalizacją przestrzeni sklepowej, eliminacją pustych półek czy nieodpowiednio rozmieszczonych produktów.
Co to jest wynajem handlowców?
Częstym rozwiązaniem jest również wynajem handlowców. Usługa polega na dostarczeniu przez zewnętrzną firmę doświadczonych specjalistów ds. sprzedaży. Wynajem ten odbywa się przez określony czas, a przedstawiciele handlowi realizują działania zgodnie z ustalonym wcześniej zakresem obowiązków. Dzięki tego typu usłudze firma otrzymuje profesjonalnych przedstawicieli handlowych bez konieczności prowadzenia kosztownej rekrutacji oraz ponoszenia długoterminowych zobowiązań kadrowych. Wynajem handlowców rozpoczyna się od dokładnej analizy potrzeb klienta. W jej trakcie określane są główne cele sprzedażowe oraz zakres współpracy. Następnie poprzez staranną selekcję doświadczonych przedstawicieli, tworzony jest zespół sprzedażowy. Jeżeli chodzi o działania operacyjne, to obejmują one prowadzenie strategii sprzedażowej oraz obsługę klienta. Natomiast bieżące monitorowanie wszelkich czynności pozwala dostosować realizowane zadania do nieoczekiwanych zmian na rynku.
(tekst sponsorowany)







Napisz komentarz
Komentarze