I sygnalizuje, że przy przystanku Oława Zachodnia są montowane szlabany oraz kasy parkingowe (...): - Jak będzie? Zobaczymy. Pragniemy zauważyć, że zamykanie szlabanów spowoduje także wydłużenie czasu wjazdu i wyjazdu z parkingu.
Przypomnijmy, że o płatnym parkowaniu w tym miejscu mowa była już dawno, więc zaskoczenia nie powinno być, choć ostateczne reguły nie są jeszcze znane, bo ich stworzenie wymaga "obserwacji" po uruchomieniu parkingu.
W marcu tego roku na profilu "Miasto Oława" Urząd Miejski tłumaczył, jak to mogłoby wyglądać: - Będzie wyglądało to prawdopodobnie w ten sposób, że mieszkaniec pobiera bilet i jeśli zeskanuje kartę mieszkańca, to w określonym czasie będzie mógł korzystać z parkingu nieodpłatnie. Dla osób spoza Oławy i mieszkańców nie posiadających karty mieszkańca - przewidziana opłata to dwa złote. Samochód będzie można zostawić na 24 godziny, być może trochę dłużej, ale ostateczna decyzja będzie podjęta po obserwacjach, kiedy parking będzie gotowy. Po przekroczeniu tego czasu nałożona zostanie dodatkowa opłata. Chodzi o to, aby miejsca parkingowe w centrum przesiadkowym nie były blokowane m.in. przez osoby, które będą zostawiały auta na długi czas, z informacją, że samochód jest sprzedaż. Możliwe jest podpisane porozumienia z pobliskimi gminami, tak aby ich mieszkańcy też mogli korzystać z parkingu na ulgowych zasadach.
Urząd przypominał wtedy, że przystanek Oława Zachodnia docelowo ma mieć 213 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, 19 miejsc dla samochodów użytkowanych przez osoby z niepełnosprawnościami, 1 miejsce dla samochodu wyposażonego w podnośnik w celu przewozu osób poruszających się na wózkach oraz 36 miejsc dla motocykli. Do tego stanowiska postojowe typu Kiss&Ride (6 stanowisk postojowych dla samochodów osobowych, 1 stanowisko postojowe dla samochodów użytkowanych przez osoby z niepełnosprawnościami i 3 stanowiska postojowe dla taksówek. Do tego wiaty rowerowe.









Napisz komentarz
Komentarze