Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 23 maja 2025 01:53
Reklama
Reklama
Reklama Uniwersytet Wrocławski

6 trendów żywieniowych - czyli co i jak będziemy jeść w 2020 roku?

Świadomy konsumpcjonizm po raz kolejny znajdzie się w centrum trendów w przyszłym roku - konsumenci nadal będą stawiać na pierwszym miejscu własne zdrowie. To jednak nie wszystko. Jakie inne trendy dotyczące odżywania zaskoczą nas w 2020 roku? Zdradzamy poniżej.
Podziel się
Oceń

Zdrowsze cukry

Reklama

Zamiast sięgać po cukier, który osłodzi danie, dlaczego nie spróbować słodkiego syropu z owoców? Syropy z granatu, kokosa, czy daktyli staną się zdrowszą alternatywą na dodanie odrobiny słodyczy do deserów a nawet polew mięsnych i marynat. Co więcej, choć już można zauważyć zmiany - niejeden producent zacznie stosować słodzik zamiast cukru i oferować będzie produkty słodzone np. stewią. Niektórzy zaś zmniejszą ilości cukru, który wkładają do swoich produktów.

Nowe rodzaje mąki

Mąka migdałowa, czy kokosowa - te nie są już dużym zaskoczeniem dla konsumentów. A co z mąką bananową? Alternatywne mąki z różnorodnych owoców i warzyw będą coraz częściej pojawiać się w przepisach, ale będzie można znaleźć je także w już gotowych produktach takich jak tortilla, pączki, czy innych daniach, do produkcji których można użyć tego składnika.

Jeszcze mniej mięsa

Bez względu na to, czy będzie to bezmięsny burger, czy wegańska kiełbasa, rok 2020 będzie rokiem roślinnych alternatyw mięsnych. Chociaż od kilku lat jest to dosyć mocny trend - w zbliżającym się roku będzie odgrywać jeszcze większą rolę, a producenci zaczną oferować szerszą gamę bezmięsnych zamienników. Według raportu agencji IQS już teraz 43% Polaków deklaruje, że nie je w ogóle lub stara się ograniczać jedzenie mięsa. Fleksitarianizm - czyli dieta polegająca na spożywaniu ograniczonej liczby posiłków mięsnych stanie się bardziej popularna.

Przemyślane przekąski

Zamiast mało wartościowych przekąsek konsumenci bardziej zainteresują się świadomym odżywianiem. W rezultacie można spodziewać się wzrostu oferty snacków w dziale produktów świeżych i mlecznych. Zamiast kupować pączki, batoniki, czy fast foody - więcej osób zainteresuje się alternatywnymi przekąskami bez dodatku konserwantów lub zacznie samodzielnie przygotowywać posiłki. Już teraz naukowcy wykazali, że pracownicy, którzy regularnie jedli zdrowe posiłki, osiągali o 25% większą wydajność w pracy. Jest to zatem także sygnał dla pracodawców, którzy oferują swoim pracownikom przekąski w ramach benefitów firmowych.

Świadome wybory

2020 to także kolejny rok, w którym zwiększy się świadomość konsumentów. - Polacy zaczynają zwracać uwagę nie tylko na smak, ale także na wysoką jakość składników, jak i recepturę - tłumaczy Ewa Polińska reprezentująca MSM Mońki. - Zauważyć można pojawienie się nowych grup odbiorców, którzy poszukują w polskich marketach produktów najwyższej jakości, wyprodukowanych z poszanowaniem dla tradycyjnych metod. To nie tylko działanie wspierające lokalne firmy, które stawiają na tradycję. W przypadku wyboru sprawdzonych produktów będziemy mieć pewność, że przez dłuższy czas zachowają swoje składniki odżywcze.

Zero waste

Na całym świecie co roku wyrzuca się około 1,3 miliarda ton żywności jadalnej i jak podają prognozy, liczba ta do 2025 wzrośnie do poziomu 2,2 miliarda. A jak sytuacja wygląda w Polsce? Przeciętnie w ciągu roku każdy z nas marnuje około 235 kg jedzenia. Dlatego ograniczenie marnotrawienia żywności w 2020 roku będzie priorytetem dla rządów, organizacji pozarządowych, jak i pojedynczych konsumentów. Co istotne 44% marnowanych produktów stanowią owoce i warzywa, które wyrzucane są często ze względu na swój "niedoskonały" wygląd (nieregularny kształt, kolor itp.). W 2020 r. prawdopodobnie na półkach zobaczymy wzrost liczby produktów, które nie wyglądają jak wyretuszowane przez dobry program komputerowy.  


Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: qbcdTreść komentarza: Ola, piękna kobieta.Data dodania komentarza: 22.05.2025, 21:06Źródło komentarza: Agnieszka Weissbrot-Osłowska i Aleksandra Łuś zrealizują dwa projektyAutor komentarza: LeoTreść komentarza: Trudny wybór, ale ostatnie "nagłe przemiany" w obozie rządzonym pokazują, które obszary odpuszczono i jakie są obawy. "Cóż szkodzi obiecać?"Data dodania komentarza: 22.05.2025, 21:01Źródło komentarza: Brezdeń: - Zderzają się ze sobą dwie wizje PolskiAutor komentarza: PoloTreść komentarza: Do odważnych świat należy!Data dodania komentarza: 22.05.2025, 20:58Źródło komentarza: Brezdeń: - Zderzają się ze sobą dwie wizje PolskiAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Co nam szkodzi obiecać...Data dodania komentarza: 22.05.2025, 20:42Źródło komentarza: Brezdeń: - Zderzają się ze sobą dwie wizje PolskiAutor komentarza: NaPrzódPolacyTreść komentarza: Polska to dziwny kraj, a Polacy to specyficzny narod. Czesto lubimy isc w niepewnosc i ryzyko. Pozniej, jak juz jest za pozno mowimy- dlaczego ja tak zrobilem, przeciez mialo byc inaczej. Szkoda, ze ich nie posluchalem. Stad sie wzielo przyslowie: "Polak madry po szkodzie". Oby tak nie bylo. Oby ciemnogrod przegral, a Polska byla Polska, a nie zakompleksionym klerykalnym i upartyjnionym panstewkiem z ktorym sie nikt nie liczy, tylko marginalizuje i kopie w przyslowiowa dupe.Data dodania komentarza: 22.05.2025, 20:36Źródło komentarza: Brezdeń: - Zderzają się ze sobą dwie wizje PolskiAutor komentarza: GośćTreść komentarza: Będzie jak z nielegalnymi odpadami po 20 latach firmy przestaną istnieć a recykling paneli przejdzie na Państwo czyli na nas .Data dodania komentarza: 22.05.2025, 19:52Źródło komentarza: List otawrty do burmistrza. Chodzi o farmę fotowoltaiczną
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama