Przetarg nieograniczony był na „Budowę nowego przystanku Oława Zachodnia” w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 - 2025”. Przedmiotem zamówienia było zaprojektowanie oraz budowa dwóch nowych jednokrawędziowych peronów o długości 200m - przystanku kolejowego Oława Zachodnia na linii nr 132 wraz z wykonaniem odwodnienia, dojść do peronów, przejścia podziemnego pod torami o odpowiednim standardzie dostosowanym do warunków lokalnych oraz innymi niezbędnymi robotami w branżach towarzyszących. Zakończenie robót budowlanych i dokonanie odbiorów końcowych zaplanowano na 24 miesiące od dnia podpisania umowy.
Pod koniec grudnia otwarto oferty. Najdroższa opiewała na ponad 25 mln zł (brutto), najtańsza - od spółki z Jawora - na nieco ponad 14 mln zł (brutto), tymczasem zamawiający, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na wykonanie zamówienia tylko nieco ponad 7,5 mln (brutto), czyli mniej więcej połowę tego, co chce najtańszy wykonawca zgłoszony do przetargu.
Co teraz? Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, najprawdopodobniej dojdzie do podpisania umowy z najtańszym oferentem, być może jeszcze po negocjacjach.







Napisz komentarz
Komentarze