Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 19 maja 2024 22:09
Reklama
Reklama
News will be here

Drabiński reaguje na rozmowę z marszałkiem dolnośląskim

Na słowa marszałka Cezarego Przybylskiego reaguje szef miejskiego koła PO Marek Drabiński, który wielokrotnie, także podczas konferencji prasowych (na fot.), apelował o poprawę sytuacji na trasie kolejowej Oława-Wrocław
Drabiński reaguje na rozmowę z marszałkiem dolnośląskim
Na słowa marszałka Cezarego Przybylskiego reaguje szef miejskiego koła PO Marek Drabiński, który wielokrotnie, także podczas konferencji prasowych (na fot.), apelował o poprawę sytuacji na trasie kolejowej Oława-Wrocław

Źródło: MD

Odnosząc się do rozmowy z Panem Cezarym Przybylskim Marszałkiem Województwa Dolnośląskiego na łamach ostatniego wydania Gazety Powiatowej, pragnę zauważyć, że ta dzisiejsza, jakże ostatnio modna, szeroko postrzegana bezpartyjność nie zawsze była taka oczywista. Otóż dopiero po przegranych przez PO wyborach parlamentarnych w 2015 r., w trudnym momencie dla partii, Pan Marszałek opuścił jej szeregi, stając się samorządowcem bezpartyjnym. Natomiast dalszy krok, czyli wejście w koalicję z ugrupowaniem łamiącym Konstytucję dolnośląscy wyborcy już wkrótce będą mogli ocenić przy urnach wyborczych.

Tyle o polityce, teraz zajmijmy się tym co najbardziej interesuje mieszkańców Oławy i powiatu. Tylko czy aby na pewno są to będące przedmiotem rozmowy "Dolnośląskie Rowerowe Parki Umiejętności" oraz „niespotykany w skali kraju projekt przywracania kolei”? Otóż wydaje mi się, że nie do końca. Proszę sobie wyobrazić, że radni koalicji BS – PiS, odrzucili właśnie kilka tygodni temu wnioski budżetowe o budowę jakże potrzebnej w naszym powiecie ścieżki rowerowej z Oławy do Jelcza-Laskowic. Natomiast co do przywracania kolei na Dolnym Śląsku to serdecznie zapraszam członków Zarządu Województwa na oławski dworzec o 7 rano w dzień roboczy aby opowiedzieć o tym mieszkańcowi Oławy, który oczekuje na opóźniony pociąg i zastanawia się czy w ogóle do niego wsiądzie !

Od roku 2017 (z krótką przerwą na szczyt pandemii), mamy zatłoczone pociągi na trasie Oława – Wrocław. Odpowiada za to urząd kierowany właśnie przez Pana Marszałka. Przez blisko 6 lat, wysłaliśmy dziesiątki pism z prośbą o interwencję i poprawę sytuacji. Tymczasem Pan Marszałek w wywiadzie mówi „tam, gdzie są te zapotrzebowania, na pewno są one analizowane przez nas.” Szanowni Państwo, od 6 lat trwa analiza, a w między czasie w 2020 r. podpisuje się z Polregio nową dziesięcioletnią umowę nie wprowadzając żadnych zmian jeżeli chodzi o pojemność składów, co jest kpiną z mieszkańców ! Problem dotyczy głównie długości składów w godzinach szczytu, tymczasem Pan Marszałek odpowiada Redaktorowi, że „na tej trasie jest 25 par pociągów i to nie jest mało”…Dalej jest mowa o kosztach uruchamiania pociągów, „Im więcej nowych połączeń uruchamiamy, tym wykup tych usług jest bardziej kosztowny”, mówi szef województwa, co tylko potwierdza, że ciągle nie rozumie naszego problemu. Następnie jest mowa o pociągach przyspieszonych, które nie zatrzymywałyby się na wszystkich przystankach. Jak najbardziej z tym się zgadzam. Co drugi pociąg regionalny na tej trasie powinien wyjeżdżać z Brzegu, co pozwoliłoby obecnie uniknąć opóźnień związanych z remontami mostów w Opolu, i zatrzymywać się tylko w Oławie i Świętej Katarzynie. Tak jest m.in. na trasie do Legnicy, pozwala to skrócić czas przejazdu i daje większą przepustowość linii. Tylko dlaczego tego u nas nie wprowadzono ? Z niecierpliwością czekamy też na konsultację w sprawie przyszłego rozkładu jazdy pociągów, gdzie mieszkańcy będą mogli przekazać swoje potrzeby i spostrzeżenia.

Kilka tygodni temu, w sprawie przepełnionych składów napisałem petycję do Przewodniczącego Sejmiku, niestety jak widać nie jest to na tyle ważna sprawa dla radnych koalicji BS – PiS, bowiem na stronach UMWD, jest informacja, że petycja zostanie rozpatrzona w kwietniu… Tymczasem dramat mieszkańców korzystających i tych którzy chcieli by korzystać z pociągów na linii 132 pomiędzy (Brzegiem) Oławą i Wrocławiem trwa. Rozwiązaniem jest renegocjacja umowy z Polregio i obsługa części kursów przez Koleje Dolnośląskie, bardziej pojemnymi składami. Kolejnym krokiem jeśli nic się nie zmieni, będą protesty w UMWD. Mieszkańcy Oławy i okolic mają prawo do podróżowania pociągami w godnych warunkach.

Z poważaniem

Marek Drabiński

Przewodniczący Koła Miejskiego Platformy Obywatelskiej w Oławie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Mieszkańcy 07.02.2023 14:32
Przez teorie M.Drabińskiego wiele osób kojarzy Oławę jako truciciela Odry.Oława pamięta i będzie pamiętać o tym ,kto w złym świetle ją stawiał .To było krzywdzące dla Oławy.

Gość 07.02.2023 14:47
Wcześniej kojarzyła z pewnym księdzem w przypadku którego okazało się, że ma spadkobiercę, a jeszcze wcześniej z pożarem kościoła czy wybuchem gazu na Chrobrego, tak władza dba o dobre imię naszego miasta.

Nieogarniety 08.02.2023 13:48
Tzn. władze miasta odpowiadają za prowadzenie się księdza i za pożar kościoła i za wybuch gazu? Czy ty czytasz co piszesz a przed napisaniem pomyślisz co chcesz napisać? Masakra

Gość 08.02.2023 19:38
Nie, odpowiadają za to, że miasto nie jest znane z niczego innego, oprócz wskazanych historii.

mieszkaniec 08.02.2023 11:06
Mieszkańcy? Jeden c.mbał.

Proxima Centauri 07.02.2023 12:09
Drabiński się jak się kompromitował tak dalej to robi. Pan marszałek Cezary Przybylski zrozumiał, że aby region rozwijać potrzeba współpracy władz samorządowych z centralnymi czego nie zapewnią totalni z PO. Widział, że PO działa według doktryny im gorzej tym lepiej. Od grudnia PolRegio w miarę możliwości taborowych uruchamia bardziej pojemne składy. W godzinach szczytu zamiast Impulsów 36WEa uruchamiane są pojemniejsze składy zestawione z ED72Ac lub EN57AL. Dni, w których jedzie mniej pojemny skład wynikają z prawnego wymogu okresowego serwisowania ww. pojazdów po przejechaniu odpowiedniej liczby kilometrów lub dni w ruchu. Dlaczego przewodniczący PO nie powie komu mieszkańcy zawdzięczają tak małą pojemność najnowszych składów (Impuls 36WEa)? Pojazdy te zakupiło do obsługi naszej linii województwo opolskie, w którym od lat rządzi PO. Dlaczego żadnego listu nie dostanie marszałek opolskiego Andrzej Buła? Spółka PolRegio (wtedy Przewozy Regionalne) sygnalizowała, że składy o takiej pojemności nie zapewnią wymaganej pojemności.

symetrysta 07.02.2023 17:05
Trudno, aby marszałek województwa opolskiego dbał o interes mieszkańców województwa dolnośląskiego - tym chyba powinien się zajmować marszałek rzeczonego województwa. Ale do rzeczy PolRegio to spółka, która kompletnie ma w nosie przewozy osób, działa bo musi, w innym wypadku dawno by już tych połączeń nie było (bo się nie opłaca, bo nie warto). Obecnie na tej linii pasażerowie są wożeni w gorszych warunkach, niż zwierzęta transportowane na rzeź - to powinno dać do myślenia spółce i poszczególnym samorządowcom. Nie wiem jakie przesłanki stoją za panem Drabińskim - ale przynajmniej stara się coś zrobić w odróżnieniu od radnych, czy samorządowców ziemi oławskiej.

Proxima Centauri 08.02.2023 09:05
Kto powinien zapewniać tabor na połączeniach, których długość rozkłada się 1/5 dolnośląskie i 4/5 opolskie? Na przykład między godziną 15 a 16 z Wrocławia w kierunku Oławy rusza 7 pociągów, 4 PolRegio i 3 PKP Intercity (w tym jeden bez postoju handlowego). Ciężko aby uruchomić kolejny pociąg, który będzie jechał tylko do Oławy. Śmieszne jest mówienie, że winnym jest PolRegio a gdyby jeździły Koleje Dolnośląskie to sytuacja byłaby inna. Pociągi spółki Koleje Dolnośląskie wielokrotnie były przepełnione do tego stopnia, że pasażerowie musieli zostawać na peronie. W przypadku połączeń regionalnych między Wrocławiem a Opolem najistotniejszymi czynnikami są: niechęć opolskiego do partycypowaniu w kosztach dłuższych składów oraz to, że opolskie (którego taborem obsługiwana jest ta linia) zakupiło pojazdy o zbyt małej pojemności.

Gość 07.02.2023 09:48
Kiedy M.Drabiński przeprosi Oławę za sugerowanie,że to w Oławie należy szukać przyczyn katastrofy ekologicznej na Odrze.Ucierpiało przez to dobre imię Oławy.To bardzo przykre.

Kris 07.02.2023 10:23
Chyba właściwsze jest pytanie kiedy władze Oławy zrobią coś z nielegalnym odprowadzaniem ścieków do Odry?

syk 07.02.2023 11:16
Pędź się Gościu. Trzeba najpierw mieć to "dobre imię".

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: qTreść komentarza: Ziółkowska lubi się podpiąć pod nie swoje.Data dodania komentarza: 19.05.2024, 20:49Źródło komentarza: Radna Magdalena Ziółkowska o budowanym przystankuAutor komentarza: PrzedsiębiorcaTreść komentarza: Nieudaczniki życioweData dodania komentarza: 19.05.2024, 20:31Źródło komentarza: Radni z 4 komitetów utworzyli 6 klubów. Po co aż tyle?Autor komentarza: Mario MaxTreść komentarza: Ja tu żadnej przebudowy skrzyżowania nie widzę . Wymieniają nawierzchnię chodników i tyle . Skrzyżowanie ma taki sam przebieg / kształt jak przed tymi pracami. Muszę zajrzeć.... inni też do słownika co oznacza słowo przebudowaData dodania komentarza: 19.05.2024, 19:22Źródło komentarza: Skrzyżowanie ulic Rybackiej i Zwierzynieckiej ma być bezpieczniejszeAutor komentarza: WaleriaTreść komentarza: Dudkowski w kącie siedzi ?Data dodania komentarza: 19.05.2024, 17:52Źródło komentarza: Radni z 4 komitetów utworzyli 6 klubów. Po co aż tyle?Autor komentarza: RedaktorTreść komentarza: MasakraData dodania komentarza: 19.05.2024, 16:12Źródło komentarza: Radni z 4 komitetów utworzyli 6 klubów. Po co aż tyle?Autor komentarza: XxxTreść komentarza: Zamiast budować nowy przystanek powinno odnowić stary dworzec w pierwszej kolejności, ta inicjatywa jest żałosna. Niczego nie wnosi , a dzięki temu będą tylko utrudnienia ! Podziękujcie POData dodania komentarza: 19.05.2024, 15:43Źródło komentarza: Radna Magdalena Ziółkowska o budowanym przystanku
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama