Wszystkie informacje w jednym miejscu
Wdrażanie nowego pracownika, jeśli firma chce to zrobić naprawdę dobrze, jest procesem długim i czasochłonnym. Często onboarding wymaga zaangażowania osób z różnych działów – wszystko po to, by nowozatrudniony poznał specyfikę pracy całej organizacji i lepiej rozumiał z czym i do kogo może się zwracać. Wykorzystanie platform e-learningowych pozwala na zebranie wszystkich informacji w jednym miejscu – nie ma już zatem potrzeby przemierzania biura i spędzania w każdym dziale czasu.
Co więcej, wiedza, którą przekazuje się nowemu pracownikowi często nie jest zebrana, a rozproszona – część rzeczy wiedzą najbardziej doświadczeni pracownicy, niektóre informacje są zawarte wyłącznie w mailach… Platforma wymaga tego, by wszystko to spisać i umieścić w jednym miejscu.
Microlearning, czyli przyswajanie materiału w czasie krótkich sesji
Onboarding, który trwa kilka dni albo kilka tygodni wymaga od pracownika przyswojenia dużych ilości materiału. Nie wszystko z pewnością uda mu się wtedy zapamiętać – rozwiązaniem, które doskonale sprawdza się w takiej sytuacji jest microlearning. Jego najważniejszym założeniem jest podzielenie materiału na małe porcje (np. na lekcje trwające 20-30 minut), koncentrujące się na jednym zagadnieniu. Dzięki temu pracownik przyswaja mniejszą ilość wiedzy na raz, ale znacznie lepiej. Więcej o microlearningu przeczytasz tutaj: https://gamfi.com/blog/microlearning-jak-skutecznie-uczyc-pracownikow/.
Badanie ankiety satysfakcji
Jednym z najnowszych trendów dotyczących onboardingu jest badanie satysfakcji nowozatrudnionych pracowników już w momencie wdrażania ich do pracy. Dzięki temu firma może proces ten udoskonalać i dostosowywać do potrzeb konkretnego pracownika. Ankietę satysfakcji nowozatrudnionych najłatwiej przeprowadza się przy pomocy platform e-learningowych. Oszczędza się dzięki temu czas i ujednolica proces oceny.
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze