Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 08:16
Reklama
Reklama

Ten dom się sypie

- Chciałbym zwrócić uwagę na pogarszający się stan techniczny budynku znajdującego się na rogu ulicy Kutrowskiego i Lipowej w Oławie - napisał do nas Czytelnik i podesłał parę fotek
  • Źródło: Czytelnik
Ten dom się sypie
- Chciałbym zwrócić uwagę na pogarszający się stan techniczny budynku znajdującego się na rogu ulicy Kutrowskiego i Lipowej w Oławie - napisał do nas Czytelnik i podesłał parę fotek
Podziel się
Oceń

LIST: - Budynek prawdopodobnie jest własnością prywatną, bo gdyby było inaczej, ten "straszący" od ponad 30 lat pustostan byłby jedynie wspomnieniem - teraz zaczyna stanowić coraz większe zagrożenie dla pieszych, jak również sąsiadujących z nim obiektów. Przebudowa starego skrzyżowania na rondo przybliżyła ruch samochodowy do ścian zewnętrznych budynku, co bez wątpienia ma wpływ na jego postępującą destrukcję, w tym pojawienie się podłużnych pęknięć na wyżej wspomnianych ścianach.  Mieszkańcom naszego miasta nie trzeba przypominać, że sąsiadujący z budynkiem chodnik to główny ciąg komunikacyjny dla uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego znajdującego się przy tej samej ulicy, jak również dwóch szkół podstawowych znajdujących się przy ulicy Lwowskiej. To też główna droga dzieci do pobliskiego przedszkola, zwłaszcza tych mieszkających w północno-zachodniej części naszego miasta. Wcześniej wspomniane pęknięcia, odpadający tynk i wisząca praktycznie nad samym chodnikiem rynna powinny zmusić właściciela do refleksji i zabezpieczenia tego miejsca w celu uniknięcia tragedii.

Mieszkaniec


Napisz komentarz

Komentarze

Obserwator 24.10.2024 09:32
Zdaje się, że przed wojną był tam hotel i wraz z otaczającymi zabudowaniami stanowił jedną własność.

inzynier 24.10.2024 01:54
Przecież ten budynek bedzie i tak stał dłuzej niz te nowoczesne osiedla

Redaktor 23.10.2024 08:39
Zburzyć, zasadzić zieleń, zrobić skwer - w ramach modnej teraz walki z betonozą i będzie "neutralnie krajobrazowo".

Budowlaniec 23.10.2024 08:26
Znafcy Odpadający tynk leci na dół a nie na boki

Cegła 23.10.2024 09:52
Serio ? Nie do góry ?

Olaw,,,,,,,,, 23.10.2024 08:11
Moze by Miasto odkupilo od p.Hani ten blok. lub zaprponowac jakies wyjscie!!!! na pewno p.Hania by sie zgodzila Tylko Trzeba Porozmawiac z wlascicielem z Nowego Otoku ......ten dom szpeci ,,,,

mieszkaniec 23.10.2024 09:06
friszman zaraz odkupi i sprzeda developerowi albo sam tam blok postawi, na zieleń nie ma co liczyć bo z tego pieniążków nie ma.

Gość xy 23.10.2024 13:31
Budynek stanowi zagrożenie dla osób przechodzących; więc stawia się termin na usunięcie, w innym wypadku usuwa się zagrożenie na koszt właściciela a nie czeka się na zabicie przechodnia.

Nieogarniety 23.10.2024 15:17
Gość xy 23.10.2024 13:31
Budynek stanowi zagrożenie dla osób przechodzących; więc stawia się termin na usunięcie, w innym wypadku usuwa się zagrożenie na koszt właściciela a nie czeka się na zabicie przechodnia.
Masz oczywiście rację, ale znajdź podstawę prawną do takiego działania.

Bój w hucie 23.10.2024 23:06
Nieogarniety 23.10.2024 15:17
Masz oczywiście rację, ale znajdź podstawę prawną do takiego działania.
Art. 66 ustawy Prawo budowlane.

Staszek Staszek 24.10.2024 10:14
Bój w hucie 23.10.2024 23:06
Art. 66 ustawy Prawo budowlane.
Ktoś musi wydać taki wniosek aby taką decyzję wydano. P s. Pisz śmiało .....

Bój w hucie 24.10.2024 15:16
Staszek Staszek 24.10.2024 10:14
Ktoś musi wydać taki wniosek aby taką decyzję wydano. P s. Pisz śmiało .....
Pierwsze słyszę, żeby organ nadzoru budowlanego działał w tym wypadku na wniosek, a nie z urzędu. Zastanów się jeszcze raz nad tym, co napisałeś.

Nieogarniety 24.10.2024 10:21
Bój w hucie 23.10.2024 23:06
Art. 66 ustawy Prawo budowlane.
Ten artykuł nakazuje "usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości", ale nie określa żadnej sankcji oraz sposobów i terminów odwołań od tej decyzji.

Bój w hucie 24.10.2024 00:37
Nieogarniety 23.10.2024 15:17
Masz oczywiście rację, ale znajdź podstawę prawną do takiego działania.
Jeżeli nie wykonałaby decyzji inspektora nadzoru budowlanego, wchodzą przepisy ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym. W tym wypadku wchodziłyby w grę grzywna w celu przymuszenia i wykonanie zastępcze.

Nieogarniety 24.10.2024 10:26
Bój w hucie 24.10.2024 00:37
Jeżeli nie wykonałaby decyzji inspektora nadzoru budowlanego, wchodzą przepisy ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym. W tym wypadku wchodziłyby w grę grzywna w celu przymuszenia i wykonanie zastępcze.
Oczywiście masz rację, i w teorii pewnie tak by to wszystko wyglądało. Ale jeśli to byłoby takie proste, to już dawno pewnie byłby rozebrany. Nikt nie sprawdził do tej pory, czy teren jest objęty np. ochroną konserwatorską, i wtedy wszystko to o czym piszemy weźmie w łeb, bo wchodzą inne przepisy. A poza tym jest jeszcze cała seria odwołań, aż do pójścia do Sądu, a to już przedłuża wykonanie każdej decyzji w nieskończoność. Takie prawo i takie życie.

Bój w hucie 24.10.2024 14:34
Taką decyzję trzeba wydać z głową. Ale co do czasu trwania postępowania, to decyzja ostateczna podlega wykonaniu. Tak więc ewentualne postępowanie sądowe nie miałoby już znaczenia w kontekście obowiązku wykonania decyzji.

Nieogarniety 24.10.2024 15:17
Bój w hucie 24.10.2024 14:34
Taką decyzję trzeba wydać z głową. Ale co do czasu trwania postępowania, to decyzja ostateczna podlega wykonaniu. Tak więc ewentualne postępowanie sądowe nie miałoby już znaczenia w kontekście obowiązku wykonania decyzji.
Pewnie masz rację. Doświadczenie życiowe podpowiada mi jednak, że od każdej decyzji służy odwołanie, odwołanie do wyższej instancji, zaskarżenie, odwołanie i tak w kółko. Może to trwać latami.

Staszek Staszek 23.10.2024 15:38
Gość xy 23.10.2024 13:31
Budynek stanowi zagrożenie dla osób przechodzących; więc stawia się termin na usunięcie, w innym wypadku usuwa się zagrożenie na koszt właściciela a nie czeka się na zabicie przechodnia.
Stoi na terenie prywatnym Możesz sobie swój dom zburzyć o ile go masz

Bój w hucie 23.10.2024 23:19
Staszek Staszek 23.10.2024 15:38
Stoi na terenie prywatnym Możesz sobie swój dom zburzyć o ile go masz
Żyj dalej w swojej krainie ułudy.

Bój w hucie 23.10.2024 22:52
Olaw,,,,,,,,, 23.10.2024 08:11
Moze by Miasto odkupilo od p.Hani ten blok. lub zaprponowac jakies wyjscie!!!! na pewno p.Hania by sie zgodzila Tylko Trzeba Porozmawiac z wlascicielem z Nowego Otoku ......ten dom szpeci ,,,,
Ha, ha, ha! Miasto ma odkupować ten pierdel!? Człowieku, pobudka! Gdybym był inspektorem nadzoru budowlanego, p. Hania w podskokach wywoziłaby taczką ostatnie cegły z oczyszczonego placu.

Staszek Staszek 24.10.2024 09:58
Bój w hucie 23.10.2024 22:52
Ha, ha, ha! Miasto ma odkupować ten pierdel!? Człowieku, pobudka! Gdybym był inspektorem nadzoru budowlanego, p. Hania w podskokach wywoziłaby taczką ostatnie cegły z oczyszczonego placu.
Na szczęście inspektorem nie jesteś .... I możesz sobie tylko pogadać

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: KpinaTreść komentarza: zbiórka darów, zbiórka na grzejniki, a Frischmann lekką ręką wywala 120 tys. na ławkęData dodania komentarza: 4.12.2025, 19:06Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: Oława OKTreść komentarza: Marek co się z tobą na wyrabiało ???Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:25Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: RafałTreść komentarza: Jak kler odejdzie od polityki to może wrócę do kościoła i zaczne się spowiadać w konfesionaleData dodania komentarza: 4.12.2025, 15:52Źródło komentarza: Wyspowiadaj się na dworcu kolejowymAutor komentarza: NataTreść komentarza: Robicie z Powiatu niepotrzebny Babilon i nie pozwalacie obywatelom, tj. Mieszkańcom dołożyć cegiełki na pomoc chorym i ubogim. Mam tego dość!!!!!!!!Data dodania komentarza: 4.12.2025, 15:16Źródło komentarza: Rusza akcja "Podziel się z potrzebującymi"Autor komentarza: WalerianTreść komentarza: Do czego może być przydatny ten dokument? To sztuka dla sztuki. Czy mamy zrezygnować z przemysłu i wrócić do rolnictwa i upraw bo to jest najmniej szkodliwa działalność. Chociaż nie do końca, bo najlepiej to lasy posadzić. Co szary mieszkaniec ma do powiedzenia? Wszyscy widzimy że klimat się zmienia, ale przyczyny mogą być różne. Może to być proces naturalny, a może jednak działalność człowieka.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:28Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Dziwie się że nie zmieniliście jeszcze nazwy na tuDrabiński...Data dodania komentarza: 4.12.2025, 13:33Źródło komentarza: Radny powiatowy zwrócił się do burmistrza Oławy o zawieszenie tego postepowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama