Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 06:42
Reklama
Reklama

Chwilę zadziałało, a teraz znów niepotrzebnie stoimy na Wiejskiej

W czerwcu radny powiatowy Marek Drabiński pisał w tej sprawie do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Przez jakiś czas było lepiej, a teraz wszystko wraca do "normy". Złej normy
Chwilę zadziałało, a teraz znów niepotrzebnie stoimy na Wiejskiej
I znów stoimy za długo
Podziel się
Oceń

O co chodzi? 
To fragment pisma radnego do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z czerwca 2024:

- W związku z coraz większymi utrudnieniami dla użytkowników DW 396 na skrzyżowaniu z linią kolejową nr 132, w jej km 156,200, zwracam się z uprzejmą prośbą o zminimalizowanie czasu zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego, na czas przejazdu pociągów. Czujnik uruchamiający SSP przedmiotowego przejazdu w kierunku nieparzystym, znajduje się w km 154.300 (w peronach stacji Oława). Pociągi w kierunku nieparzystym mające planowy postój handlowy na stacji Oława, wjeżdżając po torze nr 1 w krawędź peronową, uruchamiają SSP na przedmiotowym przejeździe, kiedy sygnalizacja ustawiona jest w tryb automatyczny blokady wieloodstępowej występującej na tym odcinku linii 132, co jest niestety powszechną praktyką. Sytuację mogłoby poprawić ustawienie sygnalizacji w tryb ręczny, tym bardziej, że zgodnie z instrukcją IR 1, podawanie sygnału zezwalającego na wyjazd ze stacji, dla pociągów mających planowy postój handlowy, dozwolone jest dopiero po zatrzymaniu pociągu. Wyjątek to odpowiedni zapis w regulaminie technicznym stacji, jednak takiego nie znalazłem. Zważywszy na ww. stan prawny, zwracam się z prośbą o podjęcie działań mających na celu zminimalizowanie skutków zamykania przejazdu, tj. zobligowanie Dyżurnych Ruchu w LCS Opole Zachodnie, do podawania sygnału zezwalającego na wyjazd ze stacji Oława dla pociągów w kierunku nieparzystym, mających planowy postój handlowy w stacji Oława, dopiero po zatrzymaniu pociągu i w momencie planowego czasu odjazdu. Sprawi to, że czas oczekiwania użytkowników DW 396 na przejeździe skróci się diametralnie.

W odpowiedzi czytamy: - Spółka podjęła decyzję o wyłączeniu samoczynności semaforów wyjazdowych znajdujących w stacji Oława dla kierunku nieparzystego, czyli w kierunku ww. przejazdu kolejowo-drogowego. Przedmiotowe działanie spowoduje, iż dopiero po zatrzymaniu pociągu w stacji Oława podawany będzie sygnał zezwalający na semaforze, co z kolei pozwoli na późniejsze zamykanie rogatek przejazdowych, a tym samym skrócenie czasu oczekiwania pojazdów kołowych na omawianym skrzyżowaniu.

Wydawało się, że sprawa załatwiona. Przez jakiś czas dyżurni ruchu realizowali odgórne zalecenie. Jednak w ostatnim czasie sytuacja nagminnie się powtarza, co powoduje ogromne zatory drogowe w ciągu DW 396 (przejazd na Wiejskiej w Oławie).

Radny śle więc kolejne pismo w tej sprawie do PKP.  
- Dodatkowo przesyłam nagranie z dnia wczorajszego - mówi Marek Drabiński. - Pociąg 48102/3 relacji Bielsko Biała - Słupsk wjeżdża w peron stacji Oława o godzinie 10.49, najeżdżając na czujnik zamykający rogatki przy Wiejskiej. Zatrzymuje się o 10.50, stojąc dwie minuty do godziny odjazdu. Gdyby o godzinie 10.52 dyżurny ruchu w Lokalnym Centrum Sterowania Opole Zachód podał sygnał zezwalający na jazdę, wtedy dopiero zamknęły by się rogatki przy Wiejskiej. To o 3 minuty mniej stania. Dziennie ze stacji Oława w kierunku Wrocławia odjeżdża 45 pociągów, co dałoby nam ponad dwie godziny mniej stania na przejeździe w skali doby!

 


Napisz komentarz

Komentarze

Obserwator 05.11.2024 09:20
Chłopie daj sobie luzu,nie brnij już więcej...

Dyżurny ruchu 05.11.2024 07:14
Zdecydowanie bezpieczniej jest jeżeli to najpierw włączy się sygnalizacja i zamkną rogatki na przejeździe, a dopiero później zostanie wyświetlony sygnał zezwalający na semaforze zezwalający na jazdę dla pociągu. Taka jest z resztą kolejność wynikająca z obowiązujących przepisów. Szkoda, że Pan Radny będący jednocześnie maszynistą nie zna podstawowych regulacji prawnych w tym zakresie. Przy takim poziomie wiedzy, nie dziwi fakt, że maszyniści coraz częściej powodują sytuacje typu SPAD, czyli przejeżdżają obok wskazującego sygnał STÓJ semafora....

www 05.11.2024 06:56
Kto głosował na Drabińskiego ? tego faceta trzeba zwolnij , pisze pisma na wszystko i wszystkich a nigdy nic z tego nie wychodzi , ktoś zna chociaż jedną rzecz co mu się udała ? coś co pomogło mieszkańcą ?

Damian Krawczyk 04.11.2024 14:10
Panie Radny.... Skoro pociąg najpierw najeżdża na czujnik włączający urządzenia SSP, a dopiero później dojeżdża i zatrzymuje się przy krawędzi peronowej w stacji Oława, to podany sygnał zezwalający na semaforze lub jego brak niczego tutaj nie zmieni. Przejazd (urządzenia na nim) i tak będą już włączone i działające, a więc zabraniające wjazdu pojazdom. Jeżeli chce Pan, aby pociągi szybciej przejeżdżały przez skrzyżowanie torów z drogą przy ul. Wiejskiej, to sugeruję wystąpienie jako Radny z wnioskiem do przewoźników o ułożenie rozkładu jazdy w taki sposób, aby wyeliminować postoje pociągów na stacji w Oławie. To rozwiąże Pański problem. Zapewne spowoduje kilka kolejnych, ale nie można mieć wszystkiego... Kolejnym możliwym rozwiązaniem jest wniosek o budowę w tym miejscu tunelu / wiaduktu, na co z resztą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły program i przyjmują wnioski. Póki co, polecam uzbroić się w cierpliwość i brać pod uwagę wydłużony czas przejazdu samochodem przez ten przejazd uwzględniając w planie podróży kilka minut postoju na drażliwym dla Pana skrzyżowaniu.

Mieszkaniec Oławy 05.11.2024 08:01
Damian Krawczyk 04.11.2024 14:10
Panie Radny.... Skoro pociąg najpierw najeżdża na czujnik włączający urządzenia SSP, a dopiero później dojeżdża i zatrzymuje się przy krawędzi peronowej w stacji Oława, to podany sygnał zezwalający na semaforze lub jego brak niczego tutaj nie zmieni. Przejazd (urządzenia na nim) i tak będą już włączone i działające, a więc zabraniające wjazdu pojazdom. Jeżeli chce Pan, aby pociągi szybciej przejeżdżały przez skrzyżowanie torów z drogą przy ul. Wiejskiej, to sugeruję wystąpienie jako Radny z wnioskiem do przewoźników o ułożenie rozkładu jazdy w taki sposób, aby wyeliminować postoje pociągów na stacji w Oławie. To rozwiąże Pański problem. Zapewne spowoduje kilka kolejnych, ale nie można mieć wszystkiego... Kolejnym możliwym rozwiązaniem jest wniosek o budowę w tym miejscu tunelu / wiaduktu, na co z resztą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły program i przyjmują wnioski. Póki co, polecam uzbroić się w cierpliwość i brać pod uwagę wydłużony czas przejazdu samochodem przez ten przejazd uwzględniając w planie podróży kilka minut postoju na drażliwym dla Pana skrzyżowaniu.
Oczywiście burmistrz Frischmann nie jest zainteresowany tym programem budowy tunelu/wiaduktu na Wiejskiej i nie wystąpił ze stosowanym wnioskiem do samorządu wojewódzkiego.

Nieogarniety 05.11.2024 09:15
Mieszkaniec Oławy 05.11.2024 08:01
Oczywiście burmistrz Frischmann nie jest zainteresowany tym programem budowy tunelu/wiaduktu na Wiejskiej i nie wystąpił ze stosowanym wnioskiem do samorządu wojewódzkiego.
Po pierwsze, wniosek może zgłosić właściciel terenu,czyli Zarządca Drogi Wojewódzkiej, a po drugie, w-ce marszałek województwa, zlecił wykonanie stosownej dokumentacji, z której wynikało, że nie można zrobić tunelu. Obszernie pisała o tym GP

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: KpinaTreść komentarza: zbiórka darów, zbiórka na grzejniki, a Frischmann lekką ręką wywala 120 tys. na ławkęData dodania komentarza: 4.12.2025, 19:06Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: Oława OKTreść komentarza: Marek co się z tobą na wyrabiało ???Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:25Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: RafałTreść komentarza: Jak kler odejdzie od polityki to może wrócę do kościoła i zaczne się spowiadać w konfesionaleData dodania komentarza: 4.12.2025, 15:52Źródło komentarza: Wyspowiadaj się na dworcu kolejowymAutor komentarza: NataTreść komentarza: Robicie z Powiatu niepotrzebny Babilon i nie pozwalacie obywatelom, tj. Mieszkańcom dołożyć cegiełki na pomoc chorym i ubogim. Mam tego dość!!!!!!!!Data dodania komentarza: 4.12.2025, 15:16Źródło komentarza: Rusza akcja "Podziel się z potrzebującymi"Autor komentarza: WalerianTreść komentarza: Do czego może być przydatny ten dokument? To sztuka dla sztuki. Czy mamy zrezygnować z przemysłu i wrócić do rolnictwa i upraw bo to jest najmniej szkodliwa działalność. Chociaż nie do końca, bo najlepiej to lasy posadzić. Co szary mieszkaniec ma do powiedzenia? Wszyscy widzimy że klimat się zmienia, ale przyczyny mogą być różne. Może to być proces naturalny, a może jednak działalność człowieka.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:28Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Dziwie się że nie zmieniliście jeszcze nazwy na tuDrabiński...Data dodania komentarza: 4.12.2025, 13:33Źródło komentarza: Radny powiatowy zwrócił się do burmistrza Oławy o zawieszenie tego postepowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama