Co kobiety kupują w internecie?
Kobiety najczęściej kupują w internecie odzież, dodatki i akcesoria – decyduje się na nie ponad ¾ pań [3]. Drugie pod względem popularności jest obuwie, a podium zamykają kosmetyki i perfumy [3]. Każdą z tych grup produktów zamawia więcej niż 65% kobiet [3]. Co najmniej połowa badanych kupuje online również książki płyty i filmy, produkty farmaceutyczne oraz sprzęt RTV/AGD [3].
Co jeszcze Polki kupują przez internet? Do innych popularnych kategorii produktów zaliczamy także:
- odzież sportową (47%) [3];
- artykuły dziecięce i zabawki (46%) [3];
- meble i elementy wystroju wnętrz (43%) [3];
- urządzenia mobilne i produkty spożywcze (37%) [3];
- biżuterię (36%) [3].
Polki najrzadziej zamawiają w sieci artykuły dla kolekcjonerów, oprogramowanie komputerowe oraz gry video [3].
Ile kobiety średnio wydają na zakupy online?
Ogółem polscy e-konsumenci najwięcej, bo około 200 zł miesięcznie, wydają na obuwie, odzież oraz produkty spożywcze [4]. Jak to wygląda wśród kobiet?
Panie najwięcej wydają miesięcznie na odzież, dodatki i akcesoria – średnio 202 zł [5]. Nieco mniejsze kwoty, bo 188 zł i 183 zł, przeznaczają kolejno na artykuły spożywcze oraz obuwie [5]. Na dalszych pozycjach znajdują się artykuły dziecięce i zabawki (146 zł), kosmetyki i perfumy (138 zł), produkty farmaceutyczne (124 zł), a także książki, płyty oraz filmy (91 zł) [5].
W skali półrocza kobiety najwięcej wydają na zakupy online sprzętu RTV/AGD – mowa tu o średniej kwocie 1135 zł [5]. O wiele mniej przeznaczają na urządzenia mobilne, takie jak telefony, smartfony i tablety (880 zł) oraz meble oraz elementy wystroju wnętrz (816 zł) [5].
Visa Mobile – sposób na płatności online nie tylko dla kobiet!
Duża popularność zakupów w internecie sprawia, że e-kupujący mogą korzystać z nowych metod finalizowania transakcji. Jedną z tych aktualnie wprowadzanych na rynek jest Visa Mobile – wirtualny portfel, dzięki któremu płatności można dokonywać bez podawania danych karty i wprowadzania haseł. Co więcej, finalizowanie transakcji odbywa się bez wypełniania licznych pól formularza czy przeklikiwania się przez wyskakujące okna, co sprawia, że cały proces przebiega szybko i wygodnie [6].
Aby skorzystać z tego rozwiązania, wystarczy:
- uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (może to wymagać aktualizacji) albo ściągnąć oddzielną aplikację Visa Mobile w dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu sklepie z aplikacjami [6];
- skonfigurować usługę, podając dane karty płatniczej (robi się to tylko raz), a także inne informacje, jak numer telefonu czy adres e-mail [6];
- wybrać ikonę z tym rozwiązaniem w sklepie online, wpisać w wolne pole swój numer telefonu i zatwierdzić transakcję na smartfonie [6].
Póki co aplikacja Visa Mobile dostępna jest dla klientów wybranych banków – ich lista znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html. Wkrótce skorzystają z niej również inni [6].
Warto dodać, że płacenie za zakupy w sieci z Visa Mobile mają dodatkowy poziom bezpieczeństwa, ponieważ każda transakcja jest zabezpieczana przez Visa [6].
Artykuł powstał we współpracy z Visa.
Bibliografia:
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 78
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 146
- Gemius Polska, Najwięcej wydają na obuwie, płacą szybkim przelewem 3.11.2021 online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/najwiecej-wydaja-na-obuwie-placa-szybkim-przelewem.html, dostęp: 7.06.2022
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 175-184
- VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 7.06.2022





