Od 15 lutego delegacja z Dolnego Śląska uczestniczy w misji gospodarczej w Singapurze, której głównym celem była promocja małych i średnich przedsiębiorstw z branży kosmetycznej i beauty. W skład delegacji weszło 10 przedsiębiorców, wicemarszałek województwa Michał Rado, członkini zarządu Natalia Goląb oraz radni sejmiku wojewódzkiego.
Misja została zorganizowana w ramach programu “Going Global 4.0”, który od marca 2024 roku wspiera internacjonalizację dolnośląskich firm. Program, o wartości 21,5 mln zł, z czego 15 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego, ma na celu otwieranie nowych rynków zbytu dla regionalnych przedsiębiorstw. W ubiegłym roku w ramach programu odbyło się 9 misji gospodarczych do takich krajów jak USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Japonia, Hiszpania, Portugalia czy Kanada, w których uczestniczyło 50 firm z różnych branż, w tym przemysłu kosmicznego, ICT, chemii, medycyny i motoryzacji. 
Tym razem dolnośląskie firmy wzięły udział w targach BeautyAsia Singapore, które kończą się dziś - 19 lutego 2025 roku. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń w Azji poświęconych urodzie i wellness, prezentujące najnowsze produkty i trendy w branży. Udział w targach umożliwił przedsiębiorcom z Dolnego Śląska nawiązanie kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz zaprezentowanie swoich produktów na międzynarodowej arenie.
- Na targach prezentujemy nasze świece zapachowe w szkle i dyfuzory zapachowe - mówi Bartek Bryłkowski z firmy Bartek Candles w Bystrzycy, gdzie znajduje się zakład produkcyjny. - Prezentujemy świece zapachowe parafinowe i sojowe z knotami bawełnianymi i drewnianymi. Wszystkie kompozycje zapachowe i design są naszym dziełem, wypracowywaliśmy to przez 30 lat.
Wicemarszałek Michał Rado (na fot. niżej) podkreślił znaczenie takich inicjatyw dla rozwoju regionalnych firm: - Udział w międzynarodowych targach to dla naszych przedsiębiorców szansa na zdobycie nowych rynków i klientów. Dzięki programowi ‘Going Global 4.0’ wspieramy ich w tych działaniach, co przekłada się na realne korzyści dla całego regionu.
- Kosmetyki do pielęgnacji skóry, świece zapachowe, olejki eteryczne, detergenty do prania czy produkty higieniczne - to właśnie tym mogą pochwalić się dolnośląscy przedsiębiorcy podczas targów Beauty Asia Singapore. - mówi Michał Rado. - Nasze stoisko robi ogromne wrażenie i wzbudza duże zainteresowanie, a nasi przedsiębiorcy prowadzą wiele rozmów z potencjalnymi klientami. Swoją działalność mogli przedstawić również podczas wieczoru dolnośląskiego, gdzie swoją obecnością zaszczycił nas ambasador Tadeusz Chomicki.
Targi Beauty Asia Singapore to jedne z najważniejszych targów beauty w tej części Azji. To właśnie tutaj można dowiedzieć się jakie są nadchodzące trendy w branży kosmetycznej oraz przetestować pionierskie produkty. Są tutaj wystawcy m.in. z Japonii, Niemiec, Chin, Singapuru, Korei, Malezji, Szwajcarii czy Wietnamu, dlatego to ogromna szansa dla dolnośląskich przedsiębiorców, aby nawiązać cenne kontakty biznesowe czy zdobyć nowe kanały dystrybucji.

Warto dodać, że w ramach programu “Going Global 4.0” planowane są kolejne misje gospodarcze w 2025 roku, m.in. na takie wydarzenia jak Medical Osaka, London TechShow, Intec Lipsk, Hongkong Electronics Fair, AIM Abu Zabi, Viva Technology Paryż, Computex Tajwan, WebSummit Vancouver, Beauty&Wellness Hong Kong, Gitex Dubaj czy TechCrunch San Francisco. Dzięki temu dolnośląskie firmy mają możliwość stałego poszerzania swojej obecności na globalnych rynkach.


fot. Marta Ringart/Kurier Gmin
Napisz komentarz
Komentarze