Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 07:22
Reklama BMM
Reklama

To jej projekt do BO zaakceptowano. Jako jedyny. Reaguje na komentarze

Katarzyna Ostapska reaguje na wypowiedź radnego Bartosza Gawlasa i na komentarze po naszej publikacji o weryfikacji projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego 2026 r.
To jej projekt do BO zaakceptowano. Jako jedyny. Reaguje na komentarze
Katarzyna Ostapska reaguje na wypowiedź radnego Bartosza Gawlasa i na komentarze po naszej publikacji o weryfikacji projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego 2026 r.
Podziel się
Oceń

LIST:

Jako mieszkanka Oławy od lat aktywnie zaangażowana w życie naszej społeczności – zarówno jako nauczycielka, trenerka sportowa i zawodniczka kadry narodowej w podnoszeniu ciężarów, z niepokojem i wielkim rozczarowaniem przeczytałam komentarze radnego Bartosza Gawlasa. Nie mogłam nie zareagować.
Głos zabieram w związku z publicznymi wypowiedziami radnego, które opublikowane zostały przez niego między innymi na oficjalnym profilu Facebook Miasto Oława (25.07.2025r. komentarz pod postem dotyczącym ) oraz na łamach lokalnych mediów m.in. TuOlawa.pl (26.07.2025 r. w artykule Pani Wioletty Kamińskiej).
Jestem zbulwersowana i mocno zaniepokojona tym, że radny będący członkiem komisji, która zatwierdziła mój projekt zgłoszony do Budżetu Obywatelskiego (radny Gawlas głosował„za” - ogólnodostępne protokoły z posiedzeń komisji), po przyjęciu projektu publicznie mnie pomówił. Oskarżył o nepotyzm i kolesiostwo, sugerując, że Urząd Miejski w Oławie oraz burmistrz finansują moją działalność gospodarczą. Tymczasem mój projekt dotyczył zakupu sprzętu na rzecz miasta, a nie mojej firmy! „Siła Zdrowia – lokalne warsztaty sportowe” – są kierowane do wszystkich mieszkańców. Sprzęt ma być ogólnodostępny w hali OCKF, a nie przeznaczony do moich prywatnych celów w siłowni prowadzonej w zupełnie innym miejscu! Radny pominął również jeszcze jeden niezwykle istotny fakt – za prowadzenie tych warsztatów nie otrzymam żadnego wynagrodzenia. Żadnego! Projekt do Budżetu Obywatelskiego zgłosiłam, aby podzielić się z mieszkańcami miłością do sportu i zdrowego trybu życia. Nie mam z tego żadnych korzyści finansowych. I może radny tego nie rozumie, ale zyskuję tu na zupełnie innym polu. Promuję sport, który kocham. Mam nadzieję, że tą miłością skutecznie podzielę się z innymi. Wiem, jak wiele można zmienić w życiu, wychodząc z domu i robiąc coś dla zdrowia, małymi krokami. Tutaj nie tylko chodzi o aspekt fizyczny.
Zgłaszając projekt „Siła Zdrowia” chciałam bezinteresownie podzielić się pasją, ale radny postanowił publicznie mnie poniżyć, sugerując, że miasto finansuje moją działalność...
To, co zawarł w komentarzach, to nie tylko czysta niesprawiedliwość, ale także wykorzystanie informacji uzyskanych w ramach pracy komisji i manipulacja nimi. Radny wiedział o celach mojego projektu, ale i tak postanowił mnie zaatakować, narażając na utratę reputacji. Głosował za moim projektem, miał wiedzę na temat jego transparentności, akceptował go, ale wykorzystał te same informacje, aby publicznie oskarżyć mnie o kolesiostwo i manipulując faktami. Działanie radnego jest haniebne.
Przez te oskarżenia zmuszona jestem stawić czoła nagonce, która zagraża mojej karierze, dobremu imieniu, działalności społecznej i sportowej. Przez lata dumnie promowałam i reprezentowałam Oławę, także na świecie, zdobywając medale. Angażuję się w rozwój sportu, wyłuskuję kolejne talenty, nie zasługuję na bezpodstawne, publiczne upokorzenie.
Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że działania pana Gawlasa mają jeszcze jedno podłoże, są efektem mojego udziału w wyborach samorządowych z ramienia BBS - komitetu wspierającego obecnego burmistrza. Startowałam w wyborach, aby działać dla mieszkańców.
Sądzę, że jestem celowo atakowana właśnie z powodu startu z ramienia BBS. Tego rodzaju uprzedzenia polityczne są niedopuszczalne w funkcjonowaniu demokratycznego samorządu. Co szczególnie oburzające – radny, który publicznie mnie pomówił, nigdy nie wykazał chęci, by zapoznać się z moją pracą ani ze środowiskiem, które od lat tworzę. Nigdy nie odwiedził prowadzonego przeze mnie miejsca, nie brał udziału w akcjach społecznych organizowanych przeze mnie.
Postanowił jednak wystąpić publicznie z krzywdzącymi oskarżeniami, godząc nie tylko w moje dobre imię, ale w ludzi, których jednoczę wokół wspólnych celów. To lekceważenie całego środowiska, które reprezentuję i któremu służę.
Jestem zasmucona i zmartwiona tym, że jako radny zachowuje się w tak niekompetentny sposób, sugerując, że sprzęt, który ma być zakupiony do realizacji projektu będzie wykorzystywany w prywatnej firmie. Pojawiają się kolejne komentarze również na portalu Olawa24.pl, sugerujące „kolesiostwo”. To pokazuje, jak krzywdzące są opinie wygłaszane przez radnego w przestrzeni publicznej. Przypomnę, że pan Gawlas jako członek komisji weryfikującej wnioski mógł zgłosić sprzeciw, zastrzeżenia do projektu lub po prostu zapytać mnie o sprzęt, ale pan tego nie zrobił. Wolał publicznie zasugerować, że tutaj coś może być nie tak. Typowa manipulacja. I jeszcze jedno... W wyborach startowałam po to, aby zrobić coś dla miasta i jeśli zostałabym radną, chętnie współpracowałabym także z panem dla dobra mieszkańców. Taką możliwość daje mi teraz Budżet Obywatelski, widocznie pan tego nie rozumie.
 

Z wyrazami szacunku i sportowym pozdrowieniem
 

Katarzyna Ostapska


Napisz komentarz

Komentarze

Pozamiatał 02.08.2025 09:22
Radny Gawlas opublikował odpowiedź na swoim profilu. Z dokumentu wprost wynika, że miejscem realizacji projektu miało być "Power Fitness Katarzyna Ostapska". Dodatkowo protokół na który powołuje się pani Ostapska nie został jeszcze doręczony członkom komisji a pani Ostapska już zna jego treść. Masakra. Prywatne miasto kolesi.

Andrzej 01.08.2025 16:30
Komentarz zablokowany

Krzysiek 01.08.2025 18:11
Andrzejjjjj, przestań pisać głupoty. Przecież radni BBS i PiS wszystko klepią na sesjach. Napisz, co zablokowali?

Ola 01.08.2025 15:36
Zieliński i Bartek są zazdrośni i mściwi. W nich zero sympatii do mieszkańców Oławy. Generalnie nadają się do mieszania i nic nie robienia. Pobierają dietki i to dla nich najważniejsze 😀

Krzysiek 01.08.2025 18:12
Na pewno dla Alberta, który od zawsze oddaje dietę na cele społeczne.

Gosia 01.08.2025 14:03
To ta pani co krótko przed wyborami dostała od Frischmanna stypendium za osiągnięcia sportowe i udział w zawodach chociaż nigdzie nie startowała?

Piotr 01.08.2025 13:41
Jest to przykre ale Bartek i Albert Zieliński to najwięksi szkodnicy w Oławie. Panowie nic dobrego nie zrobili dla Oławy. Wszystkich obrażają a przez ich postępowanie inwestorzy i sponsorzy(chodzi o sport) nie chcą z Oławą się utożsamiać.

Chybione 01.08.2025 14:21
Kogo obrażają? Wskaż konkretny przykład. Akurat z tym sponsorowaniem sportu nie trafiłeś - ostatnio był artykuł, że nowa firma ARCHON została sponsorem Moto Jelcza

Krzysiek 01.08.2025 18:15
Podaj przykład...

Symetrysta 01.08.2025 13:25
Po pierwsze i najważniejsze nie ma miejsca na hejt w przestrzeni publicznej i jeśli Pani Kasia go doświadcza proszę przyjąć przeprosiny ze strony zwykłych mieszkańców. Natomiast to nie daje immunitetu i braku możliwości zadawania pytań dlaczego konkretnie ten projekt, i tylko ten projekt został wybrany. Pani Kasia sama używa argumentu mówiącego o start z list BBS-u. W związku z tym należy zadać pytanie, czy komisja w większości złożona z popleczników burmistrza nie patrzyła łaskawiej na jej projekt? Czy jako jedyna nie miała dostępu do wiedzy, której inni pomysłodawcy mogli nie mieć? Czy nie stała się liściem figowym dla wstydliwego wyniku rozstrzygnięć BO w Oławie (jeden projekt przyjęty !!!)? Mówi o tym, że nie będzie korzystała z tego sprzętu i robi to bezpłatnie - ok ale czy w związku z tym, że sprzęt się pojawi pośrednio nie skorzysta na zwiększonej ilości chętnych do korzystania z już płatnych zajęć? I czy pani Kasia zostanie potraktowana jak inni zwycięzcy, którzy wciąż, mimo upływających lat!!!, wciąż czekają na realizację ich projektów?

Heheszek 01.08.2025 19:37
Symetrysta 01.08.2025 13:25
Po pierwsze i najważniejsze nie ma miejsca na hejt w przestrzeni publicznej i jeśli Pani Kasia go doświadcza proszę przyjąć przeprosiny ze strony zwykłych mieszkańców. Natomiast to nie daje immunitetu i braku możliwości zadawania pytań dlaczego konkretnie ten projekt, i tylko ten projekt został wybrany. Pani Kasia sama używa argumentu mówiącego o start z list BBS-u. W związku z tym należy zadać pytanie, czy komisja w większości złożona z popleczników burmistrza nie patrzyła łaskawiej na jej projekt? Czy jako jedyna nie miała dostępu do wiedzy, której inni pomysłodawcy mogli nie mieć? Czy nie stała się liściem figowym dla wstydliwego wyniku rozstrzygnięć BO w Oławie (jeden projekt przyjęty !!!)? Mówi o tym, że nie będzie korzystała z tego sprzętu i robi to bezpłatnie - ok ale czy w związku z tym, że sprzęt się pojawi pośrednio nie skorzysta na zwiększonej ilości chętnych do korzystania z już płatnych zajęć? I czy pani Kasia zostanie potraktowana jak inni zwycięzcy, którzy wciąż, mimo upływających lat!!!, wciąż czekają na realizację ich projektów?
Zgadzam się z Panem, że nie powinno być hejtu, i dołączam się do przeprosin pani Katarzyny. Zwróć jednak uwagę, że ponad 90% wpisów tutaj i komentarzy, to szydera właśnie, obrażanie kogoś i hejt. Nie ma to nic wspólnego z jakąkolwiek merytoryczną polemiką. A teraz a pro po BO i zachowania pana radnego Gawlasa. Dlaczego pan radny Gawlas nie powiedział nic na temat odrzuconych projektów, a jedynym i głównym komentarzem, było stwierdzenie że jest to projekt osoby związanej z BBS. Był na komisji, wiedział co to za projekt i o co w nim chodzi, głosował za. Jak nazwać potem ten jego komentarz? Chyba że pana radnego potraktujemy jako polityka, oni nie kierują się ani honorem ani godnością. Jakoś nikt nie protestował i nie komentował, jak w poprzednich BO, wygrał projekt pani która związana była z lewicą, i wtedy gdy wygrał projekt pana z PO. No ale sympatyk, czy członek BBS, to obywatel niższej kategorii, i nie jest ważne co robi i dla kogo. Ważne, że z BBS, więc możemy rzucać podejrzenia właściwie o wszystko, i snuć teorie spiskowe. Nie oceniam czy ta "zabawa" w BO jest dobra czy zła. Ponoć obywatele chcieli więc jest. Do tej pory żaden projekt nie został zrealizowany, i nie wiadomo czy będzie, ale "zabawa" trwa

Panika w BBS 02.08.2025 08:38
Heheszek 01.08.2025 19:37
Zgadzam się z Panem, że nie powinno być hejtu, i dołączam się do przeprosin pani Katarzyny. Zwróć jednak uwagę, że ponad 90% wpisów tutaj i komentarzy, to szydera właśnie, obrażanie kogoś i hejt. Nie ma to nic wspólnego z jakąkolwiek merytoryczną polemiką. A teraz a pro po BO i zachowania pana radnego Gawlasa. Dlaczego pan radny Gawlas nie powiedział nic na temat odrzuconych projektów, a jedynym i głównym komentarzem, było stwierdzenie że jest to projekt osoby związanej z BBS. Był na komisji, wiedział co to za projekt i o co w nim chodzi, głosował za. Jak nazwać potem ten jego komentarz? Chyba że pana radnego potraktujemy jako polityka, oni nie kierują się ani honorem ani godnością. Jakoś nikt nie protestował i nie komentował, jak w poprzednich BO, wygrał projekt pani która związana była z lewicą, i wtedy gdy wygrał projekt pana z PO. No ale sympatyk, czy członek BBS, to obywatel niższej kategorii, i nie jest ważne co robi i dla kogo. Ważne, że z BBS, więc możemy rzucać podejrzenia właściwie o wszystko, i snuć teorie spiskowe. Nie oceniam czy ta "zabawa" w BO jest dobra czy zła. Ponoć obywatele chcieli więc jest. Do tej pory żaden projekt nie został zrealizowany, i nie wiadomo czy będzie, ale "zabawa" trwa
Przecież pan radny Gawlas na swoim profilu publikuje systematycznie informacje odnośnie prac BO. Publikuje również informacje osobno na temat każdego z projektu, również tych odrzuconych. Po co te kłamstwa?

Heheszek 02.08.2025 11:09
Panika w BBS 02.08.2025 08:38
Przecież pan radny Gawlas na swoim profilu publikuje systematycznie informacje odnośnie prac BO. Publikuje również informacje osobno na temat każdego z projektu, również tych odrzuconych. Po co te kłamstwa?
Interesuje mnie to, co pan radny Gawlas komentuje i w jaki sposób, w mediach które są ogólnie dostępne. Nie interesuje mnie prywatny FB pana radnego Gawlasa i co tam publikuje. Więc jak jesteś znajomym pana radnego Gawlasa i czytasz jego FB, to nie zarzucaj innym, że kłamią bo go nie czytają.

Panika w BBS 02.08.2025 11:20
Heheszek 02.08.2025 11:09
Interesuje mnie to, co pan radny Gawlas komentuje i w jaki sposób, w mediach które są ogólnie dostępne. Nie interesuje mnie prywatny FB pana radnego Gawlasa i co tam publikuje. Więc jak jesteś znajomym pana radnego Gawlasa i czytasz jego FB, to nie zarzucaj innym, że kłamią bo go nie czytają.
Przecież jego profil radnego jest ogólnodostępny i tam to zamieszcza. Po co te kłamstwa?

Heheszek 02.08.2025 14:02
Panika w BBS 02.08.2025 11:20
Przecież jego profil radnego jest ogólnodostępny i tam to zamieszcza. Po co te kłamstwa?
Nie wiem czy pan radny Gawlas na swoim FB kłamie czy nie, bo nie wchodzę na FB i nie czytam co ktoś tam umieszcza. Czytam i komentuje to, co jest na stronie tuolawa. Jest takie powiedzenie, że „złodziej myśli , że wszyscy kradną, a kłamca myśli, że wszyscy kłamią”. Nie zarzucaj komuś bezpodstawnie, że ktoś klamie

symetrysta 02.08.2025 13:55
Do tej pory żaden projekt nie został zrealizowany - niech to będzie świetnym podsumowaniem BO w Oławie. Odnosiłem się do tegorocznej edycji BO - po prostu nie wierzę w przypadki, czy w zbiegi okoliczności. Nikt (przynajmniej taką mam nadzieję) nie traktuje radnych czy kandydatów BBS jako ludzi niższej kategorii. Ale właśnie ze względu na kontakty z burmistrzem, na popieranie jako działań w Oławie (bo tak rozumiem startowanie z jednej listy wyborczej) to działania takich osób powinny być przejrzyste, klarowne i staranne. Natomiast jak pokazują kolejne odpowiedzi, kolejne decyzje w sprawie BO - tego zabrakło. Oczekuję, że samorząd będzie dla mieszkańców, a nie wybrańców. Co do innych edycji, zauważ proszę jak ślimaczą się te projekty, rewitalizacja małego skwerku trwa 2 lata. Czy to nie jest kompromitujące?

Heheszek 02.08.2025 17:13
symetrysta 02.08.2025 13:55
Do tej pory żaden projekt nie został zrealizowany - niech to będzie świetnym podsumowaniem BO w Oławie. Odnosiłem się do tegorocznej edycji BO - po prostu nie wierzę w przypadki, czy w zbiegi okoliczności. Nikt (przynajmniej taką mam nadzieję) nie traktuje radnych czy kandydatów BBS jako ludzi niższej kategorii. Ale właśnie ze względu na kontakty z burmistrzem, na popieranie jako działań w Oławie (bo tak rozumiem startowanie z jednej listy wyborczej) to działania takich osób powinny być przejrzyste, klarowne i staranne. Natomiast jak pokazują kolejne odpowiedzi, kolejne decyzje w sprawie BO - tego zabrakło. Oczekuję, że samorząd będzie dla mieszkańców, a nie wybrańców. Co do innych edycji, zauważ proszę jak ślimaczą się te projekty, rewitalizacja małego skwerku trwa 2 lata. Czy to nie jest kompromitujące?
Oczywiście w pełni się z tobą zgadzam. Realizacja projektów BO jest żenująca, i nie wiem czy to powinno trwać tak dalej. Czy jest sens żeby ta „zabawa” trwała dalej. Wg. mnie każdy złożony projekt powinien być dokładnie sprawdzony i prześwietlony. Po to w tej komisji są osoby z różnych opcji, i to tam powinno odbywać się dokładnie sprawdzanie. Jeśli po zatwierdzeniu jakiegoś projektu ma się odbywać taka dyskusja na forach, to wg mnie, powinno się zlikwidować jakąkolwiek komisję, projekty opublikować w BIP i pozwolić mieszkańcom wybrać. Bez jakiejś wstępnej klasyfikacji. Wszystkie w całości opublikowane i ludzie wybierają. Jeśli nie będzie takiej transparentności, to nie będzie żadnej. Zawsze ktoś będzie miał jakieś „ale”.

Wdo 01.08.2025 13:16
Bezradny Gawlas potrafi tylko manipulować. Zrzeknij się mandatu i przeproś

Psychiczny 01.08.2025 13:46
Sławku znajdź jakąś pracę, bo jesteś nudny. Całe życie na rencie?

Wiesiek 01.08.2025 13:13
Czytałem wszystkie propozycje do budżetu obywatelskiego, niektóre są tak niedorzeczne, że szkoda gadać, więc nie dziwcie się że nikt nie chce na to głosować, bo powinna jeszcze być negatywna opinia i głosowanie przeciw jakimś wnioskom do budżetu obywatelskiego. To byłoby sprawiedliwe. Hitem jest wiata biesiadna co sprowadza miasto do jakiejś wioski, gdzie nie ma się gdzie spotykać i jak najbardziej takie miejsce jest potrzebne. Przypomnę, że żyjemy w mieście, mamy ośrodek kultury, mamy imprezy miejskie, mamy różne bary na świeżym powietrzu, ogródki letnie. Do czego w mieście wiata biesiadna? Następny mega budżet obywatelski, zieleń w miejsce zieleni na Janowskiego, mega pomysł inteligentnej osoby, wystarczyło kilka rabatek z krzewami zrobić i nic tam więcej się nie zmieści. Kiepskie propozycje do budżetu obywatelskiego, więc ludzie się nie angażują bo nie ma w co. Inna sprawa, że wnioskodawcy składają kiepskie wnioski, żadnych szkiców , pomiarów innych parametrów, tylko hasło zieleń w miejscu zieleni więc ogólnie nigdy nie wiadomo o co chodziło autorowi. Trzeba się trochę postarać pisząc wniosek, a nie rzucać hasła.

symetrysta 01.08.2025 15:09
A może tak Szanowny Panie powinno miasto pomagać w tym jak to Pan określił w poprawianiu niedorzecznych projektów? Może powinniśmy się starać aby jak najwięcej projektów było przyjmowanych, wtedy rzeczywiście mieszkańcy czuliby, że partycypują w rozwoju miasta? Czy nie jest tak, że decyzje powinny być transparentne, przejrzyste - a nie pisanie, że coś jest niedorzeczne? I na koniec czy naprawdę nie odczuwa Pan braku zieleni w naszym mieście - jest Pan zadowolony z tego jak to wygląda w Oławie?

Obserwator 01.08.2025 12:24
Igranie z ogniem, jeśli radny Gawlas posuwa się do dość jednoznacznych opinii, to znaczy, że ma na to oparcie w dokumentach, sprawdził 3 razy i dopiero powiedział. Te BBSiaki to całkowicie straciły instynkt samozachowawczy.

Ala 01.08.2025 13:43
Daj spokój z tym radnym. Wstyd

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: KpinaTreść komentarza: zbiórka darów, zbiórka na grzejniki, a Frischmann lekką ręką wywala 120 tys. na ławkęData dodania komentarza: 4.12.2025, 19:06Źródło komentarza: Sobieski dla naszych bezdomniakówAutor komentarza: Oława OKTreść komentarza: Marek co się z tobą na wyrabiało ???Data dodania komentarza: 4.12.2025, 18:25Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: RafałTreść komentarza: Jak kler odejdzie od polityki to może wrócę do kościoła i zaczne się spowiadać w konfesionaleData dodania komentarza: 4.12.2025, 15:52Źródło komentarza: Wyspowiadaj się na dworcu kolejowymAutor komentarza: NataTreść komentarza: Robicie z Powiatu niepotrzebny Babilon i nie pozwalacie obywatelom, tj. Mieszkańcom dołożyć cegiełki na pomoc chorym i ubogim. Mam tego dość!!!!!!!!Data dodania komentarza: 4.12.2025, 15:16Źródło komentarza: Rusza akcja "Podziel się z potrzebującymi"Autor komentarza: WalerianTreść komentarza: Do czego może być przydatny ten dokument? To sztuka dla sztuki. Czy mamy zrezygnować z przemysłu i wrócić do rolnictwa i upraw bo to jest najmniej szkodliwa działalność. Chociaż nie do końca, bo najlepiej to lasy posadzić. Co szary mieszkaniec ma do powiedzenia? Wszyscy widzimy że klimat się zmienia, ale przyczyny mogą być różne. Może to być proces naturalny, a może jednak działalność człowieka.Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:28Źródło komentarza: Jak zmienił się klimat w Oławie i co nas czekaAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Dziwie się że nie zmieniliście jeszcze nazwy na tuDrabiński...Data dodania komentarza: 4.12.2025, 13:33Źródło komentarza: Radny powiatowy zwrócił się do burmistrza Oławy o zawieszenie tego postepowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama