Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 sierpnia 2025 05:48
Reklama Hipol
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw
ECHA NASZYCH PUBLIKACJI

Marek Drabiński: - To jest Budżet Antyobywatelski!

Mamy kolejny list w sprawie Oławskiego Budżetu Obywatelskiego - chodzi o negatywną weryfikację 11 z 12 zgłoszonych wniosków
Marek Drabiński: - To jest Budżet Antyobywatelski!
Mamy kolejny list w sprawie Oławskiego Budżetu Obywatelskiego - chodzi o negatywną weryfikację 11 z 12 zgłoszonych wniosków
Podziel się
Oceń

LIST: 

Reklama

W nawiązaniu do "Wstępniaka" z poprzedniego wydania także pragnę odnieść się do Oławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Otóż tym razem złożyłem swój projekt. „Nasadzenie krzewów lub drzew niskopiennych w pasie zieleni pomiędzy ulicami Serdeczną a Zaciszną”.

Projekt zakładał skromną, niskokosztową inwestycję (zaproponowany koszt: 5 750 zł), której celem było poprawienie estetyki i przede wszystkim ograniczenie zanieczyszczeń oraz hałasu w miejscu o coraz większym ruchu samochodowym. To idealny przykład na to, jak małe zmiany mogą znacznie poprawić jakość życia mieszkańców.

Niestety, projekt otrzymał negatywną weryfikację. Uzasadnienia są, moim zdaniem, kolejnym przykładem biurokratycznej nadgorliwości: "Nieprawidłowo oszacowano koszty projektu" To zastanawiające, że tak niewielka kwota została uznana za "nieprawidłową". Urząd wskazał, że nie uwzględniono kosztów takich jak drenaże, nawadnianie, worki, palikowanie, ziemia czy agrowłóknina. Czy naprawdę mieszkaniec zgłaszający pomysł na nasadzenie kilku krzewów ma być ekspertem od szczegółowego kosztorysu prac ogrodniczych? Zadaniem Urzędu powinno być dociągnięcie projektu do realizacji, a nie odrzucanie go z powodu braków w technicznym kosztorysie. "Ryzyko ingerencji w sieci podziemne i uszkodzenia infrastruktury drogowej": To uzasadnienie budzi moje największe wątpliwości. Projekt wyraźnie zakładał nasadzenie KRZEWÓW lub drzew NISKOPIENNYCH, czyli roślin o znacznie mniejszych i mniej inwazyjnych systemach korzeniowych. Zamiast od razu odrzucać projekt z powodu potencjalnego ryzyka, które można było łatwo wyeliminować, Urząd posłużył się ogólnikową odpowiedzią. Co stało na przeszkodzie, aby skontaktować się z autorem projektu i zaproponować na przykład nasadzenie WYŁĄCZNIE KRZEWÓW, które nie stanowią żadnego zagrożenia dla infrastruktury? Kuriozalnym jest fakt, że tuż obok przy tej samej ulicy, ZDMiZ posadził drzewka niskopienne na pasie o tej samej szerokości...Tutaj nie trzeba było drenaży, nawadniania, worków itd. Ten przypadek doskonale obrazuje, jak Urząd, zamiast szukać rozwiązań, szuka powodów, by odmówić. Zamiast współpracować z mieszkańcami, stawia im na drodze przeszkody nie do pokonania. Takie podejście zniechęca do aktywności i podważa zaufanie do Budżetu Obywatelskiego.

Pamiętamy jak burmistrz bronił się przed wprowadzeniem BO. Kiedy w końcu nie miał wyjścia, dopuścił go w formie jaką mamy. Efekt to trzeci rok i ani jedna inwestycja nie zrealizowana do końca! To jest Budżet Antyobywatelski!

PS 

Nie odwoływałem się od tego, czasem już nie ma na takie rzeczy czasu i sił. 

Z poważaniem

Marek Drabiński​

                                                    


 


 


Napisz komentarz

Komentarze

Heheszek 05.08.2025 12:33
Panie Marku nie będę miły, ale za to będę szczery. Zdaje pan sobie sprawę z tego, że te wszystkie poniższe komentarze nie piszą pana wrogowie polityczni? To wszystko piszą „sympatycy” pana i opcji politycznej którą pan reprezentuje. Miłe to wszystkie prawda?

Reklama
Premier ci odpisał? 05.08.2025 12:56
Heheszek 05.08.2025 12:33
Panie Marku nie będę miły, ale za to będę szczery. Zdaje pan sobie sprawę z tego, że te wszystkie poniższe komentarze nie piszą pana wrogowie polityczni? To wszystko piszą „sympatycy” pana i opcji politycznej którą pan reprezentuje. Miłe to wszystkie prawda?
A skąd możesz wiedzieć, że: 1. Wszystkie komentarze są napisane przez więcej niż jedną osobę? 2. Skąd wiesz kto jest autorem komentarzy skoro nie ma możliwości tu na stronie weryfikacji ich autorów?

Heheszek 05.08.2025 15:01
Premier ci odpisał? 05.08.2025 12:56
A skąd możesz wiedzieć, że: 1. Wszystkie komentarze są napisane przez więcej niż jedną osobę? 2. Skąd wiesz kto jest autorem komentarzy skoro nie ma możliwości tu na stronie weryfikacji ich autorów?
Wystarczy uderzyć w stół a zainteresowani sami się odezwą:)

Premier 05.08.2025 18:47
Heheszek 05.08.2025 15:01
Wystarczy uderzyć w stół a zainteresowani sami się odezwą:)
Czyli bredzisz jak zwykle.

Dawid 05.08.2025 10:04
Drabiński radny powiatowy nadal nie zajmuje się sprawami starostwa, a więc poprawą funkcjonowania szpitala, policji, liceów, tylko znowu interesuje się tym, co jest domeną radnych miejskich. Nie radzisz sobie jako radny powiatowy panie Drabiński, nie znasz się na finansach szpitala, oświacie, to zrezygnuj i startuj w następnych wyborach do rady miejskiej. Śmieszne to i żałosne. Czy policjant wchodzi w kompetencje lekarza, lekarz w kompetencje nauczyciela? Nie. Jesteś radnym powiatowym panie Drabiński to zajmij się sprawami którymi zajmuje się starostwo. Dziecinnie wyglądają te twoje zabiegi w sprawach, którymi zajmują się radni miejscy. I to nie pierwszy raz. Właściwie czy nie szkoda pieniędzy dla radnego powiatu, który właściwie nie spełnia czy nie dorasta do roli radnego powiatu. Jednak spośród radnych powiatowych, pan radny Kaczor wybija się pozytywnie, zadaje merytoryczne pytania, jestem pod wrażeniem jego merytorycznego przygotowania na sesjach. Drabiński, moim zdaniem, odstaje intelektualnie niestety i nie dorasta do roli radnego powiatu. Dziwne pomysły, zupełnie nietrafione, jak ten by nie robić parkingu pod wiaduktem, albo że bilety z nowego przystanku Oława Zachodnia będą tańsze, co jest oczywiste dla przedszkolaka, zupełnie nieprzydatny i nietrafiony wybór, choć po jego aktywności, wielu wiązało duże nadzieje. W przeciwieństwie do kolegów z rady miejskiej, Bartosza, Alberta czy Piotra Soroczyńskiego, którzy z przygotowaniem merytorycznym spełniają bardzo dobrze role radnych powiatowych. Drabiński jako radny powiatowy, wg mnie, nie istnieje, nie rozumiem, po co tam poszedł, nie może skupić się na zadaniach powiatu, nie rozumiem, czemu zajmuje się wszystkim, tylko nie zadaniami radnego powiatu. Oczywiście nie wiem dlaczego, czemu cokolwiek powie, to gazeta go pokazuje, choć nie ma za bardzo nic ciekawego do powiedzenia. Jeśli chcecie kogoś promować, to pokazujcie tych radnych, którzy spełniają się jako rdni powiatowi (Roman Kaczor) lub w radzie miejskiej (Zieliński, Gawlas, Soroczyński), radny Drabiński każdym swoim pomysłem i wypowiedzią daje do zrozumienia, że nie nadaje się, moim zdaniem, na radnego?

Kibic 05.08.2025 10:27
Dawid 05.08.2025 10:04
Drabiński radny powiatowy nadal nie zajmuje się sprawami starostwa, a więc poprawą funkcjonowania szpitala, policji, liceów, tylko znowu interesuje się tym, co jest domeną radnych miejskich. Nie radzisz sobie jako radny powiatowy panie Drabiński, nie znasz się na finansach szpitala, oświacie, to zrezygnuj i startuj w następnych wyborach do rady miejskiej. Śmieszne to i żałosne. Czy policjant wchodzi w kompetencje lekarza, lekarz w kompetencje nauczyciela? Nie. Jesteś radnym powiatowym panie Drabiński to zajmij się sprawami którymi zajmuje się starostwo. Dziecinnie wyglądają te twoje zabiegi w sprawach, którymi zajmują się radni miejscy. I to nie pierwszy raz. Właściwie czy nie szkoda pieniędzy dla radnego powiatu, który właściwie nie spełnia czy nie dorasta do roli radnego powiatu. Jednak spośród radnych powiatowych, pan radny Kaczor wybija się pozytywnie, zadaje merytoryczne pytania, jestem pod wrażeniem jego merytorycznego przygotowania na sesjach. Drabiński, moim zdaniem, odstaje intelektualnie niestety i nie dorasta do roli radnego powiatu. Dziwne pomysły, zupełnie nietrafione, jak ten by nie robić parkingu pod wiaduktem, albo że bilety z nowego przystanku Oława Zachodnia będą tańsze, co jest oczywiste dla przedszkolaka, zupełnie nieprzydatny i nietrafiony wybór, choć po jego aktywności, wielu wiązało duże nadzieje. W przeciwieństwie do kolegów z rady miejskiej, Bartosza, Alberta czy Piotra Soroczyńskiego, którzy z przygotowaniem merytorycznym spełniają bardzo dobrze role radnych powiatowych. Drabiński jako radny powiatowy, wg mnie, nie istnieje, nie rozumiem, po co tam poszedł, nie może skupić się na zadaniach powiatu, nie rozumiem, czemu zajmuje się wszystkim, tylko nie zadaniami radnego powiatu. Oczywiście nie wiem dlaczego, czemu cokolwiek powie, to gazeta go pokazuje, choć nie ma za bardzo nic ciekawego do powiedzenia. Jeśli chcecie kogoś promować, to pokazujcie tych radnych, którzy spełniają się jako rdni powiatowi (Roman Kaczor) lub w radzie miejskiej (Zieliński, Gawlas, Soroczyński), radny Drabiński każdym swoim pomysłem i wypowiedzią daje do zrozumienia, że nie nadaje się, moim zdaniem, na radnego?
Poniosło cie trochę. Porównywanie panów Zielińskiego i Gawlasa do pana Soroczyńskiego albo do pana Kaczora to obraza dla tych pierwszych panów. To zupełnie inna liga, jakbyś porównał Legię Warszawa i Replay Owczary

Reklama
Redaktor 05.08.2025 10:00
"Nie odwoływałem się od tego, czasem już nie ma na takie rzeczy czasu i sił." - to chyba jakiś żart!!?? Przepraszam, ale albo komuś zależy żeby to zieleń powstała w tym miejscu, albo nie. O co chodzi? Dlaczego nie ma odwołania? Albo dąży się do realizacji pomysłu uważając (w swoim mniemaniu), że to jest dobry - albo po prostu "nie ma czasu i sił".... na odwołania. Szok. Przecież brak odwołania - oznacza przyznanie racji burmistrzowi - niestety ale tak to wygląda w praktyce. Jeżeli lokalny "polityk", pisze takie rzeczy - to gdzie my jesteśmy?.. o co tutaj chodzi..? Nie ma się czasu pójść do urzędu? Spotkać się z burmistrzem? Napisać odwołanie? Złożyć pismo? A jednocześnie jest czas możliwość żeby poczytać gazetę i jej "wstępniak" (w sumie nie wiem co to jest). Jest czas i siły żeby napisać list do gazety, a nie starczyło tego już na odwołanie? Albo niektórzy chcą się bawić w politykę, administracje i budżet obywatelski - albo nie ma "siły i czasu" żeby się zajmować takimi rzeczami.. To co z innymi spawami - to też nie ma "sił i czasu" ? A były może "czas i siły" - na interwencje w PLK, gdy przesunięto wiadukt na ul. Wiejskiej na listę rezerwową - czyli tak naprawdę chyba na nigdy (bo nikt nie wskazuje nawet terminu rozpoczęcia prac projektowych, o realizacji to już nawet nie wspominając) A były "sił i czasu" żeby interweniować w GDDKiA, w sprawie obwodnicy miasta? Przecież ten list to jest polityczne..... No masakra jakaś. Rozumiem, że czasem nie ma "sił i czasu" na różne rzeczy - ale napisać o tym tak otwarcie???? A może warto przestać się w końcu bawić - dać sobie spokój z tym budżetem obywatelskim, zająć się innymi sprawami - gdzie jest chociaż projekt obwodnicy???? (wiem że na jej realizację może już nie być sił ani czasu). Ps.1 Czy ktokolwiek zauważył że prawie wszystkie te psudo projekty do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego pochodzą od lokalnych polityków? Niedoszłych kandydatów lub aktywnych polityków, a wcale nie od zwykłych mieszkańców: pseudowiata (masakra), skwer na ul. Janowskiego (to akurat dobre), zieleń, oświetlenie, czy te ostatnie dziwne warsztaty sportowe? Może to jest bardziej temat na ten wstępniak (cokolwiek to jest), skoro to taka lektura. Ps.2. Żeby tylko ta psudowiata biesiadna nie powstała na os. Sobieskiego (również nie w planowanym parku), to wtedy już będzie sukces i spełnienie oczekiwań dużej części mieszkańców - ot taki paradoks!

www 05.08.2025 08:51
Marek nie masz na czym robić polityki tylko na jakiś mało istotnych rzeczach , mam pytanie ile potrzeba podpisów ludzi z naszego powiatu żeby Marka usunąć z UM Oławy ? może ktoś mi jeszcze napisać co on dobrego dla nas zrobił ? bo śledzę jego karierę polityczną oraz Pani Kaczor i nic nie mogę znaleźć , ja wiem że oni nie mają rzecznika swojego i cieszki dowiedzieć się o ich sukcesach he he

www 05.08.2025 00:52
Marek to ty jesteś anty obywatelski , zrób sobie badania czy wszystko ok bo coraz gorzej z Tobą na szczęście już odpuściłeś budowanie rond w Oławie , mam nadzieję Marku że ktoś Ciebie weźmie do specjalisty pozdrawiam i czekamy na drzewka zamiast obwodnicy

Projekt na "odwal się" 04.08.2025 19:46
Mareczku, jak się robi projekt na odpierdziel to tak to właśnie jest. Napisałaś bylejaki wniosek, bylejako ubrałeś w szczegóły. Ja wiem, że tak lubisz no ale nie miej do innych pretensji że nie podzielają twojej pasji do bylejakości. Nawet nie chciało ci się napisać jakie to krzewy, gatunki, kolory. Jak mają być posadzone (bylejak to wiadomo ale może jednak warto było przemyśleć jak), jak to docelowo ma wyglądać, na jakim podłożu, jak nawadniane na początku. Złożyłeś bylejaki wniosek wiedząc że go odrzucą. Po co? Właśnie po to żeby teraz wypierdzieć takie oto listy. Cały ty.

Heheszek 04.08.2025 20:27
Projekt na "odwal się" 04.08.2025 19:46
Mareczku, jak się robi projekt na odpierdziel to tak to właśnie jest. Napisałaś bylejaki wniosek, bylejako ubrałeś w szczegóły. Ja wiem, że tak lubisz no ale nie miej do innych pretensji że nie podzielają twojej pasji do bylejakości. Nawet nie chciało ci się napisać jakie to krzewy, gatunki, kolory. Jak mają być posadzone (bylejak to wiadomo ale może jednak warto było przemyśleć jak), jak to docelowo ma wyglądać, na jakim podłożu, jak nawadniane na początku. Złożyłeś bylejaki wniosek wiedząc że go odrzucą. Po co? Właśnie po to żeby teraz wypierdzieć takie oto listy. Cały ty.
Podobne wnioski składał kiedyś Sławomir K, po to tylko, żeby potem robić karierę polityczną. Na szczęście nie udało mu się

Reklama
Symetrysta 04.08.2025 14:44
Tak, ten budżet jest antyobywatelski. Burmistrz i jego urzędasy zrobili wszystko aby przysłowiowo „uwalić” większość projektów. Aby pokazać, że ten budżet jest niepotrzebny, bo burmistrz nie jest zwolennikiem tego rozwiązania. To On ma decydować na co idą pieniądze, a nie jacyś tam mieszkańcy mu się będą „panoszyć”. Ale nacisk społeczny, burza jaka wokół tego się zrobiła - spowodowała, że burmistrz i BBS (wraz z pokornym PiS-em) musieli się cofnąć. Nagle odwołania się rozpatruje, nagle rusza projekt sprzed dwóch lat (to jest dopiero kabaret), nikt nie wychwala zwycięskiego projektu, który jak się okazuje nie był transparentny. Tylko nacisk i głośne mówienie o nieprawidłowościach spowoduje, że BBS się ugnie. I tak trzeba robić, aż pożegnamy BBS z mapy samorządowej - co mam nadzieję nadejdzie szybciej niż niektórym się wydaje.

Heheszek 04.08.2025 16:01
Symetrysta 04.08.2025 14:44
Tak, ten budżet jest antyobywatelski. Burmistrz i jego urzędasy zrobili wszystko aby przysłowiowo „uwalić” większość projektów. Aby pokazać, że ten budżet jest niepotrzebny, bo burmistrz nie jest zwolennikiem tego rozwiązania. To On ma decydować na co idą pieniądze, a nie jacyś tam mieszkańcy mu się będą „panoszyć”. Ale nacisk społeczny, burza jaka wokół tego się zrobiła - spowodowała, że burmistrz i BBS (wraz z pokornym PiS-em) musieli się cofnąć. Nagle odwołania się rozpatruje, nagle rusza projekt sprzed dwóch lat (to jest dopiero kabaret), nikt nie wychwala zwycięskiego projektu, który jak się okazuje nie był transparentny. Tylko nacisk i głośne mówienie o nieprawidłowościach spowoduje, że BBS się ugnie. I tak trzeba robić, aż pożegnamy BBS z mapy samorządowej - co mam nadzieję nadejdzie szybciej niż niektórym się wydaje.
Z nadzieją to musisz się niestety pożegnać do końca kadencji. Nic nie wskazuje, że może coś zdarzyć się wcześniej. A nie spojnosc działań tzw. oławskiej opozycji, też nie napawa optymizmem, w sprawie wygrania kolejnych wyborów, i pozbycie się BBS-u. :)

Symetrysta 04.08.2025 18:34
Spójność to jedno, a jeszcze dodałbym pracowitość opozycji nie jest porywająca. Więc na opozycję w obecnym kształcie nie liczę. Jeśli na najważniejszej sesji w roku nie potrafią się wszyscy zjawić, albo pojawiają się na części - to nie mam złudzeń Szanowny kolego. Natomiast uważam, że jest szansa na uruchomienie prawdziwej, oddolnej inicjatywy, która postawi mieszkańców Oławy na pierwszym miejscu. I zamiast scrollujących telefon, albo wpadających na chwilę na sesję radnych - wybrać ludzi, którym los mieszkańców nie będzie obojętny i wszystkie działania będą skierowane na polepszenie bytu mieszkańców Oławy.

Heheszek 04.08.2025 19:44
Symetrysta 04.08.2025 18:34
Spójność to jedno, a jeszcze dodałbym pracowitość opozycji nie jest porywająca. Więc na opozycję w obecnym kształcie nie liczę. Jeśli na najważniejszej sesji w roku nie potrafią się wszyscy zjawić, albo pojawiają się na części - to nie mam złudzeń Szanowny kolego. Natomiast uważam, że jest szansa na uruchomienie prawdziwej, oddolnej inicjatywy, która postawi mieszkańców Oławy na pierwszym miejscu. I zamiast scrollujących telefon, albo wpadających na chwilę na sesję radnych - wybrać ludzi, którym los mieszkańców nie będzie obojętny i wszystkie działania będą skierowane na polepszenie bytu mieszkańców Oławy.
No w sumie tak prawdę mówiąc, odpowiedziałem Ci kolego na poruszone kwestie pod innym artykułem, więc nie będę się tutaj powtarzał. Jednak ciężko by było wyeliminować wszystkich, co obecnie w RM są, i zastąpić ich nowymi osobami. Myślę, że wiele osób które są obecnymi radnymi, po prostu się „zabetonowali” i są nie do ruszenia. I to jest niestety tragedia dla mieszkańców. Do dziś nic ni zrobili, i tak chcą trwać dalej.

Wiarus 04.08.2025 12:25
To jest właśnie przykład jak ogólnie pisze się wnioski do budżetu obywatelskiego. Trzeba było doprecyzować typu - posadzenie 10 krzewów ozdobnych niskopiennych. Urząd potraktował wniosek szeroko i skrupulatnie, więc wyszło jak wyszło. Można było też zrobić szkic odręczny na mapce, zawsze to więcej szczegółów.

Reklama

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
33across.com, 0013300001hSPhhAAG, DIRECT, bbea06d9c4d2853c
rubiconproject.com, 16414, RESELLER, 0bfd66d529a55807
yahoo.com, 57289, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
appnexus.com, 10239, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
pubmatic.com, 156423, RESELLER, 5d62403b186f2ace
triplelift.com, 12503, RESELLER, 6c33edb13117fd86
openx.com, 537120563, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
rubiconproject.com, 21642, RESELLER, 0bfd66d529a55807
indexexchange.com, 191973, RESELLER, 50b1c356f2c5c8fc
conversantmedia.com, 100141, DIRECT
contextweb.com, 561516, RESELLER, 89ff185a4c4e857c
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,DIRECT,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b
sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER
videoheroes.tv, 212716, RESELLER, 064bc410192443d8
sharethrough.com, YYFDsr3Y, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
appnexus.com, 12976, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
rubiconproject.com, 25060, RESELLER, 0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com, 170071695, RESELLER
Contextweb.com, 562794, RESELLER,89ff185a4c4e857c
amxrtb.com, 105199704, DIRECT
indexexchange.com, 191503, RESELLER, 50b1c356f2c5c8fc
openx.com, 559680764, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
rubiconproject.com, 23844, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2865, RESELLER
pubmatic.com, 161527, RESELLER
appnexus.com, 12290, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
sharethrough.com, a6a34444, RESELLER
google.com, pub-2441454515104767, DIRECT, f08c47fec0942fa0
rubiconproject.com, 23844, RESELLER
openx.com, 559680764, RESELLER
screencore.io, 292, DIRECT
selectmedia.asia, 95a80e565b1841f0d1c74468, RESELLER, e365c871a27c655d
adform.com, 2919, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
pubmatic.com, 157288, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 20598, RESELLER, 0bfd66d529a55807
freewheel.tv, 144633, RESELLER, 74e8e47458f74754
netpoint-media.de, np-7871, RESELLER
xandr.com, 3927, DIRECT, f5ab79cb980f11d1
mobupps.com, c74d97b01eae257e44aa9d5bade97baf33148, RESELLER

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama